• Majbrud 05

7/5-05

7/5-05 är dagen D för mig och säkert flera av er andra majbrudar.
    Jag har haft svårt att hänga med på den andra majtråden, så jag startar en ny nu för alla kristihimmelfärdsbrudar (och alla andra givetvis).

Vad är statusen för er?
    Vi är klara med;
    *Kyrka och festlokal givetvis
    *Meny
    *Fotograf
    *Blommor är beställda
    *Tärnor, bestman och toastmaster är alla tillfrågade.
    *Inbjudningarna är sånär som klara och skickas ut i mitten på feb.
    *In å utgångsmarcher.

Har säkert glömt något...

Kram

• Svar på tråden 7/5-05
  • Satine

Hej!

Ännu en 7/5-brud! Visst går det hur snabbt som helst?! I alla fall har vi fått klart alla bokningar; kyrka, restaurang, stylist, fotograf och hotell. Klänningstyget är inhandlat å väntar på att bli uppsytt, kostymen är uppsydd.

Det vi har kvar är alla detaljer, som meny, hur håret ska se ut, vilken musik som ska spelas i kyrkan, inbjudningar osv. Känns som man gjort allt jobbigt, men jag antar att det är detaljerna som kommer att kräva mest jobb... Tur att det är roligt jobb!!!

Hur är det med blommorna förresten? Har ni bokat redan, eller fixar man det när det är dags?

• Klingberg to be

Menar du blommorna till kyrkan, festen eller buketterna?

• Stina S

Hej igen!
    Idag har vi beställt en vigselring till mig. Det är en klassisk ring i vitguld med tio diamanter! Nu väntar vi på att våra inbjudningskort ska bli färdiga.

• uppsalabo

Vi postade inbjudningarna igår! Lite pirrigt känns det allt, trots att de flesta vet om att vi ska gifta oss...

Satine
    Vi bokade blommorna för ett par månader sedan. Kanske tidigt men vi ville vara ute i god tid eftersom vi visste vilken florist vi ville anlita och de inte kan ta hur många beställningar som helst.

• HansiBansi

Gifter mig också den 7/5 men jag hade ingen aning om att det var kristihimmelsfärd den dagen...

Vi har bokat kyrka, lokal och catering.
    Har fixat våra kläder så när som på skor till mig och fluga& skjorta till Honom.
    Har utformat inbjudningskorten (dock ej tryckta eller skickade).
    Har bestämt ringar (men inte handlat).

• Satine

Jag tänkte på brudbuketten, å oj då, vi kanske skulle fixat med det lite tidigare alltså.

Vi gifter oss i Köpenhamn å jag har inte hittat något bra förslag på florist där, men det är väl lika bra att ta tag i det då.

En annan sak som slår mig är ju att vi borde skicka inbjudningar. Hur ser era ut? Behöver lite bra inspiration.

• uppsalabo

Vårt "färgtema" är vinrött och lila-rosa och inbjudningarna är i de färgerna. Vi hittade jättefina vinröda kort 120x120 mm och kuvert i samma färg och dem utgick vi ifrån.

Framsida: två stämplade hjärtan i vitt, band runt kortet i vinrött med dragning åt rosa fäst med ett hjärta på baksidan av kortet.

Inuti kortet har vi svart text på ett mindre lila-rosa papper. Vi bifogade ett litet informationsblad i samma papper, satt fastklistrat med två små hjärtan.

Adresserna utanpå kurvertet skrev vi för hand med silverpenna.

Lite rörig beskrivning...hade varit enklare om jag kunde lägga ut en bild men jag har tyvärr ingen digitalkamera så att jag kan fota

• Malin77

Satine,
    Vilken frisör ska du använda dig av i Köpenhamn??
    jag är nyfiken, vi gifter ju oss i augusti också i Köpenhamn...

• Sassa_K

Vi gifter oss också den 7/5!

Det verkar som att de flesta har kommit mycket längre i planeringen.. börjar få lite smått panik.

Det här har vi gjort:

*Bokat kyrka och festlokal.
    *Bokat catering.
    *Bokat transport.
    *Bokat hotell för bröllopsnatten.
    *Musik till vigsel, mingel & fest klar.
    *Tärna,bestman och toastmaster är klara.
    *inbjudningskorten så gott som klara.
    *Kikat på brudklänningar, men har inte helt bestämt mig.

Det är som sagt en hel del kvar att göra..

• majhumlan

En till den 7 maj, kommer från Helsingborg och ska gifta mig i Mölle.

Tjejer nu är det bara tre månader kvar!!!

Hur går det för er med all planering? Vi börjar få hyfsad koll på läget. Men mest akut just nu är att boka dj, men vi har några på kroken.

• Sassa_K

Vi fick iväg inbjudningskorten i helgen! Det känns jätte skönt.

Vi har även fått intyget från Skatteverket om godkänd hindersprövning.
    Så nu är det fritt fram.

• Satine

Nu var det ju tusen år sedan nån skrev i denna tråden! Hur går det för er alla? 6 veckor kvar!!

Malin77: Sorry att jag inte sett din fråga, men om du fortfarande är intresserad så ska jag göra mitt hår och make up på Salong A-cut. Det är en tjej som är uppvuxen i Malmö som har salongen och det känns bra tycker jag, för kommunikationens skull.

Har varit där i helgen för provuppsättning och hon verkar duktig. Hon har också VÄLDIGT starka åsikter, så man får vara lite tuff för att få fram sin vilja. Hon dissade flera av mina frisyrförslag, men hade egna bra idéer, så det kändes ändå OK när jag gick därifrån.

• uppsalabo

Jag vet...insåg i förrgår att det bara är 47 dagar tills det är vår tur!! Tänk vad tiden går fort..

För oss går det framåt och det känns konstigt nog ganska lugnt. Alla personer som vi vill ska hjälpa till är tillfrågade, vi har pratat med toastmastern om detaljerna, skickat in hindersprövningen, fixat kläder åt oss alla (hoppas bara att de passar till näbbarna och tärnan, ska prova dem i helgen) och jag har precis varit hos floristen för tredje gången och kompletterat vår beställning där. Satt och gjorde rispåsar igår så nu är de också klara.

Har dock ett litet dilemma just nu... Hur ska ni andra göra, har ni något ytterplagg ifall det är kallt? Jag kommer att ha en schal över axlarna i kyrkan men den är supertunn så den hjälper nog inte så mycket mot kyla. Är i valet och kvalet över hur jag ska göra...

• 7 maj

47 dagar!! ojoj oj då fick jag panik igen;)

känns som om jag har massor kvar...
    Kul med en tråd för vår dag!
    Har missat den innan..

Skönt med fler som har samma datum och lika "få" dagar kvar.

har åxå funderat på vad man ska ha över axlarna.. Det är ju svårt med vädret så tidigt. Är det jättefint vill man inte ha något för tjockt och "vintrigt" och är det kallt är det kanske inte så kul med gåshud på alla bilderna.. ;)

det finns hur många delatjer som helst att klura över och bli nipprig för. Men samtidigt är det ju jätteroligt!! Knappt så jag kan greppa att jag skall bli Fru!

• frk rosa

Oj, oj, är det 47 dagar kvar. Verkligen spännande, det är nog först nu som det börjar trilla ner att det snart är dags. Jag har varit så lugn hela tiden men nu börjar jag faktiskt bli lite pirrig i magen. Ni då?? Skoj att höra lite från fler som ska gifta sig samma datum! Vi får väl försöka blåsa liv i den här tråden igen?! Det vore skoj!

• majhumlan

Oj oj oj, bara 4 veckor kvar, eller 28 dagar om man så vill.

Hur går det för er tjejer?

Svar på tråden 7/5-05