• Apan K

    Några m2b:s här inne?

    Hej, hej, här har ni något så ovanligt som en kille på bröloppstorget, eller så är det inte så ovanligt, bara det att vi inte öppet deklarerar att vi är här

    Hursomhelst, här är jag i alla fall, finns det någon annan "karl" här inne som har lust att dela med sig av sina erfarenheter.

    Planer, funderingar, farhågor etc, etc...

  • Svar på tråden Några m2b:s här inne?
  • Sofin

    Är tjej själv, men tycker det är ett fint initiativ puff,puff.

  • Sippen

    Jag undrar också var tusan karlarna är? Min är då inte här kan jag tillägga, han har bara liksom gluttat lite bakom min rygg. Han tror väl inte jag är klok om jag berättar att jag spenderar så här mycket tid på BT!

  • Lindis79

    Min M2B brukar hålla koll över min axel. Han är nog nyfiken men vågar nog inte...

  • Apan K

    Ser man på där dök det upp en! Jag är inte så aktiv här inne, det ska jag ju ärligt säga men det kan vara kul att läsa inlägg här ibland. Mr m2b, när ska ni gifta er då? Själv står jag framför prästen 27/8.

  • Mr m2b

    Jag gifter mig en vecka senare, den 3 september. Dock inte framför en präst - det blir borgerligt.

    BT är lite småkul! Men än så länge är nog min blivande mer aktiv än jag

    Många här klagar ju på, eller iaf konstaterar, att deras män inte är så engagerade i bröllopsplaneringen... Hur är det med dig, Apan K? Oroar du dig för färgteman och ligger sömnlös över marskalkens kläder?

    (Det är lätt att raljera - men tyvärr är jag själv inte riktigt så avspänd som jag trodde att jag var)

  • Apan K

    Fast jag tror att de flesta av oss karlar nog är ganska engagerade ändå, nej jag ligger inte vaken och funderar på färgteman och sånt. Det gör min blivande fru så bra så... Sen är hon faktiskt bättre än mig på det där med färger och sånt. Har i o f s legat vaken nån natt och funderat på något bra tal man skulle kunna hålla, men herregud det är ju nästan en evighet för oss män, extremt kort om tid för våra kvinnor, men det blir nog bra det här. Det är bara att erkänna att de är duktigare på sånt här än vi...

    Jag är ganska avspänd än så länge men framåt sommaren kommer jag nog bli mer och mer hysterisk...

    Vad har ni för planer, fest? ekonomi? middag? Färgtema

  • Mr m2b

    Exakt: det blir nog bra! Jag tror att det är bra att försöka hålla lite distans. Om man planerar för mycket tror jag risken är stor att det slutar i ett antiklimax.

    Vi har faktiskt ett färgtema I övrigt är våra planer ganska basic. Vårt fokus ligger på att göra det kul, snarare än grandiost och enligt konventionen. Trots det är det svårt att hålla nere kostnaderna. Men vafan, jag räknar inte med att göra om det här så det får kosta lite!

  • Apan K

    Det får man ju verkligen hoppas att det bara blir en gång man gör det här...

    Var i Sverige bor ni?

  • Betania

    Måste bara tipsa apan och mr m2b om tråden om rödbetsmän om ni inte redan läst den...!

  • @@@

    Här är en till kille som ska gifta sig i augusti som är en flitig användare av bröllopstorget! Har precis bokat kyrka och festlokal... nu är det kläder till mig som står näst på to do listan... (brudens kläder är redan kirrade...) Någon som har några tips om bra ställen där man kan få tag på lite trendigare snyggare moderiktiga kläder som passar till bröllop?

  • B&T

    >apan K, Jag är också här, vi har ju iofs ett gemensamt nick, fast jag är inne och tittar lite själv ibland

  • Mr m2b

    Apan K - Vi bor i Göteborg. Ni då?

    @@@ - Vilken typ av kläder tänker du dig? För min egen del blir det förmodligen en hyrfrack, men som alternativ har jag funderat på någon snygg kostym. Det blir ju dyrare, men å andra sidan kan man ju använda en kostym till annat också. Det finns en affär i Gbg som heter Peters Dandy, där de har riktigt snygga kostymer. Fast ganska dyra...

  • Apan K

    Vi bor i Stockholm men bröllopet kommer gå av stapeln nere i Östergötland, Vadstena.

    Klädsel, jag vet faktiskt inte just nu. Frack eller stilig kostym, 50-50 just nu känns det som. Förmodligen enda gången man får chans att bära frack, men samtidigt känns det lite stelt...

  • Mr m2b

    Jag har haft frack en gång tidigare. Lite stelt, visst. Men jag måste ju säga att det är lätt att se bra ut i frack

Svar på tråden Några m2b:s här inne?