• sandramarie

Exuviance, Decleor, MD

Hello!
    Än en gång tänker jag älta det här ämnet!
    Har verkligen förespråkat exuviance tidigare men nu har jag använt produkterna ett drygt år och inser att min hu blivit sämre...
    Ska nu göra ansikitsbehandling och köpa nya produkter men vad?
    Jag är 23 år och har ganska fin hy, små porer men massor av små vita pluppar runt munnen och ganska stora pormaskar i pannan..

HELP HELP HELP!

Tack!

• Svar på tråden Exuviance, Decleor, MD
  • Earth_Angel

Är du säker på att du använt rätt produkter för din hudtyp? Ofta är det nämligen så att det inte är produkterna i sig som det är "fel" på utan att man använder produkter som inte är lämpade för ens hudtyp; då kan det göra mer skada än nytta.

Oftast är det som skiljer mellan dom "större" hudvårdsmärkena inte att ett märke är direkt bättre lr sämre, utan mer om tycke och smak vad gällande konsistens, doft m.m.

Själv har jag jobbat med Decléor, Dermalogica och M.D bl a men jag har också använt Exuviance tycker det är helt ok. Min personliga favorit är nog Decléor...men jag skulle rekomendera dig att gå och göra en riktig hudanalys så du får fastställd vad du har för hudtyp, sen försöka pröva dig fram vilket märke som passar just dig...

Lycka till!

• sandramarie

Tack! Jag funderar nämligen på en som jobbar framförallt med decleor... Får testa det då!

Fler tips mottages tacksamt!

• bare

Jag är förälskad i Decléor, och så gillar jag Dermalogicas Daily Microfoliant. Den ger mig superklar hy och kan användas både morgon och kväll, så mild är den!
    Sen handlar ju inte bra hud bara om hudvård, har du tänkt över vad du äter ngn gång och hur du motionerar?
    Jag ser alltid som bäst ut när jag äter så hälsosamt som möjligt samt rör på mig lite varje dag.
    Hoppas det löser sig för dig:)

• pickolina

Personligen gillade jag inte Decleor. Eller jo, jag gillade dem men de var inte bra för min hy. Jag hade produkter för normal hy och de var alldeles för feta för mig, då blev jag rekommenderad att byta till produkter för blandhy/fet hy men det hjälpte inte ett skvatt. Blev lika fet/oljig i hyn för det.

• Earth_Angel

pickolina: Använde du en serie rakt igenom varje gång och isåfall varför? Decléor funkar ju så att du kan laborera väldigt mkt själv med olika oljor, krämer osv från olika serier så att det passar just din hudtyp "perfekt".

• pickolina

Alla produkter, regöring, ansiktsvatten. olja, nattbalsam och dagkräm var för "alla hudtyper".. Sedan bytte jag bara dagkräm till en mattande kräm för fet hy.

Idag använder jag bara 2st produkter, en rengöring och en dagkräm. Båda är för blandhy och min hy blir inte alls så där fet och oljig som med produkterna från Decleor. Mycket billigare att inte ha så många produkter oxå och faktum är att det var en hudterapeut som sa att man inte behöver så många produkter, alla dessa "steg" som alla märken har för att sälja.

• Earth_Angel

pickolina: Självklart behövs inte alltid alla steg osv, det är ju lite individuellt...men det är lite synd (tycker jag iaf) att använda Decléor i bara en serie rakt igenom, när det går att laborera så mkt. Man kan t ex ha en rengöringsmjölk, sen en olja för att dämpa talgproduktion men en dagkräm för en fuktfattig hud, bara som exempel. Men men, hoppas du hittar nåt annat du trivs med bättre iaf :)

• pickolina

Jag hade kanske fortsatt att laborera med Decleor om jag inte börjat få tillbaka mina allergiutslag runt näsroten.. Vilka försvann när jag bytte produkter/märke.

Har upptäckt att jag i princip bara tål parfymfria produkter.

• Earth_Angel

pickolina: Menar du produkter då som inte luktar nåt alls lr som inte innehåller parfym?

För Decléor innehåller ju inga parfymer.

• Bröllopstokiig

Sandramarie, jag rekommenderar dig verkligen att börja med Loviderms produkter varav en del innehåller AHA, men utan mineralolja och som till viss del baseras på växter och vegetabiliska oljor. Produkterna är otroligt milda och skonsamma för den känsliga och ömtåliga huden. Tillsammans med regelbundet användande av produkter hemma och behandlingar så blir huden mer balanserad, återfuktad och lugnad. Det finns ett mkt effektiv serum (VIC serum) som man kan ha på problemområden(finnar, kvisslor) innan man applicerar sin dagkräm och som synligt förbättrar hudstrukturen och minskar pormaskar. Helt suverän!! Gå eller ring till Lovisa kliniken,garvarg.11 om du bor i Sthlm eller hör på vilka salonger de har Loviderm om du bor nån annanstans. Använder själv deras produkter och det är det bästa för min hud som är aknebenägen, känslig och fet på ytan.

• pickolina

Earth_Angel: Jag skulle säga parfymfria produkter rent spontant men eftersom jag även reagerade på Decleor så är parfym nog inte det enda jag reagerar på.

• sandramarie

Tack för det!

Lanna:
    Berätta mer om Loviderm. Googlade men hittade inte så mkt...!

Tack igen!

• sandramarie

Lann:
    Kan Du inte berätta mer?

Svar på tråden Exuviance, Decleor, MD