• Ostbågen

Efter ett år med p-stav!

För ett tag sedan startade jag en tråd om p-stavar och dess biverkningar. Anledningen till att jag startade den tråden var pga att jag börjat få ömma bröst vilket troligtvis berodde (beror) på p-staven. Nu när det har gått ett år efter insättningen och helt plötsligt har min mens kommit tillbaka, och med den smärtan som jag hoppats slippa...
    Har varit utan i nästan ett helt år men nu är den alltså tillbaka. Min gynekolog sa att så som biverkningarna är efter ett år kommer de vara de andra åren också. Innebär detta att jag kommer ha konstant mens i två år till nu då!?

Hur har det blivit för er andra när ni haft staven i ett år och efter det?

• Svar på tråden Efter ett år med p-stav!
  • Texas

Jag har inte haft p-staven men olika typer av p-piller. För mig har olika biverkningar kommit och gått och förändrats med tiden. Har tagit mini-piller de senaste 8 åren som innehåller gulkropps hormon precis som i p-staven och tycker absolut inte att biverkningarna är konstanta. Första två åren med mini-piller hade jag ganska orgelbundna blödningar som numer är rätt regelbundna för det mesta. Jag tror inte att du kommer att ha mens konstant. Om jag var dig skulle jag prova med staven i 3-6 månader till och se vad som händer. Blir det inte bättre så får du du ut den helt enkelt. Hoppas det blir bättre.

• Kickii

Jag har oxå haft p-stav. När jag hade den var jag mensfri i ett år och allt var toppen... sen började jag få småblödningar tätare och tätare.. tillslut hade jag nästan konstant mens. Vilket jag tycker är göör trisst för de hade funkat så himmla bra tidigare!
    Hoppas de löser dig för dig!

• Lilla Stina

Hej,

jag har haft p-stav i ett och ett halvt år n. Det första halvåret var jag helt mensfri men sedan började jag få mycket mens i långa perioder. Då rekommenderade de att jag skulle prova Femanest och det har verkligen funkat. Det tar man i en tvåveckorsperiod och då ska mensen ge upp. Alltså, ingen mens och inget att oroa sig för! Verkligen superbekvämt tycker jag. Man slipper ju komma ihåg piller och prassla med kondom.

• Kesella

Jag har haft p-stav i 3 år, och sedan jul har jag haft mens typ varannan vecka... Fy f-n säger jag bara...

Lilla Stina: Vad är Femanest?

Svar på tråden Efter ett år med p-stav!