• Forsfo­rs
    Äldre 3 Mar 21:13
    3216 visningar
    8 svar
    8
    3216

    svullnad och huvudvärk, farligt?

    Hej, jag har en fråga, det är så att sambon ofta får huvudvärk efter att han haft diabeteskänningar. men idag så har det kommit något nytt, han säger att det "dunkar" på ena sidan av huvudet och man kan känna att den sidan är lite svullen också, kan dwet vara farligt, är det någon som vet vad det beror på eller känner igen sig? jag har försökt övertala honom att han ska åka till akuten ifall att det är något farlig eller i allafall ringa sjukvårdsupplysningen, men han vägrar och vill inte att jag ska ringa heller. man blir ju lite orolig när man inte vet vad det är, jag frågade om han slagit i något med huvudet, men det hade han inte gjort sa han.

  • Svar på tråden svullnad och huvudvärk, farligt?
  • Cyberm­amman
    Äldre 3 Mar 21:43
    #0

    Jag skulle absolut ringa akuten direkt och fråga för säkerhets skull, vare sig han vill eller inte.

  • Cyberm­amman
    Äldre 4 Mar 13:36
    #0

    Jag undrar just jag hur det gick för den svullne maken???

  • lillak­isse
    Äldre 4 Mar 14:01
    #0

    Cybermamman
    det later lite roligt med den svulne maken..

  • Cyberm­amman
    Äldre 4 Mar 14:06
    #0

    Nu ska vi inte vara såna . Var sak har sin tid.

  • Forsfo­rs
    Äldre 6 Mar 14:10
    #0

    Jo det gick bra, han vägrade som sagt göra någonting åt det, och sen gick det över och han har inte haft något mer sen dess. jag har dock lyckats övertala honom att beställa tid hos läkaren ändå eftersom att han ofta har svår huvudvärk och borde få det utrett. tack för hjälpen!

  • Cyberm­amman
    Äldre 6 Mar 14:12
    #0

    Du kan tro att jag har undrat forsfors, blev orolig när jag inte har sett dig här på ett tag *pustar ut*, jo dom kan vara tjuriga med det där med att gå till doktorn...jag vet...

  • Forsfo­rs
    Äldre 6 Mar 15:42
    #0

    Cybermamman: Tjurigaär bara förnamnet när det gäller doktorer hos oss, jag skulle behöva söva honom och ta dit honom i hemlighet nästan Min pappa är likadan, han fick en liten hjärtinfarkt för ett tag sedan, diagnostiserade sig själv till att ha kärlkramp med hjälp av en broshyr från apoteket och brydde sig inte om att gå till läkaren för det. i samband med planeringen för en operation så tog de hans EKG och såg att han haft en hjärtinfarkt...själv tycker jag inte heller om att gå till doktorn, men jag går i allfall dit när det är något. men slutet gott allting gott...förhoppningsvis...i denna historien i allafall..

  • Cyberm­amman
    Äldre 6 Mar 16:28
    #0

    *skrattar gott* ja - visst är dom lustiga

Svar på tråden svullnad och huvudvärk, farligt?