• *bruden*

18:de juni

Hej alla brudar (och blivande män )

Här är en tråd för oss som ska gifta oss den 18:de juni! Hur går det med planeringen?

Vi har bokat kyrka, lokal, frisör och smink. Börjat fundera på tema, inbjudningar, dukning... Hur går det för er?

• Svar på tråden 18:de juni
  • Skåning

Hej!

Skåningen ska gifta sig i Grevie kyrka. Planeringen har legat lite på is men nu är det dags att sätta fart igen... Kyrka, lokal och catering är i alla fall bestämt. När ska ni skicka inbjudningskorten?

• SisuT

...gifter mej 23/7, men min dotter föddes 18 juni förra året...
    Ett fint datum ni har valt! =)

• cmfs

Vi ska ocksa gifta oss den 18:de juni!!

Vi har an sa lange bokat kyrkan, lokalen, videofotografen, frisoren, floristen, fotografen (min bror raknas kanske inte), och tartan. VI har aven gjort vara inbjudningskort. Jag ska bara korigera dem lite men annars ar de fardiga att skickas ut.

Jag ska snart ut och kolla efter klanningar...vet inte rigtigt vilken stil jag vil ha men da ar dar bara annu mer att titta efter...ska bli riktigt roligt.

• Ann-Sofi

Nu är resan bokad. Malta nästa!

Klänningsletning som sagt på fredag.

• SaMo

En till!Jag kan behöva lite råd:
    Jag har hittat två klänningar, som båda är otroligt vackra. Den ena kostar 10100 och jag var SÅÅÅ vacker i den! Men jag måste köpa den som hängt i butiken, och altså blivit provad.

Den andra kostar ca 4500, den kan jag beställa helt ny. Den var jättevacker, det fanns inget som jag skulle vilja ändra, men den hade inte riktigt samma känsla.
    Vad ska jag välja? Ska man bry sig om den där känslan, eller kommer man att känna sig vacker i vad som? Priset är ju lite skillnad! Och att kunna få en helt ny klänning tycker jag är viktigt också. Men tänk om jag för alltid kommer att önska att jag haft den andra. Hur ska jag göra???

• Marie_80

SaMo

Kan du inte få ner priset på klänningen i affären då den faktikst inte är helt ny??
    Min klänning gav mig en speciell känsla så hade kört på den som ger dig det

Lycka till

/Marie

• Aisha

Vi gifter oss oxå den 18/6!!! Vi har bokat kyrka och lokal. Jag har köpt min klänning & slöja + våra 3 tärnors klänningar. Vi har köpt alkohol (Tysklandsresa). Det är väl det hela. Ska ta tag i bokning av fotograf, hår, smink nu i veckan.

• SaMo

Har just beställt min klänning!! Tänk att man kan bli så glad för en sån här sak, går med ett ständigt leende på läpparna!
    Det blev tillslut ingen av de två jag hade sådan beslutångest över igår, utan en helt annan, där känslan bara var så rätt, det var verkligen jag. Så lycklig!

• M-M

När har ni tänkt att skicka ut inbjudningarna? Vi har tänkt i februari, det är väll inte för tidigt?

Sedan har ni några förslag på vart man kan titta påm olika brudfrisyrer, jag vet på ett ungefär hur det skall se ut men har inte hittat den på bild ännu. så snälla ge förslag.

• Ann-Sofi

SaMo; vad kul att du hittat DIN kläninng! Själv ska jag ut för andra gången imorgon och jag hoppas verkligen jag hitter en då. Vore så skönt att få pricka av det från listan också.

M-M; vi har inte börjat snickra på våra inbjudningar än men vi har planerat att skicka ut dem i början på mars.

En rolig sak bara - min blivande har börjat få lite bröllopsnoja, hihi!

• M-M

jag vet att några av våra närmaste skall ut och resa vid den tidpunkten så det är därför som vi vill dela ut dem lite tidigare.

Sedan så är det så att vi har inte berättat för någon ännu så det kommer som en överaskning för alla vi berättade och bjöd in våra närmaste vänner i går och det var så skööönt att få berätta för dom att få ut denna underbara känsla. Hur har ni gjort har ni berättat för era nära och kära?

• Ann-Sofi

Idag har jag köpt klänning!!! Efter att ha knallat runt på flera av de stora affärerna så hamnade vi på lilla Belmont på Linnégatan i Sthlm och där hittade jag en riktig drömklänning. Priset var helt inom vår budget och då ingick också all omsömnad i priset!
    Är så himla glad att jag äntligen hittat den!

• chivaz

Hej!!
    Vi har bokat lokal, middag, band, solist till kyrkan, kyrkan, bil, videofilmning och fotograf. Vi har även fått våra inbjudningskort. De ska vi skicka ut redan nu. Lite tidigt men det är så många av våra släktingar som bokar resor redan nu.
    Kläderna kvar...

• Marie_80

Hej!

När ska ni alla skicka ut era inbjudningar och när sätter ni sista osa??

/Marie

• Ann-Sofi

Marie_80: Vi har tänkt skicka inbjudninarna i början på mars (om vi får ändan ur vagnen nån gång och börjar göra dem...). Osa vet jag inte riktigt men minst en månad innan bröllopet tror jag.

En till grej som kan prickas av från vår lista är fotograf som nu är bokad.

• Jobbet

Hej,

Vi gifter oss också den 18 juni. Nu är det snart bara fem månader kvar. Lite pirrigt. Vi har bokat kyrka och lokal, skickat ut hold-this-date kort till de utländska gästerna samt köpt vin och sprit. Annars har vi en catering på G och jag ska ut och prova klänningar i helgen. Grattis till all er som har hittat en klänning! Har faktiskt lite ångest inför klänningsletandet men det löser sig nog. Vi tänkte skicka ut de riktiga inbjudningarna i början på mars.

Lycka till med planeringen!

• *bruden*

Hej!
    Kul med fler 18:de juni-are!
    Vi tänkte också skicka ut injudningskorten i mars... Oj, vad jag har tänkt på hur de ska se ut! Vi har köpt världens mest underbara klänning, pratat med vigselförrättare och brudnäbb och spikat med kyrkan (idag!).

Det är så mycket att fixa! Värdpar, catering, tårta, fotograf, musiker, dekoration, vigselring... Puh! Men det är ju lite tid kvar

Hurra för oss! Lycka till allihop!

Svar på tråden 18:de juni