Bra saker som kopparspiralen för med sig?
Hej!
Igår sökte jag på ämnet "kopparspiral" och fann att det skrivits rätt friskt i ämnet. Tänkte ändå ta upp det och hoppas på att någon vill svara.
Efter många års strul med diverse p-piller och hemska pms besvär föreslog min barnmorska att vi skulle testa med ett hormonfritt alternativ och sätta in en kopparspiral.
Efter att ha läst inlägg om insättning, smärta osv blev jag helt avskräckt men bestämde mig för att ta tjuren vi hornen och gå dit imorse.
Det hela var över på ett kick men ilade till när den skulle på plats (skrek nog mest av rädsla). Men smärta efter var inte att leka med. Jag som annars inte haft särskilda problem med menssmärtor, viker mig bubbel här hemma. Nu är det ipren som håller mig uppe och jag känner mig som en sanitär olägenhet. Inte får man ha tampong den första veckan heller, jag som hatar binda. Känns som man har en stor barnblöja mellan benen. Har också fått för mig att jag kommer störa mig på att det är något i kroppen som inte "ska" vara där, och rädd för att inte kunna slappna av utan bara tänka på den där saken som finns i mig. Tänk om jag råkar få med den ut senare när jag börjar andv tampong osv *suck*
Vill höra era bra erfarenheter gällande kopparspiralen, tack! Så kanske man kan känna att det trots allt var värt jävliga smärtor, "blöjor" och annat lidande.