Dunderkur mot förkylning??
Är det någon som har nån superkur mot förkylning som fungerar? Nån huskur som hjälper? (Iaf psykologiskt...!)Vill inte vara sjuk nu! Kram
Är det någon som har nån superkur mot förkylning som fungerar? Nån huskur som hjälper? (Iaf psykologiskt...!)Vill inte vara sjuk nu! Kram
Tror att aftonbladet hade just en förkylningsspecial idag. Har tyvärr inget knep som alltid funkar:(
Den här fungerar bäst mot hosta men även förkylningssymtom.
Ta en kanelstång, en bit torkad eller färsk ingefära (var försiktig med färsk då den är stark), 5 nejlikor och 1-2 tsk torkad timjan. Koka ihop detta tillsammans med ungefär en halv liter vatten. Tillsätt socker efter smak och tycke. Sila drycken och drick!
Jag provar Echinova, finns på apoteket. Brukar funka om man är ute i god tid. Det är inte jag. Känner mig kass. Bröllop om 2 veckor...
Vitlöksklyftor i näsan är rätt så intressant också. Klarar man att ha dem där en stund (svider grymt) brukar det kännas rätt renande om man är snörvlig.
Echinacea i alla former är bra tror jag, liksom C-vitamin. (Visserligen rinner överskottet igenom en men vad sjutton...) Om jag känner att jag har en förkylning på gång kan det ibland funka med konstgjord feber. Man sätter på sig för mycket kläder, sover med en extra filt, badar hett osv. Man måste dock se till att dricka mycket så man inte torkar ut. Det känns i alla fall som att det fungerar... Vet inte hur mycket vetenskapliga belägg det finns för allt detta men placeboeffekten ska ju inte heller underskattas.
Jag kan råda dig att köpa Esberitox, Jag gjorde det för en tid sedan när jag hade känning av halsont, och täppt näsa, kuren vekade funka för mig, för jag blev inte ett dugg sjuk och jag var helt säker på att jag skulle bli det..Men icke då!:)
Yvette !
Vad är Esberitox? Vart kan man få tag på det?? Kanske värt att prova!!
Tack för tipsen! Testar allt på samma gång... :)
Heidi L: Esberitox är ett naturläkemedel som är uppbyggt kring tre välkända medicinal växter - Babtisia, Echinacea och Thuja - som var för sig är dokumenterat effektiva vid förkylningsbesvär. Det här kanonbra medlet fungerar bäst innan infektionen brytit ut. Finns att köpa på ICA eller naturapoteket. Lycka till med din förkylning!! :)
Yvette: De finns på vanliga apoteket också Knapprar sånna just nu, halsen är ond och irriterad. Jag vill rida juh :(
Det är dessvärre ingenting som hjälper mot förkylningar eftersom det är virus och dom måste få läka ut av sig själv. Däremot kan du lindra symtom genom att dricka riktlgt med vätska.
Krya på dig!
Smulu:
Stackare där! Du får rida på din karlslok istället... Hästarna får vänta på sin tur...hehe..