• Ankikan

var börjar man?

hej jag är helt ny här. förlovade mig igår och enligt min blivande man är giftemål inget att vänta på så vi ska gifta oss om ett halvår och nu när jag var inne här för att kolla vad som behövs fixas med så känner jag mig lite efter. jag visste inte att det började så tidigt med planering. vad är det första som ska göras? behöver massa hjälp

• Svar på tråden var börjar man?
  • Pa´sHeffaklumpan

Att boka kyrka och festlokal är väl det allra första steget, samt att bestämma antalet gäster.....

• Norah

Så roligt för er!

Sedan tycker jag att ni ska gå in på alla möjliga websidor och titta på bilder på kläder, tårtor, buketter och inbjudningskort mm. bara för att få en känsla över vad just ni vill ha för stil.

Har du sett att det finns en planeringsguide på den bröllopstorget? Där kan man se vad man bör tänka på från 12 mån innan brölloppet till sista veckan.

• Tinajade

ni behöver inte börja så tidigt med planeringen som alla säger. Fast det är klart det beror på vilken typ av bröllop ni skall ha. Det viktigaste är att börja leta bröllopslokal för om man skall gifta sig till våren och sommaren är det snabbt uppbokat vad jag förstått.

• raskan

jag håller med om att alla stora btar är bra att fixa dvs!!Boka kyrka,fixa lokal,frissan,catering.Kramiz millan

Svar på tråden var börjar man?