• Galenpanna

På tal om sjåpig sambo...

Har en kille som alltid är sämre eller i vart fall lika dålig som mig om/när jag är sjuk. Men vi diskuterade detta över fikat på jobb och jag insåg att det tycks vara ett typiskt manligt beteende om man får tro mina kollegor. Är det så???

När jag vart magsjuk, ja då kände han sig risig. Har jag feber så känner han sig varm osv...Aldrig frår jag vara sjuk alldeles själv
    Eller så är det bara så romantiskt vackert att han är ett med mig och om jag är dålig känner han sig ocksådålig *flin*

Kram
    G

• Svar på tråden På tal om sjåpig sambo...
  • EmmaPemma

kanske är det ett manligt beteende? Har själv ingen erfarenhet av det. Vare sig min pappa, sambo eller andra killar jag känner är så...

• Monn

Jag tror inte att det är ett manligt beteende. Snarare tvärt om. Min pappa tycker inte man ska sjåpa sig (han är själv sådan som jobbar fast han har 40 graders feber, magsjuka och halsfluss på samma gång), och min sambo är sådan som tar hand om och kramar om och pussas, trots att det finns en risk att han också smittas då. Ingen av mina andra nära killkompisar/släkt är heller sådan som blir "sjuk" så fort någon annan blir sjuk.

• StinaS

Jag har väl mer förstått att man säger det är ett manligt beteende att de alltid är lite sjukare. Att om de har en liten förkylning så är de jättesjuka. Dock inte att det skall anses vara ett manligt beteende att de skall vara sjuka bara för att du är det.

stämmer i vart fall inte på min sambo. Däremot är han ganska sjåpig när han väl är sjuk.

• *Juniphé*

vet inte om det är så direkt... men vad jag däremot lagt märke till är att när män en gång blir sjuka/förkylda osv så är dom 100 gånger "sjukare" än oss kvinnor.

Dom orkar knappt lyfta upp temuggen... medan vi kvinnor trots förkylning osv står och diskar eller skurar toan.

Svar på tråden På tal om sjåpig sambo...