• JB/79

Vad gör ni när ni umgås?

Jag och min kille tränar ganska mycket båda två (fotboll i samma klubb)...så tre kvällar i veckan träffas vi i princip bara innan vi somnar eller framför TV:n efter kl. 20.00...

En/två gånger i veckan gör vi saker på varsitt håll (med jobbet, kill-/tjejgrejer etc) och träffas då också i princip bara när vi ska sova...

Resten, typ fredag, lördag, söndag går typ på rutin...lite trist...om vi ses fredag kvällar hyr vi film/går på bio, lördag är det oftast nå'n match för båda eller nå'n av oss...annars kollar vi på nå't annat lags match...på kvällen går vi kanske ut (vi hamnar oftast på samma ställe pga att vi umgås i samma kompisgäng även om vi går ut med kill-/tjejgänget)...på sändagar ligger vi länge i sängen, äter frukost, kollar på TV och äter middag ute eller hos nå'ns föräldrar...vi har liksom kört fast!

Vad gör ni när ni umgås med era killar?!

• Svar på tråden Vad gör ni när ni umgås?
  • raggarhavre

Vi går ofta ut och fikar bara vi två på något mysigt fik på eftermiddagarna, går en sväng på stan, går ganska ofta på bio, hyr en film, äter i hop (såklart), tränar ihop, går ut och äter på nåt billigare ställe ibland, ibland följer han med på nån grej jag gillar och ibland följer jag med på fotbollsmatch. Ja... vi gör mycket saker ihop men har mycket egna grejer med. Nu när jag tänker på det är alla våra gemensamma aktiviteter beroende av att vi bor centralt i en större stad. Bodde vi på landet... vad skulle man göra då?

• Nessie

vi brukar umgås med våra katter, gå promenader, spela ord-yatzy, lösa korsord, lägga pussel (länge sedan nu), mysa, se på tv/dvd o dyl, samt det allmänna göromålet i lägenheten.
    Ska försöka få honom att börja på dans med mig nästa vecka. Tycker iaf att han kan prova en termin. Gillar han det inte sen så slipper han, men då har han ju iaf försökt.

• Gift Anna

Vi gör en hel del tillsammans bl.a

* Går ut och äter på restaurang
    * Fikar på mysiga cafe´er
    * Går på bio (väldigt ofta)
    * Lagar goda middagar tillsammans
    * Går ut på långpromenader
    * Hyr video/dvd-film
    * Hälsar på vänner,familj & släkt
    * Bjuder hem vänner ,familj på middag eller fika
    *sitter hemma och planerar vår framtid
    * Gosar med vår katt.

Fick massvis,med inspiration, från Emmapemma,tack så mycket!

• mrs taylor

Vi har inte så mycket tid tillsammans eftersom vi båda har egna intressen som tar mycket tid i anspråk men den tid vi har tillsammans försöker vi ta vara på och ha det så mysigt som möjligt.

Exempel på vad vi gör:

Äter middag hemma tillsammans och frukost på helgerna

Sitter och pratar

Går ut och äter god mat

Går på bio

Hyr film/dvd

Har sex

Går skogspromenader med våra hundar.

Tar en öl/drink någonstans

Handlar tillsammans

• Cheri

På vår smekmånad gick vi på Spa.

Min man gillade verkligen det!
    Så nu går vi på spa var 3dje månad :)

Han tycker att det är roligare än att åka till Mallis på våren.

Annars skämmer vi mest bort varandra.
    *Lagar goda middagar
    *Helkroppsmassage följt av ...Hmmmm ;)
    *Går ut och dansar tillsammans
    *Överaskar varandra med fina platser/gåvor
    *Picknick

Vad som faller oss in "the sky is the limit"

:D

• Miiiaaa

aco: jag är nog i ditt stadie, tror jag, omgiven av små nuttiga, pluttiga rosa moln.

Vi bor på 25m2, så vi måste nästan gör allt tillsammans, är ju aldrig mer än en meter från varandra. Men vi verkar göra lika saker som de flesta andra här.

Vi pratar mycket, framför allt om vår framtida trea som vi inte har än, och om vår USA-resa nästa år. Tyvärr blir det mycket jobbsnack, då vi jobbar på samma företag.
    Ett biobesök blir det ibland men mest film, film, film, tre kvällar i veckan.
    Sex ;)
    Vi hälsar på kompisar och hans föräldrar.
    Är ganska ofta uppe i mina föräldrars. fantastiska sommarstuga i dalarna!
    Brukar oxå laga god mat och dela på en flaska vin.

Men huuuu vad tråkigt allt det där lät då!! Men eftersom vi är omgiven av det där rosa skimret så nöjer man sig nog med det där! Jag har då aldrig varit så lycklig.

Kom på att vi brukar åka till lite större städer och promenera runt i dessa några dagar!!

• Cheri

Visst är det mysigt med film men prova att
    tänga av datorn/tv en hel kväll i veckan.

Det gör att man umgås mer.
    Spela spel
    prata
    älska
    laga mat tillsammans
    jaga varandra nakna genom lägenheten ;)

• Browneyed Girl

Cheri,
    Vi brukar också jaga varandra nakna! Det är ju skitkul!
    Fast en gång sopade jag i ena knät i dörrposten så det bara small...
    Men då fick sambon en anledning att trösta stackars stackars lilla mig!

• Apple Dumplin

Vi är sååå tråkiga. Och vi älskar det!
    De flesta dagar fixar vi tillsammans i köket och så äter vi framför tv:n där vi sitter kvar hela kvällen då vi tittar på tv och pratar och diskuterar saker. Helgerna blir att vi åker och shoppar/handlar/fikar och fixar lite hemma kanske. Ibland umgås vi med familj eller kompisar. Någon gång ibland går vi på bio och ofta hyr vi film. Vi gillar att ha det så här.

Fast det ska ju tilläggas, vi går på museer och hittar på andra saker också, men inte så ofta. Nu under sommaren har det väl blivit lite mer. Vi är båda väldigt hemmakära. Vi känner aldrig att vi fastnar. Det kanske beror på att om någon av oss känner för att göra något så gör vi det, går på museum tex. Jag tror att det bara är att bestämma sig. Det viktiga är nog att båda är på samma våglängd.

• marian

Ja, vår samtid ser väldigt likadan ut som de flesta andras. Vi använder helgerna för att varva ner, och det skulle kännas ganska kymigt att fylla dem med en massa aktiviteter.

Vi är båda väldigt intresserade av kultur - i synnerhet musik, som vi båda jobbar med - och brukar således ägna våra helger åt det. Vi går på konserter minst varannan vecka. Vi förlorar oss i långa diskussioner om musik, litteratur, konst och kulturanalys, bollar uppslag och idéer. Vi sitter och läser och lyssnar på musik tillsammans. Och umgås med vänner, förstås.

Och så brukar vi gå och mata gräsänder tillsammans, det har blivit en sport att få dem att äta ur handen. :)

• Nyfiken gul , nu fru

Håller med någon annan i tråden här..

Ta reda på vad du vill förändra, och kom sedan med förslag på aktiviteter!

Vet familjer där man haft en tv och datorfri dag. Har varit helt förbjudet att sätta på datorn och tv:n.,, I den ena familjen var det just det som räddade äktenskapet..

och det är faktiskt ingen dum ide... Datorn och tvn slukar MASSOR av tid även om man inte sitter där! Bara att den är påslagen gör att man saktar ner och kanske inte tar sig för med något utan lufsar runt alternativt bara sitter och hänger.

För vår egen del...

*Vi bor i stort hus och då finns det alltid saker att göra vare sig man gör det gemensamt eller var för sig..

* vi har 4 barn som kräver aktiviteter och det finns massor att göra även som vuxen som man inte tänkt på!

* Sambon har skiftjobb och kör 3-skift vilket gör att han kan börja jobba antingen 06:00, 12:00 eller 18:00... Så den tid han är hemma gör vi oftast hushållssaker tillsammans som handla, städa coh fixa.

*Vi har massor av vänner och har minst en kompis hemma varje dag, då blir det automatiskt att man umgås och inte slår på tv, dator eller annat som slukar tid.

*Då min sambo är musiker och jag sjunger så är det ett gemensamt intresse som engagerar hela familjen, halva släkten och större delen av kompiskretsen då de också är musiker (spelar i samma band)

* Bästa kompis med min svärmor och tar ibland med henne ut på diverse påhitt, bara hon och jag eller också är sambon med.

*Ensam tid med sambon fördelas mycket över mys-stunder. Duschar ihop, busar med katten ihop, ligger i sängen och pratar, fikar, tar promenader, älskar, tar sovmorgon, gör utflykter tex åka till grannstaden och fikar/äter lunch,

• Arwen77

Tja....lagar mat ihop, äter ihop..och där fick jag sambon att SLUTA sitta vid tvn alltid när vi käkar...så att vi kan prata oxå typ. Ute å promenerar, tittar på tv/film, går på bio, går ut å käkar fast inte så ofta...festar (men vi tjafsar alltid då så vi får väl se..har precis haft diskussioner om detta...). Bjuder hem vänner, släkt...har sex..hehe. Sitter vid våra datorer å småpratar som nån skrev...d gör vi oxå ibland..Trivs nog rätt bra på d stora hela..

Sen har han mkt grejer som jag inte vill med på..hehehe...typ traktorpulling å biltävlingar..*asg* I gengäld e han glad om han slipper va med å shoppa...*L*

• madelyn

Arwen77,

hur fick du honom att slita sig från tv'n vid middagarna? behöver tips

• Miiiaaa

*slita sig från tv-n när man äter*

VILKEN DRÖM!!!
    Men på 25m2 så har vi inte plats för något matbord, så vi äter ALLTID framför tv:n.. men vi brukar sätta på musik istället eller bara sitta mitt emot varandra i soffan och mysa efter maten istället..
    Det går att kompensera...

• Jisan

Vi hittar på små saker mest varenda dag, det kan vara att åka till IKEA, pratar, diskuterar allt , gå på bio, laga middag ihop eller som nu flytta..Snart kommer vi kunna inreda vårat gemensamma hem. Vi åker ofta till Skåne (mannen kommer därifrån) å till landet (tjörn) Vi brukar åka mkt med vår porsche på bana å så...ja..typ...va svårt det var att säga va vi gör..allt!

• annagalenpanna77

hehehe....madelyn (jag har bytt nick till mitt gamla): Jag började helt enkelt föreslå det bara..å dukade lite tjusigare å sa att jag gärna ville prata istället för att glo in i en TV hela tiden. Nu sitter vi nästan alltid där...Han satt alltid vid tvn när han var singel å bodde själv...så det var nog mest därför...

• madelyn

Ok ska pröva det
    Visserligen brukar vi när det är nåt speciellt, typ mysmiddag eller nåt så stänger vi alltid av tv'n och bara dukar fint och har tända ljus osv.. ska försöka göra det oftare!

• July

Vi har valt bort tv, dels för att vi bor så litet men också för att det visas alldeles för mycket skräp. Ingen av oss klarar av reklamen längre. När vi verkligen vill se något (som en spännande hockeymatch) så går vi på en sportbar eller hem till någon vän.

När vi är lediga tillsammans så tränar vi på gym ihop, lagar goda middagar, går strandpromenader, spelar kort/spel, kollar på filmer (datorn eller bio), vi umgås med kompisar, festar (ytterst sällan). Vi tycker om att sitta och bara prata i timmar kanske medan vi delar en flaska vin. Vi åker ofta till stranden där vi solar, spelar beachvolley och snorklar. Ibland åker vi med vänner ut med båt eller så åker vi bara iväg på picknick själva någonstans.

Ibland sitter vi bara på var sitt håll och läser andra gånger myser vi i timmar, ger varandra massage och älskar. Det finns verkligen hur mycket som helst att göra och vi trivs kanon bra i varandras sällskap. Vi försöker också förgylla vardagen med att gå ut och käka eller ta en drink eller sitta på stan med en glass och studera folk.

Sedan gör vi massa nödvändiga tråkigheter också som tvättar, handlar och städar. Vi reser mycket ihop men det som fått vår relation att blomstra är frånvaron av tv ;). Förr kom vi hem efter jobbet, käkade och somnade framför tv:n. Vi pratade knappt med varandra och sex hade vi möjligtvis på helgen eftersom man annars var för seg. Så prova några tv och datorfria dagar och se vilken skillnad detta kan göra. (Jag lovar, man kommer över tv-begäret på ett par veckor).

• EmmaPemma

Gift Anna:
    vad kul att jag kunde ge lite inspiration .

Alla:
    jag kom på en till sak som vi gör ibland: bowlar .

Svar på tråden Vad gör ni när ni umgås?