• augustibrud2005

    Varbergsbrudar?

    Var finns ni?

  • Svar på tråden Varbergsbrudar?
  • augustibrud2005

    Gbgfröken
    Spelar ingen roll, bara kul att veta att det finns fler från/i Varberg som går i bröllopstankar!

    juli2005
    Var skall ni gifta er och var hålls festen?

  • Stjärna

    Är inte från Varberg, men var på bröllop där för några år sedan. Vi var i fästningen i riddarsalen, tror jag den hette. Ett ljust valv. Så romantiskt. Vi var ca 45 pers men det fanns plats för fler. Rekomenderar den verkligen!

  • Hnosse

    Augustibrud 2005
    Är också fån Läjet.... Mer än så tror jag inte jag avslöjar... inte ens föräldrarna vet nått ännu. Jag har för många minnen från tråkiga konfirmationssöndagar i den kyrkan för att kunna tänka mig den... Vet du om man kan hyra Pensionat Havet??

  • Hnosse

    Stjärna

    Har läst i en tråd att det är jättehög ljudvolym i fästningslokalerna, vet ni något om det?

  • Hnosse

    Augustibrud 2005

    Vi gifter oss i januari datum är inte hundra spikat....

  • Blivand brud

    Vi skall ha ett utomhusbröllop i Varberg. Är det någon som vet en bra plats att vara på?

  • augustibrud2005

    Hnosse

    Vi kolade pensionat Havet, men det gck inte... Rikssalen bara krånglade allting: fick inte lokalen förrän kl 12 samma dag! Ingen matförvaring! Mycket svår ljudakustik! Måste lämna den kl 09.00 dagen efter m.m. så vi valde att hoppa över det och ta en bygdegård istället.

    Spännande om man kan veta vem du är... ;) Men det är klart att jag förstår om det är hemligt för era nära o kära! Kan du säga årtal du är född? Jag är född 1977.

  • Hnosse

    Augustibrud 2005
    1977, hm ett år äldre är mig, grymt nyfiken blir man ju... Pensionat havet hade varit bra... synd. Har vänner som har festen i båthuset, vad tror du om det. Var där på 20 års fest men har inga klara minnen av hur det såg ut.

  • Hnosse

    Blivande brud

    Har vänner som gifte utomhus på Ästad bondgård. kunde tyvärr inte vara med, men bilderna därifrån var helt underbara. Vackra blommer, vackert väder. Det kan vara intressant. Fästningen är ju alltid fästningen...

  • chokladpudding

    Jag är bara tvungen att skriva ett litet inlägg här... Såg att det gällde brudar i Varberg, men måste bara få berömma er underbara stad! Jag och min sambo bor i dag i mittersta småland. Själv är jag från Östkusten från början och det är där som vi ska gifta oss. Saken är bara den att vi åkte till asia spa förra valborg och förlovade oss. Vi blev så betagna av staden och spat att vi åkte dit nu till valborg igen. Vi tycker så mycket om den staden! Det har verkligen blivit min och min m2b:s stad! När vi är stressade eller lite deppiga tänker vi bara tillbaka på strandpromenaden, standen vid kurorten, den vackra piren där vi förlovade oss och den underbara utsikten från asian spa. Vi har inte upplevt något så avkopplande som de dagar vi vistats där!
    Länge leve Varberg

  • augustibrud2005

    Hnosse

    Ja, nu blir jag allt lite nyfiken jag med... det betyder ju att vi gått i skolan smatidigt? Ankarskolan och Påskberegt? Eller?
    KAn man kanske lista ut på ditt användarnamn här vem du är så kanske jag har mina aningar.... ;) Fast det är kanske långsökt *hihi* I så fall börjar ditt namn på H.

    Båtklubbens lokaler tror jag kan vara fint. Vi blir för många för det alternativet.. så det passade inte! Har ni räknat på hur många ni ska bjuda ännu? Vi har bjudit 117st.

Svar på tråden Varbergsbrudar?