Vårbrudar i Dalarna
Jag och min blivande make gifter oss den 30 april (valborgsmäss!) 2005, och det skulle vara skoj att veta om det finns fler vår/sommarbrudar i Dalarna, samt hur långt ni hunnit i palneringen. Och hur gick frieriet till hörni...?
Jag och min blivande make gifter oss den 30 april (valborgsmäss!) 2005, och det skulle vara skoj att veta om det finns fler vår/sommarbrudar i Dalarna, samt hur långt ni hunnit i palneringen. Och hur gick frieriet till hörni...?
halloj!
jag ska gifta mig på midsoomarafton i dalarna. Lite längre fram än dig, men kanske platsar här iaf =)
Vart i dalarna gifter du dig?
Här har man allting reda spikat och klart. Lite småpyssel kvar bara. Som häst och vagn. Trodde inte det skulle vara så svårt att få tag på i dalarna!!
Hej,
jag och min blivande slår till den 7 maj i dalom. Mycket planering hänger fortfarande i luften... Men vi tänkte skicka ut inbjudan strax före jul - det får bli årets julkort från oss.
Ni då? Börjar ni bli klara?
Vi har hittills klarat av inbjudningar, präst och kyrka (grycksbo kyrka), lokal (grycksbo bygdegård), kläder till mig och min blivande, samt en del dekorationer och småpyssel. Men ack så mycket det är kvar! Har en planerad träff med Toastmaster och den närmaste kretsen för att delegera ut lite uppgifter.
Depecha, var bor ni? Ibland kan nån trevlig bonde ställa upp med häst och vagn mot liten avgift, men då hänger det ju som sagt på var ni bor...
Zandrisen:
Bor i Uppsala, men gifter oss i Venjan, utanför Mora. Har kollat runt i byn, men inte hittat nåt som har häst = / Fick reda på att i Leksand hade dom myrbacka gård, men är så fruktansvärt dyrt.. Skulle kosta 5000 kr för en halvtimme. Tyckte jag var lite väl saftigt..
Har kontaktat en ridklubb i Älvdalen med, och de svarade först att det nog skulle gå att ordna men på mitt andra mail svarade de itne alls.
Annars så får vi väl försöka hitta nån fin bil. Men är inte det lättaste ute på vischan *S*
Vi gofter oss i Sälen 9 april. förlovningen är bara 1,5 månad gammal så vi har inte hunnit så långt än. Skidåkning, fjället, snö och fest är väl det som är i fokus, förutom kärlek då
har dock tyvärr inte hittat någon festlokal, däremot restauranger just i rätt stil. men det kostar ju lite mer... boendealterantiv till gästerna är en sak vi håller på och kollar just nu. svårt också när man ska skicka ut inbjudan, pga resa och boende för gästerna vore det ju bra att skicka ut dem tidigt, men man vill kanske inte vara för tidig helller?!
mao
Då gifter vi oss med bara 6 mils radie =) Fast jag dock i midsommar..
Finns ju mycket fina ställen uppe i sälen. Och hotell och allt.. Men det kostar nog därefter med =)
Hej tjejer!
Själv kommer jag att gifta mig i Leksand i Maj månad.
Har planerat - typ ingenting ännu...
Hoppas ni är mer välorganiserade än mig!
Mao
Angående inbjudningar, vi har redan skickat ut våra, mest för att jag har släkt uppe i norr som har svårt att planera med resa och sånt om de inte får veta i riktigt god tid... OSA har vi dock lagt till sista mars.
Men frierierna då....?! Min blivande friade en helt vanlig onsdagskväll, på knä på vardagsrumsgolvet med en diamantring. Låter oromantiskt, men det var det inte!
Vi gifter oss den 7 maj, i Leksand, och har de "största" grejerna bokade och klara. Inbjudningar kommer vi att skicka ut i februari tänkte vi, eller i slutet av januari.
Kan dela med mig av vår "fixat-lista"
* Klänning, köpt, betald & klar
* Lokal, bokad
* DJ, bokad
* Menyn är bestämd
* Fotograf fixad
Det jag måste ta itu med härnäst är
* Boka bröllopsresan
* Frisör, hitta en bra
* Beställa papper för tillverkning av egna inbjudningskort
* Fixa skjuts från kyrkan till festplatsen - troligen veteranbil
* Brudgummen ska hyra kläder - men det kan vänta tills i vår
* Fixa engångskameror till festen, att ha på borden
* Hjälpa en av mina tärnor att fixa sin klänning
* Kolla upp vilken bröllopstårta vi vill ha
Hmm, har jag glömt nåt tro?
Majbrud_2005.
Jag är nyfiken ang käket, hur ska du göra?Catera?
Jag ska gifta mig runt Leksand jag med & behöver tips
PiaPlutt 6/8 -05:
Vi ska ha catering från Moskogen, festen ska vara i Tibble Bystuga. Vi ska även hyra serveringspersonal från Moskogen. Var ska ni hålla till någonstans?
Majbrud_2005
Siljansnäs kyrka är bokad & Hjulbäcks bystuga klar!
Vi vet inte riktigt hur vi ska göra med cateringen!
Det handlar om 90 personer så vi försöker komma billigast undan!
Är du nöjd med priset?Är det tre rätters?
Många frågor ja jag vet
Veteranbil?har du fått tag på nån? Vi funderade på myrbackagård men det verkar bli för dyrt med häst & vagn
*kram*