• Johanna

träningscykel

Hej!
    Är det ingen av er som har en träningscykel och trampar framför tv:n?
    Funderar starkt på att köpa en men frågan är om man verkligen använder den...vad säger ni?

• Svar på tråden träningscykel
  • Zippolina

Jag använder min periodvis
    Ibland är jag väldigt duktig och trampar på varje kväll, gärna då framför tv´n och sen blir det en period där cykeln mest samlar damm
    Vi har precis flyttat och nu står cykeln nere i källaren i väntan på att insperationen ska infinna sig

• K.C

jag har trappmaskin - en pytteliten som är GRYM!

• Ananas

KC

Vilken variant då? Kostnad?

Ananas som ibland är för lat för att ta sig till gymmet...

• Linni

K.C

Ja vill också veta vad du har för trappmaskin. Kvalitet, märke, pris, var köper man den...

• RyskaLenasDarling

Min fru köpte en åt mig
    Vi hade en gammal som jag cyklade på en hel del förra vintern, men nu har vi en splittans ny, snygg sak. Från Intersport. Använde den senast för nån timme sen... jo, framför TV:n. Trampade 60 min, gjorde av med ca 510 kalorier.
    Jag har sagt åt frun att hon måste se till att PÅMINNA mig att cykla, för jorå, latmasken infinner sig ibland... Klart man använder den, om man bara ger sig den på det, och livskamraten "påminner". Bort med fläsket!

• Devoted

Jag har en framför TV:n. Den har armar så hela kroppen får jobba, lite mer effektivt så. I perioder kör jag varje dag men det blir i vart fall några timmar i veckan. Gärna innan frukost eftersom det är lågintensivt och fettförbrännande.

• Strulan

Jag har också en som man står upp och cycklar på, den använder jag för tillfället som handduks tork

Min m2b som köpte den till mig efter lite tjat är så lycklig

Funderar dagligen på att använda den men har inte lyckats komma upp på den ännu.
    Men jag lovar imorgon......

• Lillstrumpan

Jag har en liten trappmaskin som jag köpte på Intersport, ca 700 kr.

• inte min tur än

jag har en motionscykel som jag hyr månadsvis o om jag ska köpa den räknas 90% av hyran bort från priset...har tyvärr varit väldigt lat på sistonde, men nu måste jag komma igång igen!

• Ananas

Hur hyr man en motionscykel? Från vem?
    Vad kostar det?

• erla

Jag hyr en motionscykel från cykloteket som jag trampar på en halvtimme/timme varje morgon. Riktigt skoj framför tvn, brukar köra olika program för att variera. kostar mig 225kr/mån och så kan man ju köpa loss den sen om man vill.

Svar på tråden träningscykel