•  ~carpe diem~

Rengöring av diamantring...........

Jag skulle vilja ha tips på hur man bäst får sin vigselring gnistrande vacker!!
    Det jag gör i dag är att lägga den i varmt diskmedelvatten,för att sen borsta med en tandborste.
    Har någon ett bättre tips??

//Sparkling

• Svar på tråden Rengöring av diamantring...........
  • Helena V

Jag har ett medel (det finns flera olika märken, säljs ofta på marknader) som fungerar otroligt bra. Man lägger ringen i en skål med alluminiumfolie på botten, strör på en tesked pulver och häller över en liter kokande vatten.
    Jag tror att man även kan använda bikarbonat istället för pulvret, men jag vet inte om det fungerar lika bra - har inte provat.

•  ~carpe diem~

Tack för tipset,behöver man inte ens borsta ringen då alltså?

• Mrs W 2b

Jag anvander oxa ett sadant pulver, men jag tycker att det blir battre om man hjalper till lite med en mjuk tandborste, for att fa loss smust som sitter inklamt, sarskilt i bismarckarmband. Men jag har aldrig lyckats fa min forlovningsring sa fin sjalv, som nar juveleraren har putsat upp den. Jag maste fraga hur de gor nasta gang...

• Beachy

Köpte ett helt otroligt bra medel när jag var i USA senast. De flesta rengör bara stenen, men det här gnider man först in ringen (eller annat) med en kräm som rengör metallen, sedan doppar man det i en vätska. När man rengör metallen blir trasan alldeles svart. Kommer bara inte ihåg vad det heter, skall kolla o raportera senare.

Svar på tråden Rengöring av diamantring...........