Häst och vagn i Hbg
Är det nån som vet vart man kan hyra häst och vagn i Hbg? Jag ser brudpar i vagn varje sommar men vart kommer dom ifrån?
Pris?
Är det nån som vet vart man kan hyra häst och vagn i Hbg? Jag ser brudpar i vagn varje sommar men vart kommer dom ifrån?
Pris?
Nej vi har inte kommit så långt, bara bokat kyrka och lokal. Vi ska ha festen på Dunker matsal på Dunkerska kulturhuset. Sen har jag nog bestämt mig för en klänning på e-bay. Och ni?
Vi har inte heller kommit så jättelångt, har bokat kyrka och lokal, ska vara på Marielunds Herrgård. Vad är det för klänning du hittat, man blir lite nyfiken...!!! Vore kul att hålla kontakten med någon som gifter sig samma dag, då kan man ju planera lite ihop och sådär!
Hej!
Det var ett tag sen jag var här också! Vi valde att hitta egen häst och vagn eftersom dom inte hade någon täckt vagn på Marielund. Skulle det då i värsta fall regna så var man tvungen att betala även om man inte åkte.... Finns ju roligare sätt att spendera 3000:-..... På det här stället kan vi boka av fram till kl 9 samma morgon och behöver då inte betala något. Bra va??
MiaR!
Smart av er att ordna något själva! Var hittade ni detta stället då och hade de både öppna och täckta vagnar där? Och priset, vad låg det på?
Har ni kommit långt annars i planeringen? Det är ju snart dax för er...
Hej Iika!
Jag hittade det här stället via en arbetskompis. Ja dom har både öppna och täckta vagnar och tar det som behövs den dagen. Dom smyckar sen ut vagnen i brudbukettens färger. Bra tycker jag, som har det som färgtema genom hela dagen. Priset är 3000.....Ganska bra timpenning!!
Nja, det har stannat upp lite i planeringen nu. Klänning har jag inte ens börjat titta på. Men jag tror att det mesta är under kontroll i alla fall. Jag väntar och väntar och väntar på en bekräftelse och menyförslag från marielund, men det verkar gå segt. Har du fått nån? Hur går det annars för dig? När var det din tur?
tjingeling
Hej MiaR!
Det häst&vagn-arrangemanget lät ju verkligen bra!
Det är inte min tur förrän den 20 augusti, så jag har lite tid på mig. Men vi har inte fått någonting från Marielund ännu, det går onekligen lite segt...
Du - vi kanske ska höras via mail istället eller via msn om du har det?
Klänningen jag har hitta fanns på e-bay, men den är redan såld. Jag har däremot varit i kontakt med firman som syr upp och de kan sy en likadan till mig för samma pris (2200 . Men tyvärr kan jag inte länka till nån bild eftersom auktionen är slut. Den har iallafall ett snörliv med breda band i ryggen och en ganska stor kjol med släp. Enkel men stor. UNDERBAR!!!!!!
Javisst iika, min mail är mia.ringstrom@helsingborg.se. Hör av dig så kan vi planera tillsammans, det vore roligt. Och jag lovar, jag ska inte skvallra för någon......
Rystall! Låter som en jättefin klänning och vilket pris! Helt perfekt ju! Är det en firma i Sverige som syr upp den eller?
Nej i Kina. Men det är fler här på forumet som har fått uppsytt av samma firma och de är jättenöjda. Så jag ska chansa.
Är ju hästmänniska i grunden så jag kunde inte hålla mig från tråden :).
Åstorp har en väldigt högklassig körsektion i klubben, dom har arrangerat VM i körning och har flera medaljörer bland medlemmarna. Har inte en aning om nån där kör brudpar men det kan ju vara värt att kolla upp? Har bara vart i kontakt med dem angående andra ridsportgrenar, men kolla upp körsektionen på astorprf punkt nu - jag tror att man skall skriva så?
Mvh Cissi