• monki

    Hej Halmstad tjejer

    Det var ett tag sen, undrar bara hur det går för er. Själv är det bara fem mån kvar. Mycke att göra

    Vi kanske skulle träffas något efter alla helgdagar.Någon som vill?

  • Svar på tråden Hej Halmstad tjejer
  • ^mia^

    klart att vi vill, jag iallafall, jag har tänkt mycket på er.. Hur långt har du kommit..??

  • monki

    Sitter för tillfället och gör inbjudan, ska se ta tag i fest och vigselpogram.
    Har fått göra lite om bokningar av catering men det fixade sig till slut.
    Skall iväg och kolla ringar i dagarna om barnen är friska. Tycker att de har varit sjuka mycket nu men det är ju så ibland.

    Själv då hur går det?

  • ^mia^

    Hej..!!

    Jo jag måste erkänna att det legat på is ett tag.. men vi har bokat band nu, det blev "The wallcovers" de verkar jättebra och precis i min smak. Jag har oxå börjat fila lite på inbjudningskorten, jättesvårt, jag tillhör ju dem som så gärna vill göra det själv för det är så kul men det blir ju så många..!! Hur har ni gjort , gör ni dem själv..?? hur gör ni..??
    Har ni bestämt vilka psalmer och solosånger ni skall ha..?? vilka i såfall..?? tycker att det är svårt.. jag skall välja en tillängnad min sambo och han en till mig och vi skall inte veta vad den andra har valt... måste välja ngn bra..!!
    Jag vill veta allt..!!

  • monki

    Hej ^MIa^

    Jag gör mina inbjudningar själv men det är mycket jobb, tur att man är nattmänniska.
    Sångerna har vi bestämmt en iallafall ,det är jätte svårt tycker jag för man vill ju ha något som verkligen känns rätt. Den vi ha valt är "Annies song" fast på svenska. Jag försöker övertala min blivande att vi skall ha en av Shirly Clamps låtar "du är allt"tror att den heter så.
    Psalmer har vi valt" Den blommstertid" fast med en annan text, den heter då "på bröllopsdagen ber vi".
    Har även ordnar tubadur och bartender.
    Lite annorlunda kanske. Trubaduren skall vi ha under middagen

    Hur har det gått för dig med dina bord? ordnade de sig. Har du hittat någon klänning ännu?

    Kram monki

  • monki

    När skulle vi annars ha trubaduren .
    ibland skriver man så dumt att man börjar bli rädd för sig själv

  • ^mia^

    Jo jag har hittar bord, man har ju ganska dålig prisuppfattning men 1,800 för samtliga bord, det är väl inte så farligt, eller..??

  • ^mia^

    Klänning.. *suck*.. jag har inte hittat någon ännu, som jag "bokat".. jag har hittat en från Lilly´s som är jättefin. det är typ små "volanger" på hela kjolen och ett mycket enkel överdel, sedan har jag hittat en annan som jag gillar

    groups.msn.com/Sandflickan/shoebox.msnw

    lånar en annas bild på klänningen för hon har med den på "sin" sida.. det är denm som heter min klänning

    Så svårt, jag vill ju ha något superenkelt men de jag har sett/provat är för mycket rysch pysch för min smak.. Men något jag aldrig trodde att jag skulle ha är slöja men jag blr mer och mer sugen på det.. du skulle väl ha slöja va..?? vad skall du ha för typ..?? jag vill bara ha en liten med ett vitt siden kantband men jag tror att jag vill ha den så att jag kan "haka" av den om jag blir trött på den under festen..

    Vad skall ni ha för tema..?? du har säkert berättat men du får ursäkt mig, det är svårt att hålla ordning på, det var ju ett tag sedan vi pratades vid..

  • monki

    Hej ^Mia^

    Ja, klänning är inte lätt. Har du varit inne på Vera & co(inne i stan), dom har också lilly.Det fanns en jätte fin och enkel i fönstret häromdagen
    Min slöja är riktigt lång med en påsydd bred spets runtom,men jag har inte listat ut ännu hur jag skall fästa den på en kam.
    Gör jag ett veck en bit in på den kommer baksidan på spetsen framåt,fattar ingeting.
    Skall nog fråga min frisör nästa gång jag är där för hon har erbjudit sig att hjälpa mig(hon ska ju göra håret och sminkning).
    Vi har vinrött,crem och nougat som färgtema.

    Vet du något bra ställe där man kan få tag på löshår eller förlängning, mitt växer nog inte tillräkligt fort.

  • ^mia^

    Jag skall verkligen gå in till Vera & co då och titta. Hanna Morris har ju inte Lilly.
    Nej det där med slöjan kan jag nog inte hjälpa dig med.. jag blir bara knäpp om det inte funkar från början.. men frisören har säkert något tips till dig. när du säjer ert färgtema så visste jag ju det, att ni skulle ha crem och nogat, för visst var det så att du hade de färgerna i din klänning..?? om inte jag helt missminner mig..

    Har inte en aning om löshår.. vet inte din frisör det..?? jag vet att min frisör gör det, du kan ju kolla om du kan köpa genom henne,
    Lotta på Hair it´s personal.. men jag kan tänka mig att det är svindyrt men det får ju du ta ställning till.. det ostar ju inget att fråga iallafall..

Svar på tråden Hej Halmstad tjejer