• brud-05

skaraborgsbrudar -Hjo-Tibro-Karlsborg

Hej alla!
    Finns ju redan en tråd för oss skaraborgare, men där verkar det mest hänga brudar från Skara-trakten. Undrar om jag är ensam från östra Skaraborg, eller om ni är fler därute?
    Jag gifter mig i Karlsborg i juli 2005.

• Svar på tråden skaraborgsbrudar -Hjo-Tibro-Karlsborg
  • stinchen05

Det är jag som gifter mig i Undenäs...

Nej, jag komer inte därifrån, men min fästmans båda föräldrar kommer från trakten.

Vigseln ska vara antingen i Bocksjö kapell, ute i skogen, eller i Undenäs kyrka. Den senare är ju pampig, men kapellet är otroligt sött och ligger helt off. Tyvärr var det låst när vi var där. Är det någon som sett det inifrån?

• brud-05

nej, har´inte varit i Bocksjö kapell.. Annars finns ju Skaga kapell som är min favorit.. Tyvärr inte så stort.. Undenäs kyrka är ju väldigt fin. Var på bröllop där förra sommaren..
    Var bor du nu?

• brud-05

Stinchen:
    Får man vara lite nyfiken och fråga hur gamla ni är? Man undrar ju om din festman är någon kan känner till.. (Karlsborgs kommun är ju inte såååå stor..)

• stinchen05

Ja, visst får man fråga. Vi är båda födda 1976, fast min fästman är uppvuxen i Jököping, så jag tror inte att han är känd i trakten. De har en sommarstuga vid Unden.

Skaga var ganska fint, men kapellet var ju löjligt litet. Där passar inte våra 100 gäster in...

Du undrar var vi bor. JAg bor i Stockholm och min fästman i Göteborg. JAg också egentligen, men jag jobbar i stockholm. HOppas att pendlareländet tar slut snart.

• brud-05

stinchen05: okej, då känner jag nog inte till honom.. Är några år yngre också.

fruRT: Vet du om madeleine på Grönköping är samma Madeleine som jobbar i Mölltorp på en salong?

• fruRT

brud-05:
    Ja, jag skulle tro att det är samma Madeleine.

• brud-05

Då ska jag kolla upp det. Min syster hade varit hos frissan i Mölltorp, och sa att det var en Madeleine som jobbade där, som även jobbade i Hjo, och då tänkte jag att det borde vara samma. Tack!

• fruRT

Jag såg en annons i Hjo Tidning häromdagen där det stod att Madeleine nu mer bara är i Mölltorp. Så vet ni det...

• brud-05

fruRT: Jag vet! Har ringt dem i Mölltorp och ska dit och klippa mig och kolla läget lite nästa gång vi åker "hem". Då sa de att de numera är 2 st som jobbar heltid.. Bra för mig, men synd för dig som gillade henne i Hjo.. Men du åker ju snart iväg, så..

• fruRT

Men de andra tjejerna på Grönköping är också jääättebra! Vem är det du skall träffa (nyfiken...)?

• fruRT

Eller menar du att du skall träffa henne i Mölltorp...? Svarade nog lite för fort första gången...

• brud-05

Ja, jag menade ju att jag ska till Mölltorp och klippa mig. så det ordnar ju sig ändå..
    Förresten, hur går det med huset? Får ni det uthyrt? Såg en annons i SLA i veckan om hus uthyres i Hjo. Var det ert kanske?

• fruRT

Det rullar på med uthyrningen. Än har det inte fallit på plats, men det gör det nog snart...

Svar på tråden skaraborgsbrudar -Hjo-Tibro-Karlsborg