• Marlene1976

16 Juli 2005

Finns det fler som skall gifta sig i Juli? Hur långt har ni kommit i planeringen? Jag har bara kvar:

Sambos Frack
    Sons Frack
    Tårta
    Ring

Sen ska allt annat vara klart. Jag hittade min sambos frack till kanon pris 900 inkl lackskor... Mycket bättre an från 1500 och uppåt och detta utan skor. Lite svårare är det med barnfrack, men jag har hört att man kan köpa bolligt i Skärholmen och det ska jag satsa på. Tårtan är också billig, endast 19 :- biten i södertälje, tur att man har kompisar där. Hoppas nu att allt kommer att gå bra ocg att det blir fint väder...

• Svar på tråden 16 Juli 2005
  • Gullan julibrud

Oj vilken panik du ger mig. Jag ska gifta 30/7 och har ännu bara bokat kyrkan...

• Popcorn

Jag/vi gifter oss den 30 juli 2005 och vi har väl mycket klart men inte allt. Allt som verkligen behöver _bokas_ är nog klart, men kvar är ring, bukett, smycken etc., utformningen av själva vigselakten, bestämma frisyr (har bokat frisör dock) och liknande.

Gullan: Om du behöver känna dig stressad eller inte beror nog väldigt mycket på var du bor och vilken typ av bröllop ni hade tänkt er. Ska ni anlita t.ex. fotograf börjar det dock blir dags att ordna nästan oavsett var ni bor .

• akirfa

Jag ska också gifta mig 16 Juli Har inte tid att skriva mer nu... återkommer

• grekbrud -05

Jag ska gifta mig på söndagen den 17:e juli. Det blev en söndag eftersom det var fullbokat i kyrkan på lördagen.

• steellady

hejsan! Vi gifter oss också den dagen.
    Vi har kvar:
    Hans kläder
    Mina underkläder
    Tårtan

Sen är vi i princip klara.
    Lite småsaker som inte går att göra ännu kvar.

• Marlene1976

Nu är ringen klar... Ska bara gravera den men jag har den äntligen efter mycket långt sökande så har jag den äntligen. Tårtan kommer en vän att baka som är bagare så nu sparar vi in ännu mer pengar. Och ringen beställde jag från Danmark så den blev bara hälften så dyr som jag trodde så på bara en vecka harjag sparat ca 2500 kr...

• akirfa

Hej igen! Vi ska gifta oss borgerligt i skärgården. Vigseln kommer vi ha vid havet på klippor och festen i en bygdegård.
    Det som inte är klart ännu är
    -mina underkläder
    -alla kläder till min m2b
    -planera maten (ska göra allt själv med hjälp av vänner)
    -boka transport till gästerna från fest till hotell.
    hmm...kommer inte på ngt mer som inte är fixat.. om man inte räknar med sånt som man inte kan göra nu, typ blommor.

• pinkhippo

Oj!

Jag har inte börjat än får lite panik nu, har inte hittat lokal ännu och tänkte planera resten efter att jag har bokat lokal....men det verkar inte gå ngt vidare:(

• missan71

Vi gifter oss den 19/7, på tisdagen!
    Detta för vi träffades den 19/7 och även förlovade oss då...så trots tisdag och allt så forsätter vi vår dag!

• missan71

Förresten, var hittar du frack till din son?
    Har också funderat på det.

Svar på tråden 16 Juli 2005