• EhjärtaK = sant

November 2005

Jag kanske är lite tidigt ute, men jag tyckte det vore kul med en tråd för oss brudar som gifter oss i november 2005 (om ni finns här ännu vill säga ).

Har ni börjat med något ännu?

Själv har jag börjat så smått med planeringen,,,,

• Svar på tråden November 2005
  • EhjärtaK = sant

Det verkar ju jätte dött här . Var är ni novemberbrudar???

Vi har nu ringt och beställt de nya förlovningsringarna - jätte härligt . De är så fina!!! Vi skall hämta ut dem i slutet av februari eller början av mars - jag längtar redan att få ta på den .

• vintertid

Här är en som ska gifta sig i november - tror jag. Vi har inte satt datum ännu, det beror lite på lediga lokaler och kyrkor. Egentligen har vi inte gjort någonting. Vi ska iaf på tre visningar av festlokaler i veckan, och jag ska gå och titta på brudklänningar med en av mina tärnor (sååååå kul!!)! Vi har både fått höra att vi är tidigt och sent ute, så jag vet inte... Vi bor i göteborg, så jag kan ju erkänna att vi är liiiiite oroliga att inte få någon av de kyrkor vi kan tänka oss (men lokalen får avgöra vilken det blir).

Men jag tänker som så att nu när jag har tid så ska jag lägga lite krut på detta för senare i år kanske man har ett fullt schema! Mamma ska sy minst en av tärnornas klänningar och kanske min med, vilket innebär att hon behöver en hel del tid på sig... Och jag måste bestämma mig för färg på tärnornas klänningar och för att kunna göra det måste jag veta vilken sorts klänning jag ska ha och hur buketterna ska se ut (och dekorationerna, som beror på vilken lokal vi väljer...).

Jag är också sugen på (endast) tulpaner, men min mtb var lite skeptisk så vi får nog ta och besöka en florist tillsammans. Ring har jag redan valt iaf, provade tillsammans med förlovningsringen när vi köpte dem (perfekt!)! Funderar också på en senare vigsel, typ 16, så man kan ha facklor och grejer!!

• EhjärtaK = sant

Välkommen vintertid!

Skönt att det är lite aktivitet även i denna tråd .

• Friddan

Tjena novemberbrudar!

Hos oss pågår febril aktivitet. Vi har varit och tittat på lokal för festen. Det finns tyvärr inte så många att välja på som har den "stil" vi vill ha. Nu ska vi fundera lite...kanske titta på ett ställe till. Blev förvånad när jag fick de olika menyförslagen, priserna verkar väldigt bra, 360:-/kuvert + dryck. Är inte det ett väldigt bra pris för 4-rätters middag inkl. vickning?

Förutom lokalletandet så grottar vi ner oss i kantorträsket, det är inte lätt att hitta någon som spela "vår" typ av musik och som är öppen för lite halvgalna förslag. Men nu har vi ett hett tips som skall följas upp.

Satt i helgen och gjorde en massa varianter på inbjudningskort - jisses va kul det var. Det var rena klipp-och-klistra-verkstaden i vardagsrummet. Så nu har jag gjort 5-6 olika varianter att välja på....suck! Ska ta gubben till hjälp.

Annars flyter det mesta på enligt planen.

/Friddan

• Sana

Vi funderar på att gifta oss i november -05. Men jag är som Friddan, jag vill ner i vikt annars så gifter jag mig inte. Vill inte se ut som någon michelingubbe!!!!!
    Sen är det så att jag vill absolut gifta mig den 19:e som är vår dag, enda dagen då den 19:e är en lördag under 2005 är i feb eller nov. Känns bra med nov, då jag vill ha vinröda gerbera i min bukett och guld.
    Så nu tränas det för fullt, så jag hoppas att det skall gå vägen med vikten. Så jag kan vara kvar in denna tråd!

• vintertid

Vad har ni tänkt er för klänningar? Ärmar eller inte?

Jag vill ha balettskor (med band uppför anklarna) och helst tyllkjol (variant mindre fluffig)men jag tror det kommer bli svårt att hitta vad jag söker... Sen vill jag ha korsettliv, har funderat på att kanske köpa livet och låta sy upp kjolen, undrar om det går...

• EhjärtaK = sant

Nejmen oj, det har kommit mer folk .

guldsmeden har ringt och sagt att våra förlovningsringar är klara redan nu!! Så vi kommer att hämta ut dem inom kort, gäller bara att bestämma ett datum att sätta på dem (är ju egentligen inte så viktigt iom att vi redan är förlovade, men ändå ).

Sana:
    du blir säkert jätte fin även om du inte skulle gå ned i vikt .
    Jag är förtillfället sjuk och har gått ned 2 kg, så jag kan tipsa dig om att försöka dra på dig diverse sjukdomar innan bröllopet .

vintertid:
    jag har funderat på det där med ärm eller inte. Jag tycker att det är jätte fint med ärm, men det finns ju nästan inga sådana klänningar (mest chiffongärmar och det är inte min stil).

Jag har hittat en klänning som jag tycker är fin nu, med rätt tunna axelband som går ganska långt ut. Min tanke är att ta bilden till en sömmerska och diskutera fram ett förslag (måste tyvärr ha en vanlig bh med bhbanden på ). Men det kanske går att festa banden i varandra på något sätt....

• sjd

EhjärtaK=sant
    Om du ska låta sy upp en klänning kan du ju säga att du vill ha ärmar men inte i organza. De hjälper dig säkert gärna med det.

Jag ska åka på en massa bröllopsmässor nu de närmaste helgerna och kolla på allt mellan himmel och jord som har med bröllop att göra. Ska bli spännande att se om jag lyckas få med mig min älskling på någon av dem... Mamma följer med på den första i Hässleholm nästa helg, och då ska vi passa på och se om vi kan få prova lite klänningar när vi ändå är där. Har _nästan_ helt snöat in på en modell, men vill kolla om jag passar i nåt annat också.

Har hittat tyg till tärnklänning nr 1, ett jättefint "äppelgrönt" sidentyg. Jag ska ha tre tärnor varav en ska stå framme med mig vid altaret, de andra två ska vara "hederstärnor" med annan färg, röd, på klänningen.

Var igår och letade papper till trycksaker som ska matcha den gröna färgen i tärnklänningen. Röda papper fanns också och det är inte riktigt lika svårt...

Puh... det börjar kännas lite pirrigt för vi har inte hittat festlokal ännu och här i Malmö går även vinterhelger snabbt, men jag har skickat ut offertförfrågningar på massor av ställen så någonstans borde ju passa. Sen ska vi åka till de tre (?) som ligger bäst till och kolla hur det känns.

Är det någon mer än jag som redan börjar känna "Bridezillatendenser"? Jag känner att jag vill ha kontroll över allt! Måste lära mig att delegera lite vad tiden lider...

• vintertid

Ahhhhh jag är så glad idag för vi har hittat en lokal som vi ÄLSKAR!!

• sjd

Vintertid:
    I vilken stad bor du?

• sjd

Jag bara undrade. Hade för mig att du bodde i Malmö men då hade jag fel... :)
    Det var nog någon annan som hade "vinter-" i sitt nick som jag tänkte på då...

Åh jag längtar till vi också har bokat lokal så jag kan tagga ner lite... Känner mig lite stressad för att vi inte ska hitta en lokal till vårt datum och till ett bra pris...

• sjd

Hur går det för er tjejer?
    Har ni kommit någonstans i planeringen?

Själv ser det just nu ut som att vi har mycket under kontroll redan nu 9 månader innan.
    * Kyrka och lokal är bokade. Till lokalen hör också en cateringfirma.
    * Frisör är bokad.
    * Sömmerska är kontaktad.
    * Guld/silversmed är kontaktad.
    * Har köpt tyg till ytterplagg (ska sy en cape med kapuschong i dubbel fleece i grönt med rött foder)
    * Gästlistan är nästan komplett.
    * Har börjat fnula med inbjudningskort.
    * Tärnor är tillfrågade.
    * Bestman är bestämd men ännu ej tillfrågad.
    * Fotograf, en kompis, är tillfrågad och har tackat ja, men vill ha någon mer som fotar.

Det är väl det jag kan komma på just nu...

• sjd

Är det inga "November 05"-brudar kvar på BT?
    Hur går det för er?

• vintertid

sjd: Mitt bröllop är flyttat till Augusti, så jag fick traska iväg till en annan tråd!

• sjd

Vad kul för dig, vintertid! :)

Men är det inga andra novemberbrudar kvar på BT? Eller har alla andra bytt till en varmare månad?

Svar på tråden November 2005