• Anneri

"Arkiv ex"

Åhhh!! Jag blir så förbannad!! Min sambos ex håller på o härjar igen...Hon är fasen inte klok! Förut ringde hon o grät o ville ha tillbaka honom..Å nu påstår hon att han förstör hennes liv,för att han ringde o ville ha tillbaka några grejer som hon hade kvar.
    Kan inte fatta att han har varit tillsammans med ett sånt pucko!! Ursäkta mitt utbrott,va bara tvungen o skriva av mig... *pust*

• Svar på tråden "Arkiv ex"
  • marian

Heh, vilken fyndig rubrik du skrev! :D

Usch ja - exen. Min make hade ett ex som, när jag hade flyttat in hos honom, började ringa mitt i natten och ville träffa honom och så vidare (trots att jag bad henne att inte ringa då, jag hade ju jobb!). Hon försvann ur hans liv naturligt när han bytte telefonnummer (det hade dock inte med henne att göra).

Vi vill inte ha dem, vi har ingenting att göra med dem, och ändå får vi dras med dem i alla fall. *suck*

• aco

Vi vill inte ha dem.....

.....och vi vill inte vara det själva heller!!!

Ingen av sidorna är ju nagot vidare... Brukar tänka pa det när sambons ex eller exsambons nya dyker upp pa nagot sätt.

• Anneri

Jag börjar inse att det är mest synd om henne... Det kan inte stå riktigt rätt till där..
    Hon hade sin chans,men sumpade den rejält.
    Å nu får jag leva med världens mest underbara kille..Lyckos mig! :)

• marian

Näe, att vara exet är banne mig ingen lek det heller! *suck*

• Ettolrach

Vissa ex tycks vakna till när deras ex hittar en ny livskamrat...

Så illa var det inte för mig och maken, men min ex-make - observera att han valde att lämna mig! - reagerade lite som "man saknar kon först när båset är tomt" när jag berättade att jag tärffat en ny man som jag kände att det var allvar med. Då blev jag helt plötsligt spännande igen, någon annan tyckte att jag "var något att ha"...

Är nog det fenomenet som spökar för sådana ex som liksom vaknar till liv när deras ex hittar en ny kärlek...

• MissMolly

X ja.... Hmmm.... I början störde jag mig väldigt på att sambon alltid pratade varmt om sitt x, sa han någon gång något ofördelaktigt om henne så slätade han genast över med typ dubbelt upp positivt

Minns än med fasa vår första julafton när han alldeles självklart skulle ringa och önska henne "God jul" strax efter att vi förlovat oss - jag kunde inte riktigt förstå varför, själv förklarade han det med att han kände ett visst ansvar för henne fortfarande eftersom hon hade det rätt tufft. Min motfråga blev vem han kände mest ansvar för, henne eller mig, vem det var viktigast att ta hänsyn till.... Kan tillägga att han inte ringde upp henne

Hon har en förmåga att ringa om hjälp så fort det kör ihop sig för hennes del och ibland kan jag finna det ytterst underligt, hon jobbar på en firma som säljer datorer och väljer att ringa min sambo för att fråga om råd om vilken modell hon ska köpa, undrar om han kan gå med henne och köpa dator samt installera den hemma hos henne?????

I samband med att vi fick barn intensifierades hennes "hjälpsökeri" och sambon började så smått inse att det hela inte var riktigt normalt utan satte ner foten rejält och förklarade att hennes tåg gått för länge sedan och att det var dags för henne att växa upp och börja ta eget ansvar för sitt liv samt lämna oss ifred.

Det är aldrig kul att behöva ha ett x som hela tiden flåsar en i nacken, svartsjuk eller ej det har varit svårt att låta bli att jämföra sig med henne, speciellt med tanke på att min sambo så konsekvent vägrar att ens andas en smula om ev dåliga sidor utan utmålat en bild av den perfekta flickvännen

• Nyfiken gul , nu fru

Ettolrach..

Så rätt du har...

Min sambos 2 ex har haft en ganska lugn tillvaro så länge min sambo levde singel.. "lek av dig lite" var kommentaren från båda två o underförstått skulle han återigen vända tillbaka till någon av dem...

Men läget blev plötsligt annorlunda när jag dök upp i bilden... Vi förlovade oss, flyttade ihop och planerar både bröllop o fler barn..

Då blev det ett himla liv... Telefonen har gått varm här hemma från båda exens håll...

*han är ett fyllo
    *Han är otrogen
    *han struntar i sina barn
    *han är egoistisk
    *han är snål
    *han är elak...

osv osv i det oändliga... plötsligt får man höra att han minsann inte var nån ängel i deras förhållanden o han gjorde så exen fick alkoholproblem osv osv...

så nu är exen riktiga satmaror o sätter käppar i hjulen för umgänget med barnen...

man förväntar sig denna attityd om det varit fråga om en 19-årig naiv svartsjuk tjej.. men vi pratar om kvinnor förlåt.. kärringar på 40 år... båda två...

exen vill tydligen inte att man ska ha det bra i sitt liv o förväntade nog sig att kunna använda sambon som en extra dörr ut från tristess o vardag o komma hit som lite sängvärme då o då...

nu är den dörren stängd... för alltid... någon annan ville ha det de har kastat bort o ratat... de missar helt enkelt något.... och vill ju givetvis veta VAD de missar...vad kan han ge mig som de inte kunde få??

-------------

Detta ger helt klart en tankeställare över hur man själv är som ex... För visst är vi alla någon form av ex-flickvän?
    Förhoppningsvis är i alla fall jag lite hyggligare mot mina ex-killar o deras nya famijler....

• Forsfors

Nu säger jag inte att ni har fel om era sambosars och killars ex, men ni vet ju aldrig vad som hänt mellan dem eller vad era sambosar sagt/gjort mot dem i deras förhållanden, mycket som sägs är säkert skit, men ni är ju ganska partiska också och har bara fått höra en sida av historien. Bara för att era killar är schyssta mot er så behöver de inte ha varit det i tidigare förhållanden. alla är ju bara människor och fel gör ju alla någon gång, sen lär man sig förhoppningsvis av felen och gör inte om dem något mer. jag skriver inte det här för att göra någon förbannad, uatn för att tillföra en annan synvinkel på det hela. sen finns det ju såklart ex som är helt störda och gör allt för att sabba och förstöra det nya förhållanden för sina forna sambos/pojk-och flickvänner, då tycker jag att det är upp till den som varit tillsammans med förstöraren att säga ifrån och sätta gränser, ni ska inte behöva lida för att era karlar har ett förflutet med en idiot.

• Nyfiken gul , nu fru

Fosforos..

Jag kan bara tala för mig själv... jag är aldrig partisk... jag har fått höra alla 3 historier kring min sambo. Hans egen verision o de två exens... PLUS fått höra utan att sambon vet, verisioner från hans kompisar sedan flera år tillbaka...

o jo... det var kvalificerat skitsnack från exens sida... givetvis har även min sambo klantat sig under den tiden han var ihop med dem, o det tar han på sig helt klart.. men därmed inte sagt att han per automatik klassas som fyllo o slår sin fru...

Det jag tycker är så himla tröttsamt att höra är hur exen hela tiden säger till mig att " du ska få se hur han är"...

vi har alla olika syn på livet o har med oss erfarenheter av olika slag, vilket gör att JAG kanske inte bryr mig om de dåliga sidorna som exen ruttnade på?..
    och det som de tyckte var charmigt kanske JAG tycker är såååååååå drygt o blir irriterad....

så att säga att man ska vänta o se är bullshit...

det kanske fanns anledning för min sambo att vara på ett visst ruttet sätt i förra förhållanden?

ni som har koll på bibeln: dåligt umgänge fördärvar nyttiga vanor...

Alltså umgås man med folk som har dåliga vanor hamnar man själv snart i samma fälla...

så nej, en gång otrevlig inte alls fortsatt otrevlig...

• Forsfors

Nyfiken gul (och alla andra som kan ha reagerat på mitt tidigare inlägg): jag menade inte en gång otrevlig alltid fortsatt otrevlig, utan som jag skrev innan, man lär sig av sina fel och gör förhoppningsvis inte om dem, så som du själv skriver, din uppfattning av honom och exens uppfattning kanske skiljer sig från varandra, men det behöver ju inte betyda att deras uppfattning eller din uppfattning är helt fel. har han gjort misstag eller på något sätt varit dum i sitt förhållande, så har han ju förhoppningsvis lärt sig av dessa misstag och gör inte om dem med dig. han kanske har utvecklats ett steg längre än exen som fortfarande står kvar och stampar där det tog slut och som fortfarande tror att han är likadan som då, sen kanske de brer på och lägger till och förstorar i ren och skär svartsjuka eller ilska, men de enda som egentligen kan veta exakt vad som är sant och vad som har hänt dem emellan är ju fortfarande de och din sambo och även de kan ju ha olika uppfattning om hur saker och ting har varit, det är ju som när flera personer ska vittna och alla har olika uppfattning om hur den misstänkte såg ut och hur allting skedde och alla tycker att de har rätt, eftersom de har rätt eftersom de har uppfattat det så som de säger.
    Därmed inte sagt att det inte skulle vara rätt nu, har ni det bra och ni själva vet att ni har det så finns det ingen anledning att bry sig om vad exen säger överhuvudtaget, det är ju det som är NU som gäller eftersom det bara finns nu, då är förbrukat och framtiden kan man inte veta något om.

• Miss Molly

Ställer mig i ledet bakom forsfors och ler igenkännande

Även vi tjejer är ju x och det är förbluffande att efteråt inse att man faktiskt har så helt olika syn på förhållandet och vad som var rätt/fel givetvis färgat av ens egna upplevelser.

Mitt x:s nuvarande flickvän har mycket svårt att tro på hur lat/osocial/tjurig/egoistisk mm. han var under vårat förhållande ( även om han själv är den första att erkänna det numera ) eftersom han gjort en totalförändring av sitt liv sedan det tog slut mellan oss
    Vems var felet att han var ett stort ego osv?? Mitt eftersom jag var för snäll eller hans för att han "utnyttjade" tillfället som gavs

Det är alltid tråkigt när det blir smutskastning och skitsnack men det mesta bör man nog ta med en nypa salt, det mesta som sägs och görs är självklart färgat av sorgen över ett uppbrott, det behöver inte alltid betyda att vederbörande vill ha tillbaka det som man en gång "släng ut"

Att det sen finns både tjejer o killar som väljer att använda barnen som någon form av slagträ är bara att beklaga, tids nog blir barnen stora och ser sanningen själva och det kan bli nog så tufft för den föräldern som satt sitt eget i fokus när barnen kanske väljer att vända ryggen till....

Svar på tråden "Arkiv ex"