• Aiyana

"Knip-Kulor"

Hmmmm...
    Jag vet inte om det här är rätt sorts forum att kasta ut en sán här frága pá..MEN...

Efter min förlossning(för ca 6 mánader sedan)sá har en av mina vänner sagt till mig att det är bra att använda ska "Knip-kulor" för att komma i form igen.
    Och nu sá har jag tagit modet till mig och beställt sádana via nätet!*Rodnar*

MEN hur i hela friden ska man egentligen använda dem?
    Räcker det att bara "Stoppa in dem"
    Máste man knipa hela tiden?
    Eller?
    Nágon som vet?

*Help*

• Svar på tråden "Knip-Kulor"
  • Yvette

smutronet: Ja, det skall jag verkligen göra! *Asgarv* Det lät ju riktigt spännande, hädanefter kan det ju bli riktigt "kul" att gå till affären...;)

• Tant Pernilla

Aiyana, det är inget att rodna över! Såna där kulor går ju att köpa hos gynekologen eller på apoteket, så vitt jag vet, och det är jättebra träning för bäckenbottenmuskulaturen.

Vitsen är att de ska vara så pass tunga att slidmusklerna av sig själv klämmer åt för att hålla kvar dem. Du ska inte behöva gå och knipa medvetet hela tiden. Det är i alla fall vad jag hört och läst.

Lycka till med dina övningar!

• Nightingale

Ta det lungt med kulorna i början, max 10 minuter om dagen, sedan kan man trappa upp. Man kan få grym träningsvärk i underlivet annars, och det är inte att rekommendera!!!

• lilla mig

Hur vet man vilka man skall välja?

• Titrania

men...om det inte är snöre på hur får man då ut dem? :? Krystar?

• Ellte

*garv* Nä men slutar knipa ;) De är jättetunga...

• Titrania

Ah. Okej. -känner mig lite dum-

• Sweetchili

Jag köpte kulor på snöre, men snöret skavde ju så hemskt så jag har bara använt dem en gång. Kanske jag borde skaffa lösa istället? En lite varning för skaviga snören här alltså....nån som hittat bra kulor på snöre kanske, tips?

• Anci

Tunga knipkulor fungerar jättebra. De finns i olika vikter och när man kan gå med de tyngsta en hel dag har man väldigt starka muskler... om man också kan springa är man enormt stark.

Geishakulor ger inte lika bra träning men är väldigt skojiga på andra sätt.

Om man går i kjol utan underkläder så är man också väldigt medveten om att knipa hårt, annars kan det bli så väldigt konstigt om man tappar dem... :)

• blivande fru J

anci: vad skiljer sådana kulor från geishakulor?

• Anci

Geishakulor är såna som brukar sitta på ett snöre (men inte alltid). De har en mindre kula inuti som ska åka omkring när man rör sig och vibrera och "kännas".

Tunga vaginalvikter tror jag man köper på Apoteket. De är till för träning.

• f.d. Svart brud

Inget att generas över. Alla behöver sådana eller göra knipövningar efter förlossning! Jag har sådana också. De är jättebra! Se bara till att de inte används eller krockar med mensen.
    Använd dem i ca 3 veckor varje dag.
    Ploppa in kulorna stående första gången. Om de rasar ut igen är du i grymt behov av dem. ;)

I början räcker det med att du använder dem liggande i 5 minuter. Behöver inte knipa eller nåt, låt de bara vara. Träningen sker utan att du märker det egentligen.
    Öka sedan på successivt 5 minuter varje dag i början. Annars kan du få grym träningsvärk.
    Efter ett par dagar kan du använda dem när du står och går...
    Sedan kan du öka på med ca 10 minuter/dag om du inte får träningsvärk.
    I slutet av 3-veckorsperioden ska du kunna använda dem en hel dag (8 timmar) utan problem.

Efter dessa 3 veckors träning, räcker det att du underhålla träningen med en dag (8 timmar) i månaden ungefär.

Hoppas att du förstår min lite röriga beskrivning.

• blivande fru J

geisha-kulor är alltså ett sexuelt hjälpmedel och träningskulorna ett hjälpmedel i "rehabiliteringen" efter förlossningen om jag förstått det rätt?

• f.d. Svart brud

Så vitt jag har förstått så är knipkulor och geishakulor samma sak.

Kulorna förbättrar samlivet på så sätt att man blir starkare och kan knipa åt mer i sänghalmen också... ;)

Svar på tråden "Knip-Kulor"