• ulrisja

Någon mer som gifter sig den 23 oktober 2004

Nu är det bara 13 dagar kvar innan vi gifter oss. Hur ska ni ha era bröllop? Själv har vi valt att ha ett litet bröllop på ca 30 personer. Skulle vi ha bjudit all släkt och vänner skull vi ha blivit ca 85-100st, istället bjöd vi dem som vi umgås mest med. Vi ska ha festen i en församlingsgård, vi har beställt varmrätt, efterrätten ska vi göra själva och sen blir det tårta. Vi ska inte ha någon dans ingen av oss gillar att dansa (sen har jag svårt för det pga sjukdom). I stället ska vi ha en tipspromenad om oss själva och gästerna, frågorna utmynnar i lekar sen för att få rätt svar. Vi har valt att göra ett lite enklare bröllop, men vi tror att det kommer bli jättebra. Hur känner ni andra som ska gifta sig snart? Själva tycker vi det känns helt underbart. Jag har provat min klänning i dag, den är inte riktigt klar än. Jag längtar tills jag ska få ha den på mig.

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig den 23 oktober 2004
  • Wannabe

Hej Ulrisja!

Skulle tro att det hela är över nu

Jag stod framför prästen för en vecka sedan men festen håller jag inte för den 13 november. Jag bjöd in 60 pers. med eftersom det blev ca 25 mil från stan så är det bara 25 som tackad ja till att komma.
    Lokalen som jag har hyrt tar 110 pers. så jag är redd det kan bli lite glest
    Så mina funderingar är hur gick det för er med eran 30 gester, vad hitta ni på under middagen och senare på kvällen, jag har hyrt in en trubadur, fixad massor med sprit och sour-mix plus en cocktail bok .
    Har du några tipps?

• ulrisja

Hej!
    Våran lokal var för ca 70-80 personer. Vi delade upp lokalen i ena delen dukade vi bord där vi satt i andra delen ställde vi upp maten där man fick gå och ta. Lekarna hade vi mellan borden där vi satt.
    Gästerna kom till festlokalen ca 15-30 minuter innan oss.Vi började med att alla gäster fick göra en tipspromenad med frågor om oss och våra vänner medans vi åkte runt i en gammal Saab kombi tvåtaktare. När vi kom till festlokalen bjöd vi på snittar och champagne och minglade runt. Sen började vi med middagen och sjöng några sånger samtidigt och några höll tal. Efter varmrätten körde vi tre lekar från tipspromenaden, Vem är surast då fick tre äta två citronklyftor (den som åt upp det snabbast blev surast), vem är mest nyfiken 3 barn fick öppna varsitt paket med en godispåse i (den som öppnade snabbast blev mest nyfiken), vem är en gottegris 3st fick varsitt långt snöre med godis i som de skulle linda runt tungan eller få upp snöret på annat vis utan hjälp av händerna (den som lyckades få upp snöret med godiset först blev gottegris). Det blev mycket skratt under lekarna. Sen hade vi efterrätt och sjöng ytterligare någon sång och något tal. Efteråt hade vi paket öppning, det tog ganska lång tid, men vi tyckte det var roligt om alla fick se vad vi fick. (Vi har själva varit på bröllop när de inte öppnar presenterna, det känns lite tråkigt man vill ju veta vad de tycker om sakerna man har köpt.) Sen körde vi de två sista lekarna som var, vem kör bil bäst då fick tre köra miniradiostyrda bilar på en bana och se vem som var snabbast och sista frågan var vem som är smartast då fick tre bygga ihop varsitt kinderägg den som byggde ihop det snabbast var smartast. Sen avslutade vi med kaffe och tårta. Festen höll på i ca 6h tiden gick jättefort. Eftersom jag själv är sjuk(lider av kraftig magvärk nervskada )ville vi inte att det skulle bli så sent så programmet var planerat efter det. Du verkar ha laddat upp så jag tror eran kväll kommer gå lika fort som våran. Hoppas ni får en bra fest.

Svar på tråden Någon mer som gifter sig den 23 oktober 2004