• vanilj­en
    Äldre 1 Feb 16:56
    57909 visningar
    31 svar
    31
    57909

    Dentway någon som provat...?

    Hallå,

    Har funderat fram och tillbaka på att bleka tänderna, särskilt nu inför bröllopet.

    Såg dentways hemsida, länk från bt faktiskt. Låter mycket bra måste jag säga, men man blir ju lite misstänksam om det fungerar och så. Någon som vet??

  • Svar på tråden Dentway någon som provat...?
  • fasion­girl
    Äldre 14 Feb 21:26
    #0

    Jag köpte mitt tandblekningskitt på nätet för 399:- det var suveränt bra mina tänder blev kritvita efter ca 2-3 gr.
    Tycker absolut man ska prova.....
    Är någon intreserad kan jag förmedla företaget privat/ MVH fasiongirl

  • vanilj­en
    Äldre 17 Feb 19:45
    #0

    hej,
    Nu har jag haft på den här gelen kanske 6 gånger ca, har inte kunnat ha den varje kväll då jag kommit sent nån dag och bara gått och lagt mig och på helgen är det inte alltid det är så kul att ha skenan i munnen... Hur som helst måste jag säga att jag inte kan se så stor skillnad. Det kanske är lite vitare men det känns som om jag lika gärna kunde ha inte gjort det. Men det kanske är att man har ganska vita tänder från början. Jag vet inte, har nu inne skenan så jag försöker lite till. Men nu känns det som om det inte kommer bli så stor skillnad ytterligare. Får känslan att det skulle vara samma sak var man än köpte gelen, hos tandläkare eller via något företag på nätet. Men det är klart lite skillnad är det väl, men inte så särskillt märkbar enligt mig. Om man ska ha det riktigt vita leendet är det kankse det andra sättet, laser eller vad det är, men frågan är om man skulle trivas med så vita tänder...? Ha det bra! Lovar att skriva om det om ett par dagar skulle bli en märkbar skillnad

  • mallan­28
    Äldre 17 Feb 21:14
    #0

    Enligt tandläkare jag har pratat med kan man inte få så kritvita tänderna som de får i tex Extreme Makeover från USA om man inte slipar emaljen på sina tänder och sedan "limmar" på en emaljfasad som är kritvit. Det är därför de alltid också har perfekt tandlinje och bett efter blekningen, som ni kanske tänkt på.

    Man kan bara bleka sina tänder 8 nyanser dvs har man mkt gula tänder från början kan de inte bli kritvita om man inte tar till radikala metoder som tex Extreme Makeover. Nyansskillnaderna är också ganska små.

    Vidare är laser inte mer effektivt än gelé och skenor men det är mkt viktigt att man fullföljer kuren och använder skenorna varje kväll i de antal dagar som tandläkaren angett.

  • anna74
    Äldre 25 Feb 12:17
    #0

    Jag har provat Dentway som jag beställde på internet efter en länk här på bt och jag är inte alls nöjd.
    Jag har haft skenan mellan en timme och två timmar på förmiddagen. jag har varit tyst och stilla så det inte skulle bildas onödigt mycket saliv som förhindrar blekningen, allt enligt rek från Dentway.
    Jag har gjort slut på första sprutan, ca 5 ggr, och bara blekt på övre käkens tänder som syns när man ler och i gämförelse med underkäkens helt obehandlade tänder är det ingen skillnad alls! Jag har skrivit till Dentway och klagat och kommer att gå vidare med det om de inte betalat tillbaka. Jag känner mig helt klart lurad och ledsen eftersom jag betalt över 900 kr och väldigt gärna ville bleka tänderna men inte har råd att lägga flera 1000.

  • Glassi­ga Jenny
    Äldre 3 Mar 12:05
    #0

    Tjohop,

    Jag har provat behandlingen från www.dentway.se och jag är jätte nöjd!!! flera som har berömt mig för mitt nya vita leende..

  • tophat
    Äldre 7 Mar 21:03
    #0

    Glassiga Jenny & Anna 74
    Vilken nyans (vita/gula)hade ni på tänderna innan? Tänkte eftersom det blev så olika resultat.

  • anna74
    Äldre 8 Mar 12:42
    #0

    Åhh det är så svårt att säga. Mina var inte jätte gula för jag röker inte eller så. Jag dricker kaffe så det är nog kaffe som gjort den mindre vita. Jag provade tandkrämen från apoteket som är jättebra så jag har finare tänder nu i alla fall.

  • Glassi­ga Jenny
    Äldre 8 Mar 17:14
    #0

    #tophat

    Jag har alltid haft gula tänder, röker och dricker mycket rödvin. Jag blekte mina tänder hos tandläkaren för några år sedan, men dem bleknade igen Ville få tillbaka mina vita tänder igen men inte lägga ut 4000kr .. så jag letade efter billigare alternativ, och hittade www.dentway.se som jag ringde och pratade med, beställde av deras tandsköterska en bahandling för 895kr och fick samma resultat som hos min tandläkare.. de var dock mycket noga med att man skulle följa deras instruktioner mycket noga för att få bästa möjliga resultat.. Hoppas detta var till hjälp tophat

  • fasion­girl
    Äldre 8 Mar 18:31
    #0

    Jag köpte mitt på www.toy-boy.se en konkurent till dentway..
    Halva priser!
    och jag blev otroligt nöjd
    med resultatet

  • Äldre 2 Jul 18:50
    #30

    Riktigt grym tandblekning, använd länken via denna tandblekning-sida så kan du köpa den för halva priset.

  • Äldre 25 Sep 06:27
    #31
    Jag har provat både hos klinik och hemma, och tycker att det inte är någon större skillnad på resultatet förutom priset. Visst, när du går till en klinik så slipper du tänka utan då fixar dom allt åt dig, men då kostar det också minst en tusenlapp mer än att göra det själv hemma. Här hittar du billiga priser på tandblekning hemma: http://t?nzes.com/teethse.htm
Svar på tråden Dentway någon som provat...?