• mullig

vräkning - binge eating

jag behöver verkligen tala med non som förstar mig och som kan hjälpa mig. jag lider av BED (binge eating disorder. jarje dag när jag komme hem ifram skolan sa fullständigt vräker jag i mig mat. (upp till (5000kalorier lätt) och jag har försökt att bryta detta mne klarar inte av det. snälla non som vet vad jag pratar om ! hjälp..jag klara inte av att vara fet!

• Svar på tråden vräkning - binge eating
  • Kaprifol

Jag vet vad du pratar om, har haft bulimi i tonåren. För att sluta med det dåliga beteendet måste du förstå varför du mår dåligt och ta tag i det problemet. Att hetsäta är ju ett uttryck för att du mår dåligt av en annan orsak från början, eller?

För att du inte ska kunna äta 5000 kalorier på en gång kan du väl låta bli att ha onyttig mat hemma? Man kan t.ex. inte vräka i sig rågbröd på samma sätt som kakor, glass och vitt bröd. Det är liksom bättre att du vräker i dig frukt och grönsaker än socker och fett.

Jag vet, det är lättare sagt än gjort.

Lycka till!

• Stjärna

Ring din vårdcentral kräv att få tala med en psykolog eller kurator som jag hjälpa dig och slussa dig vidare till en dietist.

• Dzsess

Hej!

Jag ar likadan i perioder....varje dag efter jobbet gar jag och koper en massa "dumt" (sa det racker inte att ej ha ngt onyttigt hemma for min del).

Aven om man vet anledningen till overatandet sa ar det inte sa himla latt att bara saga STOPP! Jag forsoker varje dag men det gar bara inte. PA ngt satt ar det en trost for ngt, ett satt att stilla en inre stress och press. MEn det maste ju finnas andra satt?

Bor du ensam? jag gor visserligen inte det, men jag hinner anda ata jattemycket innan pojkvannen kommer hem....Annars underlattar det om nagon ar hemma....

hur ater du annars under dagen? Haller du igen eller ater du lagom mycket med jamna mellanrum? Jag vet att om man ater normalt hela dagen sa motverkas suget pa kvallen...dock galler det ej for mig for jag ater iallafall....av den anledningen ater jag nog for sparsamt under dagen...men som sagt, det kompenseras pa kvallen. Det trista ar ju att forbranningen gar pa sparlaga under kvallen sa varfor inte hetsata pa morgonen?

man maste ha hjalp sa jag haller med ovriga att du borde kontakta oppen psykvarden dar du bor. jag har varit i kontakt med olika "radgivare" men aldrig blivit helt frisk pga att jag flyttat och ej kunnat fullfolja behandlingen...

jag onskar dig lycka till....forresten, for mig hjalpte det (for ett ar sedan) att satta upp ett mal vad galler idrott. att springa XX km om XX manader. Da kunde jag samtidigt ata lite mer ocksa...

Lycka till!!

KRAM

Svar på tråden vräkning - binge eating