• M:et

    Läkande kräm?

    Jag har en tendens att klösa lite på finnar som är på väg att läka vilket gör att jag ibland får fula sår i ansiktet. Är det någon som känner till någon kräm som skulle hjälpa mina sår att läka snabbare och bättre?

  • Svar på tråden Läkande kräm?
  • Magnus flikka

    M:et
    Jag har en elizabeth i 50ml och en annan likadan i 30ml, så 40ml lät faktiskt lite "udda" för att vara den. Men de kanske har bytt format på den?

  • TingelingAnna

    Aloe Vera är bra att läka sår med. Finns att köpa genom FLP men även på hälsoaffärer.

  • M:et

    Magnus flikka:
    Ja jag har ingen aning om det var just 40ml, men runtdäromkring, så det var säkert 30 eller 50 ml då.. Kan 79:- vara ett pris som skulle kunna stämma?

  • M:et

    Aloe Vera kanske man kunde prova, det har jag ju hört ska vara en bra läkeväxt...

  • M:et

    Eftersom jag har problem med finnar så använder jag en speciell kräm mot detta, men tror ni att t.ex. 8 hour cream eller en aloe vera kräm skulle gå att ha punktvis på sår ovanpå denna acnekräm och båda krämerna skulle fungera bra? Eller ska man hålla sig till en bara...?

  • Lina L

    Jag använder Basiron 5 % från Apoteket på småsår och finnar. Den torkar ut men är samtidigt mild, såret/finnen vätskar sig inte och den är bakteriedödande Superbra!!!

  • M:et

    Jag är intresserad av en kräm som gör att sår läkar snabbare och bättre
    (en acnekräm har jag redan)

  • loppran

    Håller med TingelingAnna, äkta Aloe Vera-gel är det absolut bästa när det gäller småsår och blemmor.

  • Magnus flikka

    Elizabeth ska du inte använda på finnar som fortfarande är ömma eftersom krämen är fet, men hon är alldeles förträfflig på småsår, ärr och rugor. Kan inte uttala mig om kompabiliteten med en acnekräm, förstår inte syftet? En acnekräm torkar väl ut finnen medan det du söker är en kräm som läker själva såret efteråt?

    Tuben på 30ml kanske kostar 79 vid rea, tror den kostar kring 100-lappen i vanliga fall. Den är mycket dryg!!

  • Zandrisen

    Jag har hittat den ultimata ansiktscremen för fet och/eller irriterad hud: Teatreeoil-creme från hälsokostaffärerna, den i orange tub.
    Har i många år haft problem med blandhy och atopiska eksem i ansiktet, men sedan jag började med denna så är alla mjin problem som bortblåsta!
    Har man en finne, så är det bara att tvätta sig noggrannt, smörja in hela ansiktet innan läggdags, och vakna fräsch och nästan finnfri. Cremen är dessutom inte speciellt dyr om man jämför, 119:- för en rejäl tub som räcker i ca 2 månader, om man som jag använder den varje dag. REKOMMENDERAS!

  • 20th century fox

    m:et - jo, jag har ett väldigt tunt lager så det inte syns...men jag har kommit fram till att den verkar nästan lika bra för det. Först så vräkte jag på men då kladdar det överallt och det hjälper faktiskt inte så mycket mer bara för man har ett tjockare lager.

  • M:et

    20th century fox:
    Du har alldeles rätt, det funkade faktiskt bra att bara ta ett tunt tunt lager av Inotyol, jag trodde inte det först men... Så nu kan jag ju ha det på mig när jag sover eller ska sminka mig eller annars. Mycket bra!

  • kille88

    Hej tjejer! Ville bara tipsa om bepanthen. finns receptfritt på apoteket och är specifikt gjord för ansikte så väl som intimoråden. Den läker små sår över natten. 

  • Chicita
    kille88 skrev 2014-06-18 12:16:20 följande:

    Hej tjejer! Ville bara tipsa om bepanthen. finns receptfritt på apoteket och är specifikt gjord för ansikte så väl som intimoråden. Den läker små sår över natten. 


    Bra tips... 


    Tråden är dock från 2005 så det har säkert hänt en hel del på dom 9 år sen personerna i den här tråden var aktiva ;) 

Svar på tråden Läkande kräm?