• Prinsessa

Midsommarbrud i Hälsingland ?

Finns det fler som gifter sig under midsommarhelgen i Hälsingland? Vore kul att utbyta lite idéer..

• Svar på tråden Midsommarbrud i Hälsingland ?
  • Nikita14

Tja...JAg bor i Sundsvall---

• Prinsessa

Nikita14:
    hur långt i din planering har du kommit?

• Nikita14

Prinsessa

Vi har bokat kyrka, festlokal, häst och vagn, fotograf, solist, bestämt vad vi ska ha för mat, bokat M2B kläder och ska beställa min från Kina

Vi har oxå börjat skicka ut inbjudningarna ...

Hur långt har du kommit??

• Prinsessa

Nikita14;

Vi har bokat kyrka, festlokal, fotograf, frisör, catering, värdparen är informerad sedan i okt, samt köpt min brudklänning , slöja, skor. Tärnans klänning samt skor är inköpta. Min M2Bs kläder tror jag att vi hyr på Eleganten, lite oklart med det .
    Musiken i kyrkan är på G , har turen att vara väninna med en riksspelman
    Kollar runt lite på inbjudningskort just nu, det är en djungel..

• robbans flicka

Hej! jag bor oxå i hälsingland. Ska oxå gifta mig i sommar, dock inte på midsommar utan den 2:a juli-05.

Kul att se fler hälsinge bor här inne.
    hoppas du inte tog illa upp för att jag hakar på din tråd fast jag inte ska gifta mig i midsommar.

• Prinsessa

robbans flicka:

Det är helt OK att du hittat hit, hur långt i planeringen har du kommit?

• busiga_mamman

Hejsan..
    Kommer från Hudiksvall, ska heller inte gifta mig på midsommar, utan den 30 Juli, tyckte bara det var kul att hänga på en tråd för hälsinglands bor..

• Prinsessa

busiga_mamman:

Välkommen, kul med några fler "hemmifrån" , hur går det för dig med all planering?

• robbans flicka

Jag/Vi har bokat präst o tid, lämnat mönster på klänning för syning, bokat fotograf, bokat frisör, beställt vigselringen gjort klar menyn, skivit inbjudningarna men inte skickat iväg dem, anlitat serveringspersonal,

Ordnat en som ska baka tårtan o binda min brudbukett,

Ja det mesta i grovplaneringen är väl helt klart om man säger så det är finliret som är kvar att slipa på här under våren.

Vi bor föresten i nån mil utan för söderhamn o ska ha vigseln hemma i trädgården.

• busiga_mamman

Prinsessa

Jo de går bara bra, har bokat festlokal, sminkös,hårfrissan, kyrkan,ska i väg på ons till hon som ska sy min klänning.. Själv då

• Prinsessa

busiga_mannan

Det är ganska lugnt nu tycker jag, känner att jag inte kan göra mer just nu, fast ett band till kvällen skulle inte sitta fel

• Prinsessa

Hej Brudar!

Vad tänker ni ha för underhållning/musik under kvällen?

• robbans flicka

Vi ska inte ha live musik eller Dj utan köra musik genom datorn o stereon.

Tycker inte att vi tar oss råd att hyra nått band eller Dj o vi kommer att spela lite all möjlig musik, som allt från 60-tal o dansband till modern musik som tex Dance osv.

Vad ska ni ha för slags musik underhållning?

• busiga_mamman

Hej där..

Vet inte alls vad jag ska ha, funderar på Dj, men vet ej kostnad

• Prinsessa

Vi vill ha live musik men vet inte vilka ännu, hade Engmans Kapell på mitt 30 års kalas & de är kanon bra, fast lite ut tjatad för vår del..
    Hoppas på att hittat ngt annat lokalt band så vet ni något så är vi tacksam för förslag

Svar på tråden Midsommarbrud i Hälsingland ?