• Bentebent

NuvaRing

Hej. Ska precis sätta in min första NuvaRing. Nu är det så att jag lider av migrän och ångest, men enligt min barnmorska har ringen hjälpt många med migrän och minskat ångesten p.g.a jämnare hormondos än p-piller (går över direkt från Yasmin). Nu läste jag på biverkningarna, ska inte göra det visserligen väldigt ovanligt men man kan få ångest som biverkning. Hypokondrisk som jag är blev jag nu orolig med en gång, men tycker jag borde fått mer ångest av p-piller också isåfall. Phu, vad mycket det blev. Min fråga då, är det någon som fått ökad eller (hellre) minskad ångest av ringen??? Hoppas på et svar.

• Svar på tråden NuvaRing
  • hush

Jag hade min i tre månader och kände inte av några psykiska biverkningar trots att jag har haft problem med depressioner och sånt innan. Däremot blev jag lite svullen och fick finnar av ringen, vilket var mindre trevligt. Har gått tillbaka till mina gamla Desolett nu eftersom de funkar jättebra för mej. Är så dålig på att komma ihåg att ta dem bara och det var därför jag provade ringen.

Hoppas det går bra!

• Cecilia J

Har haft min i 3 månader och märker inte av någon ångest. Finnar har jag fått däremot men det brukar jag få vid byte av preventivmedel, oftast så försvinner de om jag bara står ut lite till. Jag är helt klart nöjd.

• Ålandsfru

Jag har använt Nuva Ring i ungefär ett år, men fått väldiga probelm med dem. I början fungerade det rätt okej, men ju längre tiden gick så desto oftare och längre mens hade jag. Tillslut FICK jag mens när jag satte i ringen, vilket ju är helt bakvänt. Det slutade med att jag hade mens 9 veckor i sträck, sedan gav jag upp Nuva Ring. Nu är jag utan preventivmedel. Jag lever hellre i selibat än fortsätter...

• snuttepuffan

Jag har klarat mig ifrån biverkningar när jag har ringen inne, däremot så mår jag inte så jättebra under den hormonfria veckan (så jag har allt färre såna). Jag fick problem med humörsväningar när jag åt p-piller (och viktuppgång och finnar).

Svar på tråden NuvaRing