9 juli
Är det någon mer som gifter sig den 9 juli
Är det någon mer som gifter sig den 9 juli
Här är en till, från Örebro. Vi har det mesta klart tror jag. Lite småplock med inbjudningar osv...
Det är bara hoppas att vi alla får bra väder den dan
Flyttar upp
Jag ville bara skriva att jag "snott" idén om alla hjärtans dag. Vi ska hårdjobba på inbjudningarna ikväll.
Gifter mig dagen för er för övrigt.
Jag har mina inbjudningar klara sen ett tag tillbaka men tvekar lite på att skicka dom det känns så tidigt tycker jag
Jag har så många som måste boka boende, så det känns helt rätt att skicka dem i helgen. Hoppas det är ok att jag skriver trots att jag inte har ditt datum
Vi ska också få ut inbjudningarna så fort som möjligt...man får ju tänka på att dagen D ligger mitt i sommarn och i semestertid
Hej här är en till från västkusten... ska göra inbjudningarna nästa helg och hoppas på att få ut dem i slutet av månaden. Har berättat för de flesta om bröllopet redan då vi har många långväga gäster...
Annars är nog jag ganska lugn... kyrka, lokal,dj,fotograf,frisör bokad... det andra kan man fortfarande små filura på.
Jag ska nog vänta ett tag till i alla fall tror jag. Dom som bor en bit bort vet redan när vi ska gifta oss och dom drar med sig husvagnarna hela bunten så jag känner mig inte så stressad än i alla fall
Vi oxå!
Och våra inbjudningar gick igår = framme 14feb...
Spännande att få höra reaktionerna - ingen (utom våra föräldrar och syskon) visste innan. Vi vill verkligen vara i god tid, alla semesterlistor på jobben ska ju vara klara i mars/april så vi ger dem en chans att planera in det hela!
Längtar.....
En fråga till alla som valt 9 juli varför har ni gjort det??? själv gjorde vi det för att vi ville komma så nära våran förlovnings dag som möjligt den är i och för sig den 22 juli men vi ville inte gifta oss midsommar för då är så många borta. så det fick bli den 9 juli
050709 = 579.
Lättare för min blivande att komma ihåg bröllopsdagarna...
Skojar bara. Vi tyckte det passade bra helt enkelt!
Vi ville inte gifta oss för nära någon annans dag... syrran fyller år 28/6 så midsommar var uteslutet, mammans kille 17/7 så det fick bli mellan dem. Helgen innan vi gifter oss så gifte sig min kusin förra året, så då fick det inte bli heller. Vi pratade även om början av augusti men då gifte sig min moster för två år sedan och sambon fyller 25 då... På den vägen är det. Sen är ju 9/7 i början av vår semester också så man behöver inte ta ut extra semester för att få några veckor ihop. Så det var mycket snack innan datumet bestämdes...
Vi hade inte så många helger att välja på eftesom vi har en son som är fotbollsspelare så det fick bli en helg som det inte var någon fotbollscup på.
När jag ringde för att boka kyrkan så fanns det bara tre tider kvar under maj-augusti, varav en var 9/7 kl 15.30. Claes fyller dessutom år den dagen så han kommer att få det lätt att komma ihåg vår bröllopsdag
Ibland känns det bra att bo i norrland när vi skulle boka kyrkan så kunde vi ta vilken dag och tid som helst så lite fördel finns det väl att bo här uppe tycker jag. Tycker synd om dom som inte fått tid i kyrkan den dag som dom egenterligen ville gifta sig utan var tvungen att rätta sig efter när det fanns tid
Absolut stor fördel att bo där du gör då. Vi var ganska inställda på att få vad som fanns ledigt, C friade inte förrän 18/12 och vi visste sedan länge att just den kyrkan vi ville ha måste man boka väldigt långt i förvåg om man skall kunna välja vilket datum man vill. Nu blir det 9 juli som blir "vår" dag, och tänk dej 1-årig bröllopsdag kombinerat med 40-års fest!