Nyfiken gul (och alla andra som kan ha reagerat på mitt tidigare inlägg): jag menade inte en gång otrevlig alltid fortsatt otrevlig, utan som jag skrev innan, man lär sig av sina fel och gör förhoppningsvis inte om dem, så som du själv skriver, din uppfattning av honom och exens uppfattning kanske skiljer sig från varandra, men det behöver ju inte betyda att deras uppfattning eller din uppfattning är helt fel. har han gjort misstag eller på något sätt varit dum i sitt förhållande, så har han ju förhoppningsvis lärt sig av dessa misstag och gör inte om dem med dig. han kanske har utvecklats ett steg längre än exen som fortfarande står kvar och stampar där det tog slut och som fortfarande tror att han är likadan som då, sen kanske de brer på och lägger till och förstorar i ren och skär svartsjuka eller ilska, men de enda som egentligen kan veta exakt vad som är sant och vad som har hänt dem emellan är ju fortfarande de och din sambo och även de kan ju ha olika uppfattning om hur saker och ting har varit, det är ju som när flera personer ska vittna och alla har olika uppfattning om hur den misstänkte såg ut och hur allting skedde och alla tycker att de har rätt, eftersom de har rätt eftersom de har uppfattat det så som de säger.
Därmed inte sagt att det inte skulle vara rätt nu, har ni det bra och ni själva vet att ni har det så finns det ingen anledning att bry sig om vad exen säger överhuvudtaget, det är ju det som är NU som gäller eftersom det bara finns nu, då är förbrukat och framtiden kan man inte veta något om.