• agnelia

    BTträff i Västerås!!! Ny tråd... nr 7!!

    Välkommen alla blivande Västeråsbrudar!

    Vår sjätte tråd har nu nått pensionsåldern på tre månader och stängts. Så nu är det dags för vår sjunde tråd!

    Länkar till våra sex föregående trådar...
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m660799.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m761892.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m860944.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m959665.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m1101831.html
    brollopstorget.se/Forum-1-21/m1242333.html

  • Svar på tråden BTträff i Västerås!!! Ny tråd... nr 7!!
  • junibrud2006

    Karlzone - Nu ringde jag själv eftersom jag visste att det skulle vara klart december/januari och att jag ville meddela att jag ger besked inom kort om den andre prästen. Men det verkade okej att stämma tid för möte så fort vi bestämt hur det blir.

  • karlzone

    Jaha, kanske ska man ringa snart då och kolla.. Men det är nog inte jättebråttom ännu.

  • junibrud2006

    Nej, precis. Finns ju tid kvar. Kändes bara skönt att få ett namn. Blev lite nyfiken var det är för person... Vem vet, vi kanske har samma!

  • karlzone

    Ja, det tyckte jag också. Alltså, att det var skönt att få ett namn. Jag ringde dit för att fråga om något annat och då fick jag veta. Vår präst heter Marko. Efternamnet har jag skrivit upp, men har det inte i huvudet..

  • junibrud2006

    Markkuu Wendelius, som är kyrkoherde? Vi har Kristoffer "Koffe" Dahlqvist.

  • karlzone

    Jaha, stavas det så..? Jo, han är det. Känner du till honom?

  • junibrud2006

    Nej då. Har aldrig träffat honom. Har bara gluttat på personallistan på deras hemsida...

  • karlzone

    Förresten, vad är det för skillnad på en kyrkoherde och en präst?

  • junibrud2006

    Kyrkoherde: präst, som innehar chefsställning inom pastorat. Kyrkoherden har tillsyn över annexförsamlingarnas pastorsexpeditioner.

    Så har vi lärt oss något idag med!

Svar på tråden BTträff i Västerås!!! Ny tråd... nr 7!!