• Cassio­peija
    Äldre 2 Dec 08:53
    13689 visningar
    21 svar
    21
    13689

    Bra guldsmed i Göteborg?

    Jag har just använt sökfunktionen för att hitta tips på bra guldsmeder i Göteborg... Det gick inget bra...

    Är det någon som vill tipsa om en bra guldsmed för förlovningsringar i rödguld? Jag tar tacksamt emot alla tips!

  • Svar på tråden Bra guldsmed i Göteborg?
  • Lejone­t
    Äldre 3 Dec 22:15
    #0

    Vi har köpt såväl förlovnings som vigselringar på Nordstans Guld och alltid blivit bemött på ett mycket bra sätt av alla som jobbar där. Hoppas det var en dålig dag för henne bara.

  • Cassio­peija
    Äldre 4 Dec 10:26
    #0

    Hej igen!

    Det blev faktiskt Hedens Guld till slut! En ung kille expedierade oss och han var väldigt trevlig och kunnig. Dessutom visade det sig att de hade 20% rabatt på alla förlovningsringar. Eftersom vi valde ringar från Schalins borde det ju inte vara sämre kvalitet fastän det var extrapris. (Rabatten varar bara till den 8 dec, sen kommer ju alla som ska förlova sig til jul och nyår...)

    Vi var inne på Nordstans Guld också men vi fastnade inte för några andra där så då gick vi tillbaka till Hedens och beställde ringarna där. Åh, de är jättefina!

  • Titran­ia
    Äldre 5 Dec 15:05
    #0

    En liten fråga ang guldsmederna ni nämnt här: Kan man gå in o säga "så här vill vi att ringen ska se ut"? Eller måste man välja av redan gjorda modeller?

  • C.A
    Äldre 5 Dec 15:14
    #0

    På nordstans guld är det bara att gå in och säga "så här vill jag att min ring ska se ut". Hade själv skissat på en ring som inte fanns i tillverkning tidigare och det gick alldeles utmärkt!
    Vill passa på att säga att även jag har blivit bra bemött av Chrisian och mindre bra av den "äldre damen". Fråga efter Christian!

  • Titran­ia
    Äldre 5 Dec 15:22
    #0

    Tack för det C.A!

  • björke­n
    Äldre 9 Dec 18:37
    #0

    Kan inte annat än hålla med er föregående. Den äldre damen kan sina saker men gör inte alltid priset och annat till kundens fördel. Så ren fakta kan man fråga henne men om du vill ha bra pris när du köper ringen så ska du kolla med Christian. kram

  • Labuli­na
    Äldre 12 Dec 19:57
    #0

    Jag gillar Christian och hela Nordstans Guld. Vi köpte våra förlovningsringar där och komemr att köpa vår/våra vigselringar där med. Tyvärr tycker jag att Christian lade sig i vårat resonemang lite när vi var där och det gjorde att jag tappade lite av förtroendet för honom. Vi hade funderingar på att ha vigselring båda två men han påpekade snart att det var så feminint när mannen skulle ha två ringar. Jag blev lite sur. Jag gillar symboliken i att ha två rinhaar var. Nu tvivlar min sambo pga Christians uttalande och det är ju tråkigt....

    Men jag vill ändå rekommendera dem. Man får vara säker på vad man vill bara

  • maryle­pa
    Äldre 13 Dec 11:30
    #0

    Ha hört en annan sida av storyn där den sk "äldre damen" på Nordstans guld skall ha brusat upp. I den versionen jag hörde skulle jag inte anlklagat henne för att ha brusat upp i onödan. Det finns en gräns för hur mycket skit man kan ta och kunden har inte alltid rätt... Men som sagt jag var inte där och borde kanske inte uttala mig. Menar bara att man inte får glömma att det alltid finns två sidor på alla historier...
    Jag har alltid blivit otroligt bra bemött på Nordstans Guld. Vi köpte våra förlovningsringar där och kommer även köpa vigselringen där.

  • raggar­havre
    Äldre 13 Dec 13:21
    #0

    Ja, den äldre damen, vi har blivit trevligt bemötta av henne, däremot blev jag häpen över hennes okunnighet (hon fick 'överlämna oss' åt guldsmeden). Men annars tycker jag de var gulliga allihop, och vi uppskattade alla tips och åsikter vi fick, även om vi inte lade vikt vid allt.

  • BrudIS­ep
    Äldre 24 Jan 09:24
    #0

    Kan rekommendera Steens på Linnégatan, de är så proffsiga och trevliga!!!

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 28 Jan 20:02
    #0

    En affär som jag verkligen vill varna för här i Göteborg är "George Antar" på Linnegatan.
    Jag lämnade in en fin silverring för att byta ut bergskristallen i den mot en cubic zirkon. Ville ju ha lite mer glitter såklart.
    När jag sen ville ha tillbaka bergskristallen så fick jag svaret att den hade dom slängt för den var ändå värdelös. Mycket underligt sätt att handskas med kundernas ägodelar - eller?
    Jag har sedan blivit mycket ohövligt och oförskämd bemött när jag har krävt att få tillbaka min bergskristall, som kanske inte är så värdefull, men betyder mycket för mig.
    Vid ett tillfälle slängde dom åt mig en alldeles matt kristall, som helt klart inte var från min ring, för så såg den inte ut. Den visade sig att inte vara en bergskristall överhuvudtaget när jag frågade en riktig juvelerare.
    Så alla ni som ska köpa smycken - vad ni gör så gå INTE till "George Antar" på Linnégatan här i Göteborg.

Svar på tråden Bra guldsmed i Göteborg?