• Tramsi­ga tösen
    Äldre 2 Feb 14:22
    10027 visningar
    22 svar
    22
    10027

    Hyra mjukglassmaskin?

    Vad tror ni om att servera mjukglass med ett lyxigt tillbehörsbord till efterrätt? Blir det bara barnsligt eller tycker ni det e en rolig ide?

    Har någon gjort det innan, eller vet vad det kostar?

  • Svar på tråden Hyra mjukglassmaskin?
  • Tramsi­ga tösen
    Äldre 3 Feb 10:01
    #0

    Nu har jag hört från glasskillen. Det var lite mer invecklad än jag förväntade mig. Med transport, installation och rengöring efteråt blir det uppemot 6000-7000 kr. Synd, jag som blev så glasssugen!

  • guldlo­ck
    Äldre 3 Feb 10:05
    #0

    oj, det var dyrt, kan du inte försöka höra på andra ställen, eftersom det säkert inte är så vanligt att man hyr under så kort tid kommer även priserna att variera kraftigt....lycka till, let us know!

  • Betani­a
    Äldre 3 Feb 10:42
    #0

    Det finns ju såna där "cornetto soft" maskiner, det kanske kan vara ett alternativ? De verkar vara mycket enklare konstruktion, det är ju små behållare med "hård" glass i olika smaker som man placerar i maskinen och trycker ut genom en pip ner i ett rån (eller bägare). Då blir glassen mjuk när det trycks ut. Kolla med GB glace, jag har sett såna lite här och var och de verkar lätta att manövrera, inte massa pulverblandningar och sånt. visserligen är man begränsad till ett visst antal smaker och så men man kan ju ändå göra en trevlig buffé med olika tillbehör och så!

  • HansiB­ansi
    Äldre 3 Feb 17:48
    #0

    TramsigaTösen
    Ojdå... ja det var ju alldeles för dyrt för vår budget också!
    Jag ska hålla ögonen öppna för oss båda!

  • Pliten
    Äldre 4 Feb 11:49
    #0

    ÅH!!!! En mjukglassmaskin..... Det var en av de mest FANTASTISKA ideér jag har hört!!!!!!!!!!!!!!

    Jag ska också kolla runt och hör av mig om jag får tag på något!

  • Äldre 2 Jan 18:44
    #16

    Vi gav bort en enklare mjukglassmaskin i julklapp. Köpt på kjell & co. Har du serveringspetsonal som kan hjälpa till vid efterrättsbordet så skulle det funka.

  • Äldre 2 Jan 18:44
    #17

    Vi gav bort en enklare mjukglassmaskin i julklapp. Köpt på kjell & co. Har du serveringspetsonal som kan hjälpa till vid efterrättsbordet så skulle det funka.

  • Äldre 2 Jan 18:52
    #18

    Tråden är sen 2005
    Den blev uppdragen av någon som ville göra reklam för sin firma 

  • Äldre 2 Jan 18:59
    #19

    Oj då, sorry.

  • Äldre 2 Jan 19:21
    #20
    lenuz skrev 2014-01-02 18:59:24 följande:
    Oj då, sorry.
    Det är ingen fara... 
    Jag glömde lägga med någon smiley, jag var inte arg eller så Glad 
    Det är väl det värsta med BT... Gamla trådar bli inte låsta efter en viss tids inaktivitet. Ok om dom är ett par månader gamla eller så gör väl inget. Men de som är flera år gamla borde inte vara öppna för mer kommentarer egentligen.
    Vi får hjälpas åt att moderera det här forumet själva i princip.
    Så en påminnelse om att vissa trådar kan vara gamla är något vi alla (även jag) behöver ibland Glad 
  • Äldre 12 Jun 11:22
    #21

    Hej!
    Jag fick precis samma idé igår. Vi älskar glass med det verkar mer praktiskt och mindre kladdigt med en mjukglass-maskin. Vi ska också ha ett bröllop i Skåne.

    Får man fråga hur det gick med er glassmaskin? Blev det någon till slut och var det uppskattat? :)

    Mvh

  • Äldre 12 Jun 11:55
    #22

    Tråden är 9 år gammal och personen som skrev den är inte kvar (det ser man på att nicket är svart och inte klickbart) så du får nog tyvärr inget svar på din fråga av den som skrev tråden

Svar på tråden Hyra mjukglassmaskin?