• redangift

Vv-fråga

Är viktväktare och just nu sjuk. Då mitt normala pointsantal utgår från att jag är stående mest hela dagarna har jag dragit ner med 2 points om dagen då jag har legat framför tv;n hela dagarna. Min man säger att jag tvärtom borde lägga på 2 points eftersom kroppen gör av med mer energi när man har feber och är sjuk. Vem har rätt tro?
    (Nej, ni behöver inte säga något om att jag inte ska tänka på att gå ner i vikt när jag är sjuk osv.... Det vet jag! Jag vill gärna veta ändå!)

• Svar på tråden Vv-fråga
  • K.C

hur många points om dagen ska du äta då?

• redangift

22 points äter jag i vanliga fall.

• K.C

ok... jag tycker nog du ska äta som du brukar. det du inte rör på dig tas väl bort av att kroppen kanske brhöver extra krafter. du känner säkert själv vad som är lagom, liksom.
    tycker inte du ska oroa dig för 2 points hit och dit. Det där tar du igen när du blir frisk.

hur mycket rör du på dig och så?

• Ellte

Jag tror att du kan äta lika många points som vanligt...men kanske ska du äta lite mindre kolhydrater än vad du normalt gör eftersom du inte behöver den energin för att röra på dig :D *spekulerar lite*

• redangift

Normalt står och går jag mycket, 22 points känns väldigt lagom då, när jag motionerar äter jag ju lite mer ibland.

Kanske har du rätt med kolhydraterna Ellte... Låter vettigt.

Jag är mest nyfiken faktiskt, det känns ju som sagt inte som att man gör av med sitt vanliga dagsbehov när man ligger helt stilla, men vem vet?

• annaglitter

Kroppen jobbar ju extra mycket för att klara att ta hand om din förkylning. Jag tycker du ska äta lika mycket.
    krya på dig!

• redangift

Tack! Mår lite bättre idag.

Svar på tråden Vv-fråga