• Amanda Lee

Vi i Sthlm som gifter oss 30 juli!

Den 30 juli 2005 blir vår stora dag! Några fler som gifter sig det datumet? Vore roligt att bolla lite idéer ihop!

Vi har nu bokat kyrka och lokal. Vi ska ha ett litet bröllop med närmsta familjen, ca 15-20 pers. Idag har jag varit och provat klänningar. Roligt! Besökte även några florister. Det gäller att hålla tempot uppe nu, blir säkert varje lördag framöver!! Är nu på jakt efter någon som gör både hår&smink.

/Blivande brud på söder

• Svar på tråden Vi i Sthlm som gifter oss 30 juli!
  • Popcorn

Här är en till 30 juli-brud! Jag/vi håller som bäst på med att fixa inbjudningarna och har rätt mycket annat avklarat.
    Var ska ni ha vigseln/festen? Vi ska vara vid Nynäs Havsbad i Nynäshamn. Det är väl egentligen inte i Stockholm förstås, men det är i alla fall i Stockholmstrakten. Vi bor i Solna och har ingen som helst anknytning till Nynäshamn, utan vi valde det bara för att det är så vackert och är precis som den miljö vi hade tänkt oss.

• Elliegp

Hej!

Vi gifter oss också den 30e Juli. Det kommer ske på Vätö norr om Stockholm. (Jag kommer från Väddö som ligger i närheten.) Alla "stora" saker är bokade och det känns skönt. Har dock inte börjat med inbjudningarna ännu. Skall försöka hinna köpa papper och kuvert i veckan. Drar mig lite för att börja för jag är inte så bra på data. Har förvarnat sambon om att jag kommer behöva hjälp men han är så stressad och upptagen jämt. Vet ni nåt bra program jag kan använda? Var och hur börjar man?

E

• Popcorn

Elliegp: Vi höll på med våra inbjudningar i helgen (är inte klara ännu), men jag kan väl förvarna om att det lätt tar betydligt längre tid än man räknar med! Nu beror det ju naturligtvis på hur många inbjudningar man måste göra, men i alla fall... .

Vi har gjort inbjudningarna i vanliga Word med ett väldigt gammaldags typnitt (Cetina eller något sådant, kommer inte riktigt ihåg...det finns inte som standard)och skrivit ut med laserskrivare på lite finare papper med lätt struktur i elfenbensfärg. Själva inbjudan håller vi ganska basic, helt utan bilder etc., eftersom det passar väldigt bra. Vad vi däremot har lagt lite tid på är att riva och bränna kanterna så att inbjudningarna ser lite gamla ut. En annan sak som tar tid är att rulla ihop inbjudningarna och ett infoblad, knyta ihop med ett enkelt platt pappsnöre och stoppa ned det i flaskan - vi ska alltså skicka flastpost! I flaskan har vi också hällt i lite fin sand och några små stenar. På utsidan av själva inbjudan har vi skrivit namnet på den inbjudna, vilket alltså syns genom flaskan. Flaskan lägger vi i en trälåda med lock som vi har lagt träull i. Trälådan binder vi till sist ihop med ganska grovt snöre.

Till din fråga - var man börjar. Tja, det är väl bara att sätta sig och börja spåna vilt. Det svåra brukar ju vara att komma igång, inte att ändra sig sedan och komma på nya saker! Jag tycker faktiskt inte heller att man måste göra jätteavancerade saker med embossing etc. utan det viktiga för mig är att det (lilla?) man gör ser välgjort ut. Vilken stil på inbjudningarna hade du/ni tänkt er?

• juli 2005

Vi gifter oss också den 30 juli! Håller också på med inbjudningarna...pust...

Det mesta stora är ordnat så det känns ändå som vi är ute i god tid. Nu är det mest finslipande på detaljerna.

• Elliegp

Har tänkt oss en väldigt enkel stil. Ett liggande A4 som viks "omlott" om nån förstår vad jag menar då. Känns bara som om jag måste trycka in så himla mycket information på det där pappret och en del av infon är inte färdig ännu (övernattningsmöjligheter m.m.) Har ni andra tänkt göra ett andra utskick med info till dom som OSAt att dom skall komma eller inkluderar ni allt man behöver veta i inbjudan?

E

• Amanda Lee

Hej juli-brudar!

Kul att höra om era planer. Ni har kommit betydligt längre än vad vi har gjort, kan jag säga... Han friade för inte så länge sedan, men bröllop ska det ändå bli i sommar!

Popcorn, era inbjudningar låter jättefina. Jag älskar att pyssla så det ser jag fram emot att göra..ska kolla på Panduro, kanske inspireras från Caliigraphen och Kortdesign. Men, det får bli en senare fråga!

Endast vigselring,kyrka och lokal är bokat. Jag tröstar mig med att vi ska ha ett litet bröllop. Men ändå så ska klänning köpas, smink&hår bokas, meny bestämmas, osv.. Alla lediga stunder går åt till planering, men OJ så kul det är att surfa och bläddra i tidningarna. Vem ska göra hår&smink på er? Det verkar som priset ligger på 2000 kr om man vill ha någon riktigt bra.

Vi hörs,
    Glad Påsk!

• anna.s

Vi gifter oss oxå 30 juli, vi ändrade från 20:e augusti så vi letar för fullt efter ny lokal, om vi nu inte tar den vi ahde tänkt men vi ska ha en liten vigsel och de är så himla på... vi funderar och fixar för fullt...

Svar på tråden Vi i Sthlm som gifter oss 30 juli!