• Popcorn

Ordna buss för gästerna

Vi ska ha vår bröllopsfest vid Nynäs Havsbad i Nynäshamn och har funderat på att till efter festen ordna med buss hem till Stockholm för våra gäster, eventuellt även till vigseln/festen (från Stockholm). Vi vet dock inte riktigt vart vi ska vända oss. Är det någon av er som kan ge tips om vart man vänder sig. Det skulle också vara bra det är någon som kan ge en ungefärlig uppgift om vad man kan få betala.

• Svar på tråden Ordna buss för gästerna
  • Bebbsen05

Försök med något bussbolag i närheten?

• Popcorn

Det är just det som är problemet, det finns ju så många och jag vet inte riktigt var jag ska börja. De enda jag har fått en ordentlig prisuppgift på är Ekmanbuss, och de ville ha 7 000 kr, vilket vi tycker är alldeles för mycket!

• Bebbsen05

Ja, 7000 låter dyrt. Tyvärr vet jag inte vad det "brukar" kosta. gäller det bara från kyrkan till festen eller efteråt oxå?
    Någon närliggande stad kanske har något? Det är nog bättre att höra på något mindre företag? Kolla på eniro. Det kan ju finnas något privatägt som du inte känner till!

• Popcorn

Lite mer info kommer här .

Vi ska ha både vigseln (på stranden vid sol!) och festen vid Nynäs Havsbad, så det blir bara fråga om en tur från Stockholm city till Nynäs och en tur tillbaka på natten.

• L i

har du kollat med Buss Kurir/Botkyrka Buss?

Hur många personer gäller det?

• L i

Ring annars Nynäs- och/eller Muskötaxi och fråga vilka dom rekommenderar. Dom har säkert förslag!

• raskan

kolla med busslink åxo.Vet folk som hyrt därifrån men om dom hade kontakter eller inte vet jag ej.Kramiz millan

• princesa

testa flygbussarna charter....vet inte vad de kostar men vi ska ha dem för transport i samband med vårt bröllop...

• Abfab

Gladö buss kan du kolla med oxå.

• Silje~

Vi kontaktade busslink i Norrtälje, dom hyr ut buss för mycket billigare penning än turistbussar.

• Brud 14/8 Kungsängen

Gå in på www.busnet.se där kan du få offerter från de flesta bussbolagen. Lycka till!

• Ellepelle

Om SL (eller partner till dem?) kör dit ni ska ska man kunna ringa 24 timmar innan så sätter de in extrabussar. Jag gjorde det en gång när vi skulle 60 pers till Barnens Ö. Det kostar ingenting förutom vanlig busstaxa. Väldigt smidigt. lycka till

• KKB

www.busnet.se ! De skickar ut offertförfrågan till alla möjliga bussbolag. Vi använde deras service och fick en bra buss som transporterade gästerna från kyrkan till festlokalen, med lite sightseeing

• Popcorn

Tack alla!

Jag är jätteglad för alla som har kommit med tips, även om alla de bolag jag har kollat med hittills ligger högre än vad jag/vi hade önskat.

Om de är flera som undrar vilka priser som är aktuella för en resa på ca 6 mil enkel väg, så kan jag ju lika gärna ange det här.

De prisuppgifter jag har fått hittills har legat mellan 5 660 kr (Westinbuss) och 7 000 kr(Ekman buss) inklusive moms och då har jag kollat dessa två samt Botkyrkabuss, Interbuss, Busscharter och någon till (har en del uppgifter hemma så jag kommer inte åt dom nu). De här priserna avser i och för sig både till och från Nynäshamn.

Brud 14/8 Kungsängen: Har din inlagda länk försvunnit nu eller är det bara jag som inte förstår...?

Någon ytterligare som känner till någon billigt bussbolag eller har förslag på hur vi kan göra?

• Stina1

Har du lyssnat med Traveller buss ? Vet i och för sig inte hur dom ligger i pris, men det kanske kan vara ett försök. Lycka till, hoppas du hittar något som passar

• Popcorn

Hmmm... nu ser jag plötsligt länken jag frågade om tidigare... konstigt!

Svar på tråden Ordna buss för gästerna