• white wedding

2 Juli

Hej,

ville bara fraga om det ar nagon annan som planerar att gifta sej 2 Juli 2005? Vart, hur och hur langt ni kommit etc. Vi ska gifta oss i sota Osseby-Garns kyrka i Brottby. Vi bor i England och hoppas pa att manga av vara vanner har kommer over for att vara med om 'var stora dag'. Jag kopte min klanning nar jag var hemma pa besok over jul. Precis som jag vill ha den, sa jatte nojd. Annars har vi fortfarande mycket att gora som att boka catering, underhallning etc.

• Svar på tråden 2 Juli
  • lundabrud

jajamen! Det ska jag! I Lund! Catering är prel. bokad, festlokal bokad, klänning... i princip uttittad men inte beställd ännu. Inbjudningar vill jag ha ut nu innan februari för vi har många långväga och några superlångväga gäster!

• white wedding

Vad kul att det finns en till har pa traden... kanske fler?

Lundabrud, vad har ni for mat till festen? Och underhallning, vad ar planerat? jag hade tankt mej (men annu inte bokat) en pianist till fordrinken och middagen och sedan egen musik via IPOD (lite trisst med IPOD, men billigare eftersom redan pianist).Vad ska du ha for klanning? Oj vad jag blev intersserad men det var sa kula tt se en annan med samma datum. Nar forlovade ni er? Vi var pa en 6-,manades braek forra aret och forlovade oss 26 Maj i Shanghai. jatteromantiskt - for min karl ar vanligen inge romantisk alls.

Lycka till!

• Snigel

Jodå, visst finns det fler! Det finns ett helt gäng. Vi ska gifta oss den 2 juli kl. 15 och sedan ha buffémiddag på ett värdshus i närheten. Vi funderar även på en "tredagarsvariant", d.v.s. gästerna kommer redan på fredag kväll och stannar till söndag morgon/fm med brunch och paketöppning.

/Snigel

• white wedding

Da hinner jag precis bli fru innan dej 'snigel' - 14.30 gifter vi oss. Vi ska ocksa fira i 'dagarna tre' eftersom de flesta av vara gaster kommer fran England. Min mamma ska ha grillfest hemma hos henne pa fredagen for alla brollopsgaster sedan blir det vigsel och fest pa lordagen innan en kryss i skargarden pa sondagen. Hoppas bara att allt gar vagen...

• lundabrud

Tjenare brudar - vi har en egen tråd!

Den 13 november var vi på "hotellweekend" och bestämde oss då för att vi ska gifta oss, så denna dag räknar vi som vår förlovningsdag (vi hade alltså ingen planerad förlovning direkt). Klänningen kan man se här (om det nu blir den):
    www agnesbridal com (med punkter istället för mellanslag) , klicka på collection och nummer 1379

Mat : catering, trerätters. Dyrt som fasen men jag vill absolut inte att någon ska behöva "jobba" under festen.

Underhållning : inget bokat men har tänkt mig liveband efter middagen. Gärna något akustiskt band kanske... med kontrabas och så. Vi får väl se vad det blir.

Vad häftigt med tre-dagars-bröllop! Jag är tyvärr för lat för att arrangera ett sådant paket... nöjer mig med en dag!

Förresten - vi ska ha en borgelig vigsel (så slipper ni undra om vi bokat kyrka...)

Har ni bilder på tilltänkta klänningar mån tro? Vilken typ har ni tänkt? Jag har jättesvårt att se ut klänning på en bild så jag har provat o provat o provat...

• Milan

En till 2 juli! Har bokat Utö Värdshus och det blir också fest i dagarna 3. Mingel och enklare middag på fredagen, bröllop på lördagen och brunch på söndagen. Eftersom vi jobbar utomlands och min blivande kommer från Kanada med släkten i Tyskland så blir det mycket resor. Valde därför ett ställe där alla kan sova över. Vi har nog inte kommit jättelångt med det andra. Har hittat en designer som ska göra min klänning. Men har inte bokat kyrka eller bestämt toastmaster, musik, inbjudningar och sånt än. Längtar!!

• white wedding

Utö Värdshus, det later jattemysigt. Ar det catering eller restaurang? Jag harletat efter stallen i skargarden med catering men nastan alla ar restaurang och da blir det lite dyrt for oss. Kan du rekommendera nagra stallen Milan? jag bor som du utomlands sa det ar ju svarare att planera allt och sa kan man ju inte bara aka och kolla pa stallena.

• robbans flicka

här finns en till 2:a juli brud. Har gjort klart det mesta som rör bröllopet faktiskt. Ska ringa till tjejen som ska sy min brudklänning o höra om hon börjat o så ska jag ringa o byta frisör för den jag bokade först var super dyr o sen hitta jag en annan som var 1000kr billigare.

Har bokat präst o tid, vi gifter oss kl 16.00 hemma i trädgården o resten av dagen blir oxå där, beställt vigselring o skrivit inbjudningslista men ej postat ja allt är i princip klart utom inköp av det som vi ska bjuda på.

• Polski

Hej, här är en till 2:a juli. Har inte hunnit göra så himla mycket än... kyrka bokad 14:00, transport samt lokal (värdshus inklusive middag och personal), ev. band till festen (de har bara sagt prel. OK)... inbjudningar ska ut snart hade vi tänkt, vi har förvarnat muntligt och delat ut inbjudningar till närmsta släkten. Vi bor också utomlands men ska gifta oss hemma i Sverige så jag håller med att det är inte helt lätt med planeringen.
    Har tänkt kolla på klänningar denna vecka eftersom min syster kommer på besök och jag kan behöva lite smakråd.

• Snigel

white wedding:
    Blidö Wärdshus, där vi ska ha festen har även catering. Nu kanske de inte kan ta två fester på samma gång, eftersom vi har bokat festlokalen, men du kan ju kolla!
    www. blidowardshus.se
    De har i alla fall mycket att välja på i matväg och är bra att ha att göra med.

/Snigel

P.S. Jag ska precis sätta mig och göra ett utkast till inbjudningar, har varit och köpt papper och mönstersax idag!

• watergirl

Jag ska också gifta mig 2 Juli! Det blir ett skärgårdsbröllop. Kyrkan bokad, prästen bokad, fotografen bokad, bandet bokat, sångerska bokad, skräddare bokad, menyn bestämd, tårtan beställd, ringen blir klar idag! Det blir tredagarsbröllop här med, mingel på fredagen och brunch på söndagen. Ska bli mysigt att umgås med alla dagen efter också, när alla är trötta och slutfestade.

Svar på tråden 2 Juli