• Akka

Viktminskning? Hur gjorde ni med brudklänningen?

Jag ska gifta mig i början av september. Jag hade tänkt/hoppats på att gå ner ungefär 15 kg tills dess. Nu undrar jag hur man gör med klänningen?!

Jag har varit och tittat i en affär, och där ville de att jag skulle beställa ungefär 16 veckor innan, alltså om bara ett par månader!

Hur har ni gjort, eller tänker göra? Ska man vänta in i det sista att köpa klänning och ta det man hittar i panik, ska man vara optimist och beställa en för liten klänning och riskera att den spricker på bröllopsdagen, eller ska man beställa en stor klänning och sedan försöka hitta en sömmerska veckan innan bröllopet som kan sy in den så att den fortfarande sitter vettigt?
    /Stina

• Svar på tråden Viktminskning? Hur gjorde ni med brudklänningen?
  • dusty

Hej!
    Vi ska gifta oss i maj. Min klänning köpte jag i oktober.Jag har börjat banta nu, men kommer inte att gå ner allt till dess.Jag gick upp något efter att jag köpt den(tror jag). Jag ska lämna in min för jag måste ändå ändra klänningen över bysten. Så du kan lämna in den till sömmerskan om den är förstor. Det är synd om du köper en för liten och den spricker eller att du inte kan "andas" på hela kvällen. Lycka till på er stora dag!

• MrsM

Hej hopp!

Jag ska gifta mig i augusti och har tänkt mig att gå ner lite jag med! Å andra sidan vet man ju aldrig om man kommer att lyckas... Min lösning var en klänning med korsettsnörning i ryggen, typ maggie sottero! Min syster som väger 10 kilo mer än mig har prövat och min mamma som väger 10 kilo mindre också, och den sitter helt perfekt på båda (trots att de dessutom har helt olika kroppsform och byststorlek också)! Så vad jag än gör med min kropp tills dess kommer den ändå att sitta helt perfekt!!!!! Hojta till om du vill veta hur den ser ut.. ;o)

• Jenkizen

Jag har köpt en storlek för liten. Har tänkt gå ner lite och hon i butiken där jag köpte klänningen tyckte jag skulle ta en strolek för liten. Fick ju igen klänningen men kunde inte andas. Men nu har jag ju en liten press på mig att gå ner i vikt men lyckas jag inte med det så syr dom ut den på butiken där jag köpte den, Men det ska väl för hoppningsvis inte behövas. Lycka till med ditt klänningköp

Svar på tråden Viktminskning? Hur gjorde ni med brudklänningen?