Cerazette minipiller
Jag har gått över från kombinerade p-piller (Trionetta) till minipiller (Cerazette).Orsaken till övergången var främst att jag ville försöka få bukt med mina ständigt återkommande svampinfektioner (25 av 30 dagar per månad!!!!). De första 5 veckorna blödde jag inegnting alls och tyckte det var väldigt behändigt och hoppades att jag var en av de kvinnor som helt blev av med sin mens av minipillrena. Nu har jag under ca 2 veckors tid blött dagligen, inte som vanlig mens utan mörkare och mer klumpigt (första dagarna trodde jag det var missfall), inte så mycket att jag behöver mensskydd men ändå irriterande. Jag vet att mellanblödningar är en vanlig biverkning men hur länge ska det hålla på och är det riktigt bra? Dessutom upplever jag att min sexlust har sämpats kraftigt sen jag började med dessa, känns inte så kul. de första två veckorna sov jag dessutom ingenting på nätterna, kan det ha varit en biverkning? verkar inte bättre.
Ni som har erfarenhet av Cerazette, hur fungerar/fungerade de för er? Vill gärna höra andras erfarenheter.
Tack
fru J