• Majlo

Vigseldatum

Hur valde ni ert datum till vigseln och varför blev/blir det den dagen?

Mvh
    Majlo

• Svar på tråden Vigseldatum
  • raskan

vi valde först att gifta oss på pingstafton då det är lite av en "bröllopsdag".Men sen så passade inte det datumet med den lokalen vi ville ha så vi sköt på det en vecka å då insåg vi hur perfekt det blev,nämligen våran 6 års dag 21/5

• Hästsson

Vi valde den 24:e september för att vi ville gifta oss i september månad. Att det sen blev just den 24:e var bara av den fåniga anledningen att vi förlovade oss den 24:e (juli) och tyckte det lät bra.

• Snigel

Hej!
    Det blev den 2/7 p.g.a. flera saker. Dels är det i början av sommaren, men inte före midsommar. Min pappa fyller jämnt helgen efter. Dessutom är det i närheten av vår årsdag, den 5/7.

/Snigel

• C.A

Vi vill gifta oss på sommaren och förhoppningsvis med en strålande sol från en klarblå himmel ;) Augusti kändes därför bra och den 6:e fick det bli.
    Vi har alltså ingen annan "romantisk" anledning. Blev tillsammans 21/11 -95, förlovade oss 26/3 -04 och gifter oss 6/8 -05.
    Hmmm.. kanske kan man få ihop en matematisk variant....

Dag: 6e
    Skillnaden mellan 21 och 26 är 5. Eftersom vi gifter oss för första (och enda) gången blir det ju 5+1=6

Månad: 8e
    Skillnaden mellan 11 och 3 är ju 8.

År: 2005
    10 år efter att vi träffades.

Alltså vi gifter oss 6/8 2005!!

• Majlo

Jag ska väl berätta vad jag har valt för datum själv också . Vi kommer gifta oss den 8/7. Det är en fredag. Anledningen att vi ville ha fredagen var att folk kan stanna på Gotland över helgen då. Min släkt reser från fastlandet. Sommaren valde jag pga mitt jobb. Jag kan inte ta semester när som helst.

• sara74

Vi gifter oss på nyårsafton. Från början planerade jag min 30-årsfest då och då började vi diskutera att varför inte gifta sig när vi ändå har fest. På den vägen är det. Vi bestämde oss i slutet på augusti så det har krävt en snabb planering.

• zera

vi gifte oss samma datum som vi förlovade oss med ett år emellan...

• robbans flicka

Hej!!

Vi valde 2:A juli därför att min blivande fyller år den 1:a juli så då blev det två flugor i en smäll så att säga.

Vi har ganska långväga gäster o för både deras o vår skull vart det lättare om man kunde fira hans födelsedag i samband med giftermålet som är dagen efter födelsedagen.

Annars så har datumet ingen speciell betydelese.

Så nu är det "bara" sju månader kvar innan man får stå brud.

Längtar som en tok att få bli min sambos fru o han ska bli min make.

• Nikita14

Vi valde att gifta oss midsommarafton för då är det precis 1 år efter första daten...(ska säga att vi flyttade ihop efter 6 v)

• snart en dalkulla

vi gifter oss på pingstafton, vi båda vill ha ett vår bröllop. Jag är lite ivrig av mig har svårt att vänta, vill att det ska bli maj NU!

• Nikita14

Hade gärna tagit pingstafton men eftersom dom tog bort 1 helgdag så vart det omöjligt pga att 70% av våra gäster är långväga...

• Ejlis

Han friade 21/5-04 och vi ville gifta oss i maj månad. Alltså fick vi ta det 2005 före den 21:a =inom ett år, och vi har båda två våra födelsedagar i maj, så vi tog datumet mittemellan. Det råkade bli 14:e, som råkade vara pingst (som råkade vara utan annandag för första gången... )

Passar bra eftersom jag är ett Carola-fan... "Hon skulle gift sig idag (---) Det var den 14:e maj"...

• electra73

Vi gifter oss den 4:e Juni 2005, och det av den enkla anledningen att då är det på dagen 10 år sedan vi förlovade oss. Känns mkt bra att ha samma datum i båda ringarna, men med skillnaden 95-05.
    Dessutom fyller jag år den dagen.

• Krezic80

Hallå!
    Vi gifter oss den 6 augusti -05.
    Valde det datumet för att vi ville gifta oss när det är varmt och det är ju oftast i augusti (nu vet man aldrig). Så vi valde augusti och jag ville inte gifta mig den 13:e så det blev den 6.
    kom även på att vi träffades första gången i augusti. :)

• Mickes brud

Vi gifter oss 050505 av den enkla anledningen att det ser så coolt ut i ringarna...

• T.Karlsson

vi gifter oss på midsommarafton för att vi ville gifta oss ute på sommaren och för att vi förlovade oss 6/8 förra året och ville gifta oss inom ett år.

Svar på tråden Vigseldatum