• Ekka

Brudgum och viktminskning

Är det inte ganska ovanligt att man som kille försöker gå ner i vikt just till sitt bröllop? Kanske beror på att kläderna man har vid bröllopet skiljer sig en del mellan brud och brudgum, eller så är det bara att man inte pratar lika mycket om det?

Jag ska iaf gifta mig i slutet på sommaren och tänker försöka gå ner 15 kg till dess. Har väl inte så mycket med själva giftemålet att göra, men känns bra med ett tydligt datum och vikt som mål. Sen är det ju kul att se så bra som möjligt ut när man står i centrum en hel dag, även som man.

• Svar på tråden Brudgum och viktminskning
  • Ekka

Ellte: Tack för tankarna, kanske ligger lite i det. Men känns som om jag får fuska lite på lördagen, minskar risken att jag blir frestad att fuska pyttelite varje dag. Då kan jag vara jättenoga under veckan, för jag vet att det snart är lördag. Får se hur jag gör. Uppskattar verkligen tipset!

• Ekka

Fredag igen och veckans facit blev 1,4 kg ner.

• Ekka

1,5 kg ner den här veckan. Verkar vara den nivån som min kropp vant sig vid nu. De senaste tre veckorna har jag gått ner 1,6 - 1,4 - 1,5. Har beställt en mer proteinrik måltidsersättare som ingår i samma program som jag byter ut 1 mål per dag mot nu, 1 mål byter jag mot samma pulver som från början, 1 måltid + frukt till mellanmål äter jag enligt kostrådgivningen.

Är varken hungrig, trött, sugen eller något annat. Men visst kan man sakna att äta vanlig mat vid varje måltid ibland. Tittar man på vågen och i spegeln är det däremot inga problem att motivera sig.

• brudimaj

F-n va bra!
    Mäkta imponerad!
    Vad firar du detta med sen?

Toppen, Grattis igen!

• Ekka

Tack!

Har inte bestämt vad jag ska fira med. Har ju inte ens kommit halvvägs än så jag hinner nog komma på något. Men det har gått mycket fortare än jag vågat hoppas!

Tror anledningen till att det gått så bra såhär långt är att jag var väldigt motiverad, fick en tydlig start, har ett klart mål till ett speciellt tillfälle och hade turen att hitta en metod som funkade bra för mig och min personlighet direkt.

• annaglitter

Grattis vad kul!
    Min kille håller på med viktväktarna. Drygt 1 kilo i veckan (nästan varje vecka), men då fuskar vi på helgerna med allt som vi vill ha iallafall fredag eller lördag kväll.
    Hoppas det fortsätter att gå så här bra, för dig och för min kille :)

• Ekka

Förra veckan var det så mycket konstigt inplanerat att jag fick ändra planerna lite. Tog en vecka helt utan kostersättning och åt bara enligt rådgivningen 3 gånger per dag + frukt till mellanmål. Resulterade i en viktnedgång på 0,1 kg för hela veckan men det känns ju bra att jag i alla fall inte går upp i vikt med en vecka utan pulver. Sen igår (söndags) är jag tillbaka i det normala igen med 1 måltid och 2 pulvermåltider per dag.

Vad har ni andra som kört med pulverdieter för erfarenheter? Min rådgivare sa att det inte är ovanligt att man går upp några hekto första veckan utan pulver för att man binder upp mer kolhydrater och vätska då, men jag gick ju inte upp något trots 8 dagar utan pulver. Det viktiga är väl att man lärt sig äta på ett sätt som gör att man lägger på sig fett, några hekto vätska första veckan är ju inget att oroa sig för.

• Linni

Ekka

Min blivande bestämde sig samtidigt som vi bestämde oss för att gifta sig att han skulle gå ner i vikt! Med hjälp av viktkluben gick han ner 20 kilo! Och håller fortfarande vikten!

• Ekka

Verkar inte vara så ovanligt som jag trodde med killar som bantar inför giftemålet. Då är jag kanske inte onormal med andra ord. Skönt att höra!

• Ekka

Nu blev det ju lite oregelbundet tack vare den där veckan där jag inte vägde mig just på fredan för ett par veckor sen. Men har gått ner 2,6 kg till sen senaste officiella vägningen (knappt två veckor sen).

Har gått ner från 100 till under 92 kg nu, dvs klart mer än halva målsättningen. Mår hur bra som helst! Folk i omgivningen börjar påpeka att de ser skillnad nu vilket ju är kul.

• brudimaj

Min man går fortfarande ner utan att behöva träna eller så alls! Han är nu nere i 91 kilo. Skulle behöva träna upp axlarna och magen lite bara, ser ut som en "fjortis"!

Jag står still.

• Ekka

Var länge sen jag skrev nu, men senaste månaden har gått precis lika bra som innan. Tappat nästan exakt 1 kg i veckan hela tiden, så det är bara ca 3 kg kvar nu till målsättningen! Snacka om att det gått över förväntan. Jag trodde ju inte jag skulle vara "klar" föränn till mitten av sommaren.

• Leone

Kul! Da har du lite tid pa dig att hinna vanja dig vid din nya livsstil ocksa innan brollopet.

Svar på tråden Brudgum och viktminskning