• mullig

banan diet!

hej, jag läste ett gammalt inlägg och banaddieten, men fick inte reda pa vad det va! skulle ngn kunna berätta vad det innebär och vad man ska äta osv.

• Svar på tråden banan diet!
  • Cybermamman

På en söndag??? Kan man börja banta på en söndag. Det har jag _aldrig_ hört talas om. Går man ner fortare då? Jag har alltid börjat på en måndag och slutat vid förmiddagens fikarast på samma måndag håhåjaja!

• myrkur

skulle varken rekomendera några "dieter" eller nån bantning". man går i regel upp allt man gått ner + mer när man börjar äta vanlig mat igen.

• Lindis79

Min kära mor, som har svurit vid att hitta sin midja till bröllopet 6/8 gick med i aftonbladets viktklubb. Hon har gått ner 10,5 kg sedan 3/1. Men hon har verkligen lagt om sin lifs stil med hjälp av dem. Börjat motionera och lagt om kosten. De hjälper med allt..

• KickanF

Det finns två 100% säkra sätt att gå ner i vikt:
    1. Att gå med i Robinson, men kan ju dock vara svårt att bli antagen.

2. Att äta så mycket man vill av allt som man INTE tycker om !

• Irmelie

KickanF: Nr 2 det är som jag misstänkta alltså. Det verkar stämma precis.

/Irmelie

• Ellte

mullig: Nej, förutom några kilon kan du även förlora motivationen, hoppet, viktiga ämnen kroppen behöver samt må otroligt illa. Jag tycker verkligen du ska satsa på nåt annat! Det finns många sätt att på ett SUNT sätt kickstarta en diet. Sök upp ITrim (tror även Extravaganza och Feelgood har samma koncept) så får du proffessionell hjälp och ett väl sammansatt kostschema! :)

• Forsfors

Banaer är inte så nyttiga som de var förr, de har tappat 70% i näringsvärde de senaste åren pga ändrade odlingsmetoder efter vad jag har hört.

• Forsfors

haha, ovanstående inlägg från mig låter verkligen moralkakigt och snusförnuftigt
    men ... hey, thats me! : )

• mullig

jo men nu e d sa att jag vill inte slösa en massa pengar! är inte det värra att lägga ut en massa pengar pa tex. internerklubbar och "kosthjälp"...bara skitsnack tror jag. var är dom och dera rhjälp när man verkligen behööver den..tex sug sent pa kvällen...lr annat... och jag vill inte köpa ngra böcker heller, det misstaget har jag redan gjort allt osm de säger e att man ska äta nyttigt och motionera...NÄHE!!?? vilken överraskning..men jag vill inte spendera 1vecka för att tappa 0.01kilo. jag behöver resultat! hoppas att ni förstar bättre..

• Eminea

Kör Nutrilett om du vill ha snabb nergång. Jag gick ner lite mer än 3 kg på en vecka och mina jeans jag inte kunde ha satt för löst :)
    Men det är ju mer en skjuts för att man sen ska äta ordentligt...
    Jag varvar det med varma koppen och fruktsallad när jag är sugen.

• Ei saa peitää

Å hu nu börjar jag nästan må illa av tanken på att bara äta bananer...eller frukt överhuvudtaget. Tänk så sött och sliskigt det måste bli.

• Gloriousgirl

Mullig: Alla kostklubbar hit och dit är till hjälp för de lär ut hur man ska äta och hur man tacklar alla olika problem, såsom sug på kvällen osv. De kommer dock inte stå där och peka åt dig och ge dig den maten du bör äta, det måste man göra själv. Man måste göra allt själv egentligen, men man kan få stöd och råd från dessa ställen. Så tänk på att det bara är du som kan få dig själv att gå ner i vikt, motivationen är a och o i såna fall. Men vill du gå ner fort så finns det pulversiter, men du måste ändå ta tag i dina kostvanor, annars går du upp allt igen.

Svar på tråden banan diet!