Hur åker ni från kyrkan/vigselplats?
Grunnar lite på hur man ska ta sig från kyrkan. Vad för fordon skall ni ha??
Grunnar lite på hur man ska ta sig från kyrkan. Vad för fordon skall ni ha??
Vi skall gifta oss på nyårsafton. Bor i Norrland så det kommer att vara mycket snö här. Vi kommer att åka med häst och släde med brinnande facklor. Bakom oss kommer tärnan, bestman och bruddnäbbarna även dom att åka häst och släde.
majlis: Låter helt underbart, häst,släde & facklor kan det bli mer romantiskt???
Blir nästan lite avis.....
Pa´sHeffaklumpan!
Ja...det är otroligt romantiskt. Vi kommer att åka några varv här i byn innan vi åker ner till festlokalen som är på våran camping. Där ska vi ha facklor längs hela vägen. Det som känns extra kul är att det är på nyårsafton. Så mitt i vintermörkret kommer alla raketer lysa upp på himlen.
Längtar så till denna dag...*smile*
När skall du gifta dig?
Vi kommer förhoppningsvis åka en Buick från 1950. Jag säger förhoppningsvis eftersom min blivande renoverar för fullt! :)
Den kommer i så fall vara besiktigad men inte lackad utan leopardmönstrad á la rost!
Inuti är den mycket fin och motorn fungerar bra!
Vi kommer åka med en cremevit Jaguar XJ6 -85:a. Det är vår fotograf som äger och kör lite dubbeljobb där - både som chaufför och fotograf. Bra upplägg !
Vi kommer att åka båt tillsammans med gästerna från kyrkan till Restaurangen!
Vill också åka släde!!!! men i västergötland kan man inte var lika säker på snö även om det är februari
Vi gifte oss på landet så det blev hölass bakom en traktor!
Dekorerade en lite lyxigare vanlig ny bil med breda band och stora rosetter. Vi åkte först från kyrkan och kom sist till festlokalen.
majlis:
Nu blev jag ju ännu mera avis Låter hur mysigt som helst...
Själv gifter jag mig den 23okt. och festen kommer att hållas centralt i Stockholm så vår transport kommer inte att vara riktigt lika romantisk, vi får förlita oss på stämningen i luften mellan oss istället
Vi åkte först en gammal Rolls Royce, sen hade min galna man ordnat så vi bytte till helikopter och flög (från Solna till Uppsala), helt galet, men hur kul som helst! Jag var helt inställd på att vi skulle byta till vår egen bil som en kompis skulle köra oss i resten av vägen... men ack va lurad jag blev!