• sandra76

Likgiltligt & meningslöst.. Varför känner man så ibland?

Vissa dagar sprudlar glädjen i kroppen & man vill bara springa runt & shoppa, träffa folk, hitta på saker osv osv.. Men så kan jag ibland vakna upp till en dag som visar sig kännas helt meningslös & jag känner mig nästan folkskygg & vill inte gå utanför dörren.. vet inte om jag är onormal? Som idag, min lediga dag ifrån jobbet & plugget, skulle shoppa & massa saker jag ska fixa med.. så klär jag på mig & gör mig iordning & så känns det bara så tungt, meningslöst & ja.. jag äcklas av tanken att gå runt bland massa folk...uhh.. förstår inte vad det är för fel på mig.

• Svar på tråden Likgiltligt & meningslöst.. Varför känner man så ibland?
  • Soffiproppen

Hej! :)

Har du själv funderat över varför du kan känna så här mellan varven? Ofta kan man bära på svaret utan att veta om det så att säga. Det är inget konstigt med att ha "formsvackor" och det finns ingenting som heter "normalt".

Att du känner som du gör kan bero på en rad olika anledningar och faktorer, men jag skulle tippa på stress? Stress kan vara riktigt jobbigt och visa sig på olika sätt.

Det vanligaste misstaget man kan göra är att sätta upp för höga krav på sig själv.

Det är ok att "isolera" sig en dag då man är ledig.

MVH S

• Soffiproppen

PS: Hur ofta känner du så här ?

• Quinnah

För mig har det att göra med var i månaden jag befinner mig. Dagarna före mens brukar oftast vara motiga, jag känner mig ful, hela världen är emot mig och inget klarar jag av. Så fort mensen kommit igång ler livet igen och jag har all lust i världen för vänner, jobb ja, vad man nu kan hitta på. Vet inte om det har med sådana saker att göra för dig också? Annars är det kanske stress eller något annat som påverkar. Jag tror faktiskt livet är lite upp och ner för oss alla. Man kan inte vara på topp jämt! Skickar en kram!

• sandra76

åhh..tack ni är så söta :)

Svar på tråden Likgiltligt & meningslöst.. Varför känner man så ibland?