• Yippii

lååång mens

Hei alla!
    Jag undrar om det ær fler dær ute som har upplevt blødningar som varar i øver 2 månader? Jag hade långa menstrationer nær jag var yngre men det gick øver. Nu har jag det igen och har passerat 70 dagar. Har varit hos lækare många gånger efter problemer efter operationer, exu, MA, blindtarmmen och nu dette, men det kænns som jag inte blir tagen på allvar. De vet inte varfør jag har ont och bløder så mycke. Dom sænder mig bara hem utan några svar på någonting. Jag ær så frustrerad. Mina jærnværden ær sækert på noll. Ær så trøtt och sliten. Det hjælper inte att jag blir påminnd varje halvtimme då jag måste gå på toaletten før att skifta....
    Detta blev visst ett "stackars mig" inlægg, men jag ær nyfiken på om någon annan ær i samma situasjon och vad ni har fått før svar och tips.

• Svar på tråden lååång mens
  • Mollie

Japp! Jag vet hur det är! (tyvärr) Jag fick göra en skrapning och då fann de blödande olyper som de tog bort... Är probelm fri nu sen i november och då hade jag haft konstanat blödningar sen i juni någon gång... *hata*

• CyberPet

Jag hade blödningar i över 2 månader och gjorde flera undersökningar. De trodde att jag hade problem med en för tjock slemhinna, som skulle skrapas. Det visade sig att jag hade cellförändringar. De satte in en hormonspiral (som kommer att påverka cellförändringarna i positiv riktning), men det var ingen garanti att skrapningen skulle fixa problemet helt. Isåfall skulle det efter sex månader, göras ett nytt ingrepp, den gången då öppna buken för att kunna komma åt bättre.

Tack och lov slutade blödningarna efter några månader efter första skrapningen och jag hoppas att cellförändringarna också påverkas i rätt riktning, så att jag blir av med eländet. Dessutom är ju hormonspiral ett rätt trevligt preventivmedel, då den bara påverkar det specifika området och inte hela kroppen, som när man injicerar p-medel, har kapsel eller tar p-piller.

Få det undersökt mer noga, man mår inte bra varken psykiskt eller fysiskt med att konstant blöda så länge.

Petra

Svar på tråden lååång mens