• Anneri

Ovänner...

Jag o min bästa tjejkompis har blivit ovänner..Eller hon är väldigt arg på mig över en grej som hon tycker att jag har gjort..Jag kan inte tycka att jag har gjort nåt fel,men när jag försöker föklara så lyssnar hon inte.
    Nu vet jag inte om jag orkar bry mig,det hjälper ju ändå inte..Usch,va jobbigt det känns!
    Det känns så himla onödigt.Tjafsade med sina kompisar gjorde man ju på mellanstadiet,typ... :(

• Svar på tråden Ovänner...
  • Laguna

Svårt att ge dig tips och råd då man inte vet vad det handlade om... Men lite som du säger att sånt höll man på med i mellanstadiet.. .

Nä men allvar... Det är jätejobbigt! Ta (en gång till?) och sätt er ner, bara ni 2 mellan 4 ögon och säg vad nu tycker den andra har gjort och respektera när den andra vill "försvara sig" och berätta att "Så här menade jag... det var inte meningen att det det skulle komma ut på det viset...".

Lycka till!

/Hanna

• Maria Magdalena

Förstår PRECIS!!

Jag har nyligen haft det jobbigt med en tjejkompis. Jag erkände att det var jag som hade "tabbat mig" men det var aldrig min mening att såra, det var missöden och jag vae noga med att be om förlåtelse efteråt.

Samt att det blev missförstånd, men när jag förklarade mig så kunde hon inte ta emot min version av det hela. Det var som att prata med en vägg!

Nu har vi talat ut om det ordentligt mellan fyra ögon. Nu vet vi var vi har varann igen men vår relation blir nog aldrig som det var en gång förut.

Men jag försöker tänka att skulle det inte ha hänt nu så skulle det ha hänt senare. Vi är så olika och det har blivit mer och mer uppenbart på sista tiden.

Jag längtar och hoppas numera på att få en tjejkompis som är på samma nivå som mig och som "pratar" samma språk som mig.

Oj, nu vart det väldigt mkt om mig, mig och mig. Det jag skulle säga var bara att jag förstår hur jobbigt det e.

Hoppas ni reder ut det så att ni åtminstone är samförstådda med var ni står och var er relation är.

• Anneri

Tack för era svar.
    Jag måste säga att jag känner mig väldigt besviken på min kompis just nu,o det är det som känns så jobbigt. Det verkar inte som att hon vill "ställa det till rätta",det är precis som att hon vill att jag ska lida..Å det gör jag..
    Jag trodde att vi va "soulmates",vi va verkligen bästa vänner. Men sedan jag träffade min sambo har det tyvärr visat sig att hon är avundsjuk som så många andra tjejer...Hon har visat sidor som jag blir ledsen över.Och nu har hon det väldigt struligt med sin pojkvän,och jag tror egentligen att det är det som går ut över mig.Jag skulle ju vilja vara där för henne o stötta,men det är inte lätt när hon verkar tycka att allt jag gör är fel..
    *suck*

Svar på tråden Ovänner...