• mia-fia

28 Maj 2005 Hur går det?

Hej! Finns det fler som gifter sig den 28/5? Det börjar närma sig och det skulle vara kul att höra hur ni andra ligger till i planerigen, panik eller allt klart?

• Svar på tråden 28 Maj 2005 Hur går det?
  • mia-fia

Alla ni som redan är klara med festprogram och vigselprogram, har ni lust att dela mer er? Maila mig gärna på mia-fia@hotmail.com

• Fia76

Hej!
    Vi ska inte ha någon present till gästerna heller. Jag har faktist aldrig varit på något bröllop där man får en present som gäst...så det känndes inte så viktigt för oss.
    Vi gifter oss på Läckö Slott den 28 maj och ska ha festen i Tolsjö bygdegård.
    Sitter och fixar med festprogrammet, det går sakta för jag e inte så bra på sånt men det är ju ändå väldigt kul.
    /Fia

• skratt-maja

Jag har en annan fundering och den har jag förvisso redan lagt in i maj-tråden men det verkar vara mer aktivitet här så jag ställer frågan även här.
    Det gäller första låt till dans... Hur kommer ni att göra, vals eller en låt som förknipas som er sång??
    Ska ni ha vals så får ni gärna komma med förslag??
    Jag tror att en lite långsamamre behövs med tanke på kombinmationen stor klänning (trots upphängt släpp) och att min blivande tar ganska långa steg.

Jag kan maila dig mia-fia....de är itne helt klara dock....

• mia-fia

Vi kommer att ha "Vals i Furusund" som brudvals, sen följer vi upp med "Let me entertain you" med Robbie Williams för att få fart på partyt

• Fia76

Hej igen!
    Vi ska nog ha "vår låt" som bröllopsvals...Varken jag eller min blivande tycker nog att det blir bäst så.
    Men problemet är ju att den är varken tryckare eller snabb, så det blir ju lite konstig att dansa till. Det är "Islands in the stream".
    Min absoluta favoritlåt är Kärleken förde oss samman men Ulf Lundell så ska försöka kolla om vi inte kan ta den istället.
    /Fia

• skratt-maja

Mia-fia, kunde inte maila dig, fick besked från hotmail att mailet inte kunde nå dig!!!!

• mia-fia

skratt-maja, det var konstigt, är filen större än 2 Mb?

• skratt-maja

Mia-fia, nope den är mindre en 1mb1
    ska det vara bindestreck i din adress??

om du ha rngn annan adres så maila den till mig på skrattmajan@hotmail.com

• berta1

Vi har det mesta under kontroll. Festprogrammet fixar min syster.Skönt. Bordsplaceringen är kvar, ska nog träna mer på valsen också. Så det är rätt lugnt just nu.

• ciccij

Här är ett par till som gifter sig 28 maj 2005.
    Känns som vi har ganska bra koll på det mesta men det dyker alltid upp saker som man inte tänkt på och då uppstår lätt panik tills man märker att även det ordnar sig.
    Just nu sitter jag och försöker skriva förklaring av alla gästerna till festprogrammet. Kom på den geniala idén (tyckte jag då) att vi skulle skriva förklaringarna på rim. En jätte kul idé men sablarns så svårt har jag upptäckt. Men men jag får väl kämpa på.

skratt-maja: jag skulle bli superduper glad om du ville maila ditt program till mig med

ciccij81@spray.se

• skratt-maja

hur går det för er med festprogram och annat?
    själva har vi lagt in träning med vals just nu och det går sakta men säkert framåt, jag har enful ovan aoch ta över detta med att föra, sitter i sedna jag dansade folkdasn som liten då antalet killar var begränsat, men nu får det ju bli mer trad.!!

• gröngöling

Åh, vad coola o lugna ni är!
    Själv börjar jag bli lätt neurotisk på allt som ska fixas. Förvisso har vi alla "stora" grejer avklarade, men vi har ännu inte bestämt meny..
    Men oj vad jag längtar!
    Sitter just nu och väntar in de sista svaren på Osa:t, så att vi kan fixa bordsplaceringen. (Förmodar att sölkorvarna väntar till sista osa-dagen... suck)
    Lycka till alla 28 maj brudar - snart är vi där!

• mia-fia

Vi har just bestämt in- och utmarscher, snacka om rysningar när man lyssnar....jag fattade helt plötsligt att vi snart ska gå längs den där gången! Snart är det dags

• skratt-maja

mia-fia, får man fråga vilka det blir?

kan tänka mig att det blir speciellt när man är i kyrkan och hör dem, vi ska träffa kantor och präst i slutet på nästa vecka

gröngöling, kan ju inte svara för de andra men för mig så går det lite upp och ner över hur cool jag är... tur att min blivande då kan lugna mig en smula..

• mia-fia

Hej Skratt-Maja!
    Efter lite lyssnande på nätet så har vi gått på det traditionella spåret. Det blir Mendelsshon in och Drottningholmsmusiken ut.

• skratt-maja

för oss också blir det mendelsohn in men sedan en utav h alvén ut, drottningen av sabas festmarsch.....tyvärr finns den senare inte att lyssna på under vigselmusik, men det är glad och passar som utmarsch.

ska träffa kantor på fredag

Svar på tråden 28 Maj 2005 Hur går det?