27 augusti 05?
Är det någon mer än jag från Stockholm/Stockholmsområdet som gifter sig den 27 augusti 2005?
Är det någon mer än jag från Stockholm/Stockholmsområdet som gifter sig den 27 augusti 2005?
Japp, Jag gör det
Vart ska Ni gifta er?
Med allra största sannolikhet ska vi gifta oss i Stockholm det datumet. Vi hade hellre velat ha ett datum i juni, men fick ingen bra festlokal så "tidigt". Vi vet ännu inte var vi ska gifta oss eftersom vi är oense om det ska ske i kyrkan eller borgerligt, men festen ska hållas i Edsbergs slott.
Och ni?
Vi ska gifta oss nere i Vadstena.
I en liten kyrka som heter Nässja kyrka, och sen ha festen på en jätte mysig loge..
Har ni kommit långt i planeringen?
Vi ska gifta oss i Taxinge,utanför södertälje..
Vart i sthlm bor ni?
På Lilla Essingen...
Bor på en liten ö som heter Tranholmen, ligger mellan Stocksund, Djurgården och Lidingö. Min plan är att vi gifter oss på vår ö eller i Hagaparken i Ekotemplet och sen transporterar alla gäster med båt till Edsbergs slott som ligger alldeles vid vattnet i Sollentuna. Min sambo vill dock gifta sig i kyrkan, så vi får se...
Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har bara bokat festlokal. återstår att bestämma hur själva vigseln ska gå till, men sen kan man väl koppla av ett tag...?
Hej!
Vi har nog kommit ganska långt...bokat kyrkan, fixat lokalen(gratis), och pratat med cateringfirman.
Nu har jag köpt lite stämplar och olika sorts papper och ska skissa lite på inbjudningskorten.
Sen har vi bestämt klänning till tärnan, vi ska betälla en klänning från e-bay som dom syr upp. kommer bli super.
Jag har alltid varit bröllopstossig =)
Och drömyrket skulle nog vara att jobba med det.
Det där med hur långt innan man ska börja planera är nog lite olika...Jag tror att det är bra att iallafall ha kyrkan och lokalen bokat.
Jag har dock hört att det kan vara bra att boka hår och smink också...
/Louise
Vi har bokat kyrka,lokal å utsett(tillfrågat också) tärnor,best man å toastmaster..Nästa projekt är fotograf å hotell tror jag..
Hotellet har vi också bokat...3000 för en natt...vet inte om det är dyrt eller billigt...jag tycker att det var ganska dyrt...
Min pappa ska fota oss efter vigseln...han är jätte duktig så det ska nog bli bra.
Men det är klart att man gärna skulle ha en riktig
Om man hade råd...
Skrutthumlan:
Är det så dyrt med hotell?? Eller har ni bokat värsting - VÄRSTING sviten?
Vad har ni som budget?
jag fixade min klänning redan idag :D hittade en sån fin förra veckan så jag kunde ju inte bärga mig. försöker febrilt få tag på någon på festlokalen jag vill åka och titta på, men det är aldrig någon som svarar där.. har varit på panduro för att få lite inspiration till inbjudningarna, men har inte köpt nåt än. måste SNARAST fixa lokalen, det verkar ju på er att sånt bokas upp väldigt tidigt *gulp!* vigselförättare är ordnad och har beställt hindersprövning från skattemyndigheten (liite tidigt, jag vet).
halloj...
Ringde till Hotellet och frågade om det priset som stod på bekräftelsen verkligen stämde då det stod ett helt annat pris på hemsidan...
och dom hade skrivit fel...det skulle endast kosta 1555 kr för allt!!!!
kanoners!!!
Då kan man lägga domj pengarna på nåt annat kul.
Vi har bokat cateringen nu, ska ner till Vadstena innan jul för att disskutera med dom, ska bli spännande.
Kramis
Hej Tjejer!
Vi gifer oss oxå 27/8-05. (har precis hittat hit för ngn dag sedan, mycket kul att läsa. Hade ingen aning...)
Vi har vår stora dag förlag till Sofia kyrka, men vad gäller festvåning srår vi lite i valet och kvalet ännu. Har två att välja mellan; Ersta terass och Sjöfartshuset. Ngn som vet ngt om dessa ställen?
MVH Malin
malin:
Skoj att du också gifter dig på samma dag! Tyvärr vet jag inget om dina förslag på festlokaler,men det finns säkert nån annan som vet..
puffar lite..
Oooops! Såg inte att det redan fanns en tråd... La precis upp en under BT-träffar. Vi får väl se om någo hittar dit...
Vi gifter oss också den 27:e, i Djursholms kapell. Bröllopsresan blir till Florida i 4 veckor, har en tjej på Ticket som sitter och tar reda på alla priser åt mig just nu... ;)
För övrigt tycker jag att planeringen går jättebra. Vi har precis köpt tyg och mönster till tärnklänningen och min klänning är provsydd i lakan än så länge. Längtar såååå mycket! Men planering är halva nöjet tycker jag!
Kram alla!