• ~Maria~

Tidigare partners...?

Jag såg att det här delvis diskuterades i någon annan tråd och tänkte bara kolla efter hur ni tycker/känner.
    Vet ni hur många er partner har haft (sex med) innan ni blev tillsammans? Vet han/hon hur många ni har haft? Har det någon betydelse?

• Svar på tråden Tidigare partners...?
  • Ann-Sofi

Och solbrillegubben skulle inte vara där...

• K.C

ingen av oss vet och jag tycker verkligen inte det är nåt att prata om. för mig är det så att om jag inget vet så spelar det mig ingen roll. i början är det ju dock så att man frågar en massa man eg. inte vill veta. skulle kännas lite jobbigt att höra på och det är ju verkligen skit samma egentligen.

• StinaGerman

Vi brukar prata om det och retas ofta.. Det kan vara jobbigt att veta för mkt om varandra för båda två har jag märkt. Men man är ju så nyfiken!.. Som vanligt i vår kultur brer gärna män på om hur mkt de varit med om, och vi tjejer drar gärna ifrån någon på listan... Det är konstigt! Jag undrar också hur 17 det kommer sig att medelantalet för män rör sig långt över 2-siffrigt när det är giftasdags, medan medel för kvinnor är under 5. Med vilka kvinnor har de sex?!?

• Tolin

Jag vet inte och har inte luskat heller... Han har luskat men vet inte mer än att det är många. Jag tycker att det är helt ointressant - det är bara en siffra. Han har haft långa förhållanden, jag har i stort sett alltid varit singel med stor aptit på livet.

• Helena V

KC, jag för precis motsatt resonemang.

För mig känns det inte bättre att undvika att prata om saken, att veta så lite som möjligt. För vad händer då om jag _ändå_ råkar få veta något? För mig känns det därför bättre att veta lite mer om makens bakgrund (inga intima detaljer naturligtvis, men i stora drag), då först kan _jag_ släppa funderingarna och känna att det inte spelar någon roll.

• Julibrud 40+

Mannen och jag träffades också lite senare i livet, och det är klart att vi båda har en hel del i bagaget. Jag troligen lite mer än han. Vi vet det båda, men det är inget vi luskar om eller ens behöver prata om, det är ju vi nu - och att vi valt varandra kan baseras på de erfarenheter vi gjort under vår resa.

• Flickan81

Vi vet båda. I början blev jag nästan lite äckladav att tänka på det, men man ville ändå veta.

Men jag skulle nästan tycka det vore märkligare om han sagt 0 personer. Då skulle jag undrat vad han gjort för fel *skr*

Inga detaljer dock som jag hört att en del sitter och delar med sig....Fyyy...

• Luka

Min förra karl frågade ja ut om allt va gällde hans förra sexliv... ja ville veta men ja ville egentligen inte ha svar... ja mådde skitdåligt över att veta å gick ofta å tänkte på de... de gick så långt att de tog slut mellan oss av den anledningen...

Min nuvarande sambo har ja inte frågat nåt om hans förra sexliv... e inte intresserad av att veta nåt heller... vi har båda ett liv innan vi träffades men nåt mer än så vill inte ja vet... han har inte heller frågat mig nåt då han inte heller e intresserad av att veta... de vi har gjort innan vi träffades e dåtid... nu e nutid...

• ~Maria~

Kan passa på att fråga av vilken åsikt ni är i den här frågan då. Jag vet hur många min nuvarande pojkvän haft - ett tidigare (långt) förhållande och så jag. Han är ganska ung fortfarande, 21. Själv har jag haft flera längre förhållande + en hel del emellan... Jag är 26. Han har inte frågat hur många jag haft och jag vet inte vad han kommer att tycka om det - ifall han tycker det blir jobbigt att jag haft så många fler än han och sådär... Ska jag skarva...? Neka att svara...? Vara helt ärlig...?
    Vad tycker ni?

• cmfs

Varfor ljuga? Ar det nagot du skams over?

Men jag kan heller inte saga for att jag och min blivande traffades nar vi var valdigt unga och vi har bara varit med varandra. Jag kan darimot saga att jag hade inte tyckt om det ifall han hade varit med nagon innan mig. Men sa kan jag tanka nu i och med att vi traffades nar vi var unga. Ifall vi hade traffats nar vi var aldre sa hade jag nog tyckt annorlunda.

• StinaS

Har absolut ingen aning och bryr mig inte ett dugg.

• Biskvin

Det är ju ens tidigare erfarenheter och upplevelser som gjort en till den man är i dag.

Har man kommit så långt att man börjat diskuterat giftermål eller t o m har ett datum bestämt och inte innan dess tagit reda på vad den andra parten har för erfarenheter, så finns det väl ingen anledning att börja att gräva i detta nu.

Skulle man av någon anledning känna att man verkligen måste veta, så är det väl bara att fråga och ta konsekvenserna av detta.

• bröllopsdags

Om han verkligen vill veta så ska du självklart berätta tycker jag, men kolla först om han är säker på att han vill höra sanningen... Har varit med om en pojkvän som frågade i början av ett förhållande och kunde inte riktigt hantera svaret.. det är trist. Han drog upp det i tid och otid, blev lite osäker av infon tror jag.. Och det var inte onaturligt många heller, ett sunt antal för min ålder om man frågar mig.

• Irmelie

Vi vet & det spelar ingen roll.

(Tycker att det hör till god ton att INTE bistå med detaljer från tidigare relationer.)

/Irmelie

• loppran

Varken jag eller min fästman bryr oss överdrivet mycket om hur många vi sexat med innan vi träffades. Klart jag skulle kunna räkna efter, men till vilken nytta?

Vi är däremot ganska öppna med vad vi gör och gjort, så jag vet en hel del om hans ex (och han om mina) på olika sätt. Att han älskat och haft sex med andra före mig är inget som känns jobbigt alls, det har ju gjort honom till den har är och nu är det bara vi som gäller.

• Marlean

Jag har alltid krävt att få veta det och det kommer jag nog fortsätta med, är man tillsammans med någon så är man ju ändå en del av hans liv och alla han delat sitt liv med också.

Jag har ex som haft hämdsex, lack och läder samt matolja (Don't ask!), fotfetishister och det ÄR faktiskt bäst att veta sådant här i förväg. Nu har jag en oskuld, är ingen höjdare sådant heller, man vet ju att de antagligen förr eller senare vill "testa" någon annan. :(

• ladymarmelade

Jag frågade min pojkvän tidigt i vårt förhållande. Det är inget som stör mig över huvudtaget, att veta lite om hans tidigare relationer. Men dock håller jag med nån annan här som sa att de mest detaljerade sakerna klarar man sig utan!

Min pojkvän var inte alls bekväm med mitt antal (som var några fler än hans 2...) Först blev han alldeles oerhört besvärad men insåg snart att det som har hänt har hänt. Inget blir bättre av att gå och se tillbaka i det förflutna.

Vad som räknas är det man har nu, och man ska vara rädd om det och vårda det ömt...

• DixieChick

lady marmelade du står i rosa på min skuldra ;)

vi vet , och det är min karl inte så glad över ibland för jag har haft en hel del karlar :D
    fast han har också gjort sitt kan man säga. ( Han kanske bara e avundsjuk ) :P

Svar på tråden Tidigare partners...?