• nenne1

yasmin p-piller

Hej

Är det någon som har erfarenhet av dem enormt bra p-pillren yasmin och sedan blivit gravida? Jag äter dem nu och är otroligt nöjd, men jag undrar hur långt ungefär det kan ta att bli gravid efter att man slutat med dem.

Tack på förhand

• Svar på tråden yasmin p-piller
  • Aziza

Ehhhhm, kan ju tala om att jag åt yasmin när jag blev gravid med min minsting (nu 6 mån) så det ska nog inte vara några problem att bli gravid efter du slutat att ta dem! (om ni är friska och fertila bägge två dvs)

Fast utöver det är jag nöjd med dem! *flinar*

• <:3 )~~~~

Eh, varför har du lagt frågan under transport i bröllopsforumet?
    Hade kanske passat bättre under samlevnad i debattforumet?

Min åsikt om Yasmin är tvärtemot din, viktökning, acne etc, men de ska ju vara svagare än vanliga p-piller därför borde det inte ta någon längre tid för dig att bli gravid efter du slutat.
    Men som med allt sådant så är det helt individuellt och svar kan du inte få förräns du är gravid. Sedan har ju inte pillrena med att göra hur fort du blir gravid, det enda man kan säga om dem är ju hur lång tid ungefär efteråt att du har slutat med dem som du kommer in i en normal menstruationscykel. Sedan är det ju ert tillvägagångssätt vid 'produktionen' som spelar roll; hur ofta ni kommer till och att ni gör det vid rätt tidpunkt.

Så det är egentligen helt omöjligt att svara på eftersom, som sagt, det är högst individuellt.

• <:3 )~~~~

Hanna h.
    Bytte du sort och isåfall till vilken?
    Jag hade en kort period p-stav mellan yasmin och att jag slutade för ett drygt halvår sedan. Mina hudproblem har inte försvunnit, jag har, som du, alltid haft väldigt fin hy och finnar bara i samband med mensen.

Svar på tråden yasmin p-piller