• Princessdiamond

    Göteborg (med omnejd) 2006 #3.2

    hej...
    här kommer den nya tråden, eftersom jag lyckades knasa till den gamla :)

    sorry!

    kjamisar till er alla :D

  • Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #3.2
  • Vårbrud -06

    Åh låter underbart Maritim.

    Yrvädret och Princess, tack för kommentarerna. Vi skall aldrig lägga ut hemsidan så att de blir officiella, vi ville bara göra en för de gästerna som kommer. Kan ifs hålla med om att de kan få en liten beskrivning av oss kanske... fast det är så himla svårt.

    Trollvinter, har inte hunnit läsa ditt inlägg men jag är jätteglad över att du kom in igen och berättade!

  • Charleston

    NU finns det ingen återvändo... nu ligger inbjudningskorten på lådan... Lite pirrigt, men en härlig känsla! (Nu är ju vårt bröllop iofs ingen hemlis, men det ska ändå bli lite skoj att se om vi får nån´ respons på korten. Vi har pysslat själva och är faktiskt JÄTTENÖJDA!!!
    (Yrvädret, det blev fiskgjusemärken för 10 + 2 med lappkåtor à 50 öre... allt gick i blått så det blev fint. Det var ju lite surt att de vägde 23 g, gränsen för 5,50 kronors porto går vid 20...)Nåja... ;)

    Idag har vi
    1) hyrt frack!
    2) fått tag på präst!!! (Det började kännas lite olustigt vid vårt sjätte nej... med tanke på båtfärd och annat tar ju vårt bröllop rätt mycket tid i anspråk, men nu har vi hittat en präst som ställer upp! han har förättat vigslar på Vinga förut, så det kändes jättebra!

    Såg ett par sidor bak i tråden om riskastning; jag har ett förslag till Tims mamma (?) tror jag det var - man kan alltid kasta pärlsocker! Det är förhållandevis billigt, skadar inte djur och natur och nej, det smälter inte. (Det ligger ju på bullar som gräddar i 200 grader utan att smälta, så det är helt OK! ;) :) (Beräkna ca ½ dl p/p att kasta)

  • Vårbrud -06

    yrvädret

    Superfin sida ni hade med rolig läsning och många fina bilder.

    Jag och david pratade om att vi kanske skulle göra en kort presentation av oss själva, vi får se. Vi skall inte lägga ut sidan till mer än de som fått inbjudningarna, därför tänkte vi att det skulle vara konstigt om vi skulle presentera oss, men samtidigt kunde vi ju haft ett litet kort på oss mm

  • MiNik

    Tror att antalet besökare kommer att öka drastiskt efter i kväll *ler*
    Undrar hur många som friat egentligen?
    Det börjar redan synas bland de nya inläggen :)

  • Tims mamma

    Charleston: Ja just det ja, pärlsocker var det man använder istället... vet att jag har läst det någonstans men kom inte på vad det var...Tack för tipset!

    Idag har jag varit och bokat klänningen!! Så himla skönt att få det gjort. Måtte jag inte ångra mig nu.... då har jag kastat 1000:- i sjön. Det är ju så svårt. Jag menar här ska man välja en klänning som man vill ha på sig om minst två mån. Tänk om man ändrar sig på vägen??? Får väl inte hoppas det.

  • Princessdiamond

    henri va så söt imorse..

    han hade skickat mig ett par e-kort
    bla ett jättegulligt där han frågade om jag vill gifta mig med honom..

    kan ju verka knas när man redan vet att man ska gifya sig å allt.. men det va bara så gulligt :)

  • HanOchJag

    Hej hej igen tjejer. Long time no see. Trodde att tråden dött ut men ack så fel jag hade. Visste inte att det var ny tråd. Men men, Nu hittade jag den *S* Himlans vad här snackas på. Läst igenom alla 25 sidor nu och har en massa att tilläga

    Väska har jag köpt en liten vit söt sak klädd med pärlor och falska "diamanter" kubikzirkonia eller nåt heter det va
    Köpte faktiskt min på kvibergsmarknad i en liten typ avdelning där jag köpt allt tyg till brudtärneklänningarna och blomsterflikksklänningarna- betalade 80 kr för väskan. Vacker som en skatt är den

    Tror vi är ganska ogillade av folk eller att mäniskor i allmännhet är knas.Vi skickade ut våra inbjudningar i jan och osa är 1 april. Inte ETT ENDA SVAR ännu. Ska det va så?? Eller är det bara jag som stressar?? Okej vännerna har ju svarat att dom kommer (men till oss) ej till min mor. Men endå .Känns helt sjukt tråkigt. Pratade med M2b häromkvällen om det. Och tänk om ingen svarar... Vad gör man då?? Ringer och hotar dom??

    *skriker ut lite frustration*
    Idag ska jag till sjukgymnasten och sen hem och göra sockerblommor. Prov blommor till tårtan. Får se om det blir något snyggt eller ej.

  • Torvan

    En fundering till om det här med alternativ till ris. Det är väl inga problem att använda ris såvida inte kyrkan har sådana regler (med tanke på nedskräpning, och att det kan bli halt på kyrkbacken om det är stenplattor typ på gångarna ). Jag vet att vissa har fått för sig att det inte är bra för fåglar, att de skulle kunna dö av riset, men det är bara lyllen.

    HanOchJag:
    Visst kan det vara frustrerande att folk inte svarar med en gång. Men det är ju ändå långt kvar till OSA. Kan föreställa mig att om man får inbjudan i januari och ser att OSA är i april lägger man det kanske åt sidan lite... Det blir liksom lätt att skjuta på det där samtalet även om det är självklart för dem att prioritera ert bröllop!

  • Princessdiamond

    HanOchJag

    jag förstår dig helt och fullt :D

    torvan..

    ja visst, det sägs ju att det bara är prat ;) men jag använde ändå det som ursäkt för att slippa :D
    men vi har ju köpt bubblor nu också..
    hoppas folk har varit uppmärksamma på det och lyssnat på vad vid skrivit och respekterar våra önskemål..
    jag vill iaf inte pilla ur ris ur underkläderna när vi kommer till hotellet..
    fördelen är väl om man bli hungrig på vägen dit.. då har man ju lite färdkost ;):D

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #3.2